در حال بارگذاری ...
عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان تهران:

علی عطایی: بازی‌های درخشان در برخی نمایش‌ها، حیرت‌آور بود

علی عطایی، عضو هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان تهران، می‌گوید خلاقیت‌های موجود در آثار و بازی‌های درخشان در چندین نمایش متقاضی حضور در این رویداد هنری، باعث حیرت او شده است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در استان تهران، آثار برگزیده بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران، از 1 تا 6 آذر روی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

علی عطایی، یکی از اعضای هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استان تهران در این باره گفت: «در میان آثار ارائه شده در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران، یک‌سری از نمایش‌ها با همکاری هنرجویان و هنرآموزان تولید شده بود که ماحصل بسیار خوبی داشت.»

وی با تاکید بر اینکه خلاقیت‌های موجود در آثار و بازی‌های درخشان در چندین اثر باعث حیرت هیئت انتخاب شد، ادامه داد: «نکته‌ مهم این دسته از آثار، طراحی مناسب کارگردان و اجرای منظم‌تر و حساب‌شده‌تر بود. بازیگران این آثار با تمرین بیشتر نسبت به سایر آثار، با آگاهی بسیار خوب از نقش‌ها و جایگاه‌شان در جهان نمایش روی صحنه حاضر می‌شدند. کلام‌شان را فهمیده و حساب‌شده بر زبان می‌آوردند و به ارزش سکوت و نحوه‌ حضور در سکوت هم واقف بودند.»

عطایی با ابراز خوشبختی از حضور استعدادهای فراوان در سطح استان تهران گفت: «اگرچه استعدادهای خوبی را در این دوره جشنواره شاهد بودیم اما سطح کیفی کلی آثار حاضر به روشنی وجود محرومیت‌ها و نیاز به امکانات اجرایی و آموزش را در شهرستان‌های استان تهران به رخ می‌کشید. بر همین اساس امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب، تجهیز و تخصیص سالن و توجه بیشتر به اقتصاد تئاتر، همفکری جدی و تلاش مجدانه‌ای برای رفع نواقص موجود در شهرستان‌های استان تهران بشود. کاری که باید سایر نهادهای مسئول حوزه هنرهای نمایشی برای آن به کمک انجمن نمایش استان تهران بیایند.»

وی درباره نقش برگزاری جشنواره تئاتر استان در کشف استعدادهای جدید توضیح داد: «برگزاری جشنواره در فضایی که شاهد عدم استمرار اجراها و کمبود فضاهای مناسب برای اجرا هستیم، نقش مهمی برای بروز و ظهور استعدادها دارد.»

این هنرمند با اظهار تاسف از کمبودها در شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: «ما امکان ساماندهی زیرساخت‌ها برای اجرای مداوم، ایجاد شرایطی برای تجربه بیشتر، دیده شدن افراد و در معرض دید مخاطب قرار گرفتن را در شرایط کنونی نداریم، بنابراین اتفاقات خوبی چون برگزاری جشنواره تئاتر استان تهران می‌تواند نقطه عطفی در زنده نگهداشتن و رشد تئاتر در شهرستان‌ها باشد.»

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران، با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران و با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، حوزه هنری استان تهران و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به دبیری امیرحسین شفیعی از 1 تا 6 آذرماه برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

داور دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان:

«پیشرفت در خلاقیت» ویژگی مهم تئاتر خیابانی در ایران است
داور دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان:

«پیشرفت در خلاقیت» ویژگی مهم تئاتر خیابانی در ایران است

امیرحسین شفیعی یکی از اعضای هیئت داوران دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان می‌گوید «پیشرفت در خلاقیت» ویژگی مهم تئاتر خیابانی در ایران است.

|

نظرات کاربران