در حال بارگذاری ...
ماجراجویی تاریخی هنرهای نمایشی در جوامع انسانی

کتاب «تئاتر و حقوق‌بشر» از نشر نیماژ منتشر شد

کتاب «تئاتر و حقوق‌بشر» ماجراجویی تاریخی تئاتر در جوامع انسانی را واکاوی کرده و بر اهمیت مداخله‌گرش در وضعیت امروز ما صحه می‌گذارد. این کتاب از نشر نیماژ منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش ایران تئاتر، کتاب «تئاتر و حقوق‌بشر» به نویسندگی پل‌ری منتقد و پژوهشگر تئاتر و استاد دانشگاه ملبورن و ترجمه میلاد آذرم از نشر نیماژ منتشر و راهی کتاب فروشی‌ها شد.

در این کتاب می‌خوانیم: تئاتر محاکمه‌ هر روزه‌ جهان ایده‌هاست با زیر کشیدن همه‌ ایده‌های ازلی ابدی جهان و انسان. تئاتر در تفاوت و تکرارش، در هر اجرا از یک متن، بدون در نظر گرفتن اینکه این متن چندهزار سال قدمت دارد یا چند ساعت، محکمه‌ای‌ است که همه‌ کنش‌ها، عواطف و سیر حرکت شخصیت‌های نمایش را برابر بینندگانش قرار داده و ناممکنی قضاوت دیگری را به امکانیت قضاوت از انسان و همه‌ تاریخش متصل می‌کند.

تئاتر در مقام یک کنش جمعی زنده، فرم دادگاهی‌اش را نه به شخصیت‌ها و قهرمانان و بینندگان نمایش، بلکه به کلیت ماجرای تئاتر و ناممکنی یکپارچه شدنش مدیون است!

تئاتر مداخله‌ای‌ است در فهم ما از حق، اخلاق، رفتار و احساسات و به همین سبب همه‌ جوامع انسانی همیشه به وجود آن محتاج‌اند.

کتاب «تئاتر و حقوق بشر» ماجراجویی تاریخی تئاتر در جوامع انسانی را واکاوی کرده و بر اهمیت مداخله‌گرش در وضعیت امروز ما صحه می‌گذارد.

 پل ری در این کتاب کوچک تلاش کرده بنیان‌های نظری تئاتر را در پیوند با بنیان‌های نظری حقوق بنیادین و طبیعی نوع بشر توضیح داده و این رابطه‌ عمیق، پیچیده و سهل‌الممتنع را تشریح کند.

کتاب «تئاتر و حقوق‌بشر» با قیمت 79 هزارتومان در 144 صفحه از نشر نیماژ منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.




مطالب مرتبط

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

کتاب «صحنه عشق من است» که به زندگی و فعالیت‌های ادنا زینلیان هنرمند و مدرس تئاتر در حوزه طراحی لباس می‌پردازد به‌زودی منتشر خواهد شد.

|

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

دفاتر اول و دوم مونودراما منتشر شد

دفاتر اول و دوم مونودراما منتشر شد

خلیل اسماعیلی، دبیر و ویراستار مجموعه­ مونودراما خبر داد که دفاتر اول و دوم مونودراما از انتشارات نظام‌الملک، منتشر و روانه بازار کتاب شد.

|

نظرات کاربران