در حال بارگذاری ...
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان

مهرداد کاووسی: رسم تئاتر اول رفاقت است و بعد رقابت

سید مهرداد کاووسی حسینی کارگردان حاضر در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان بر این باور است که باید بزرگان تئاتر استان، هنرمندان فعال و هنرجویان دست به دست هم بدهند تا اول رسم رفاقت را به جا بیاورند و سپس رقابت آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در همدان، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان به دبیری کیانوش بهروزپور از اول تا سوم آذر ۱۴۰۱ به میزبانی شهر بهار برگزار شد. سید مهرداد کاووسی حسینی برای اهالی تئاتر همدان با نقالی و بازیگری‌هایش روی صحنه تئاتر شناخته می‌شود و در جشنواره سی و چهارم تئاتر استان در قامت کارگردان نمایش « هم‌خوانی نی‌لبک تا آخر گل سرخ» حضور دارد. به همین بهانه در گفت‌وگویی با او همراه شدیم که آن را در ادامه می‌خوانید.

از نمایش« هم‌خوانی نی‌لبک تا آخر گل سرخ» بگویید و این‌که چطور به این انتخاب رسیدید؟

تعداد زیادی متن نمایشی را خواندم تا با توجه مناسبات اجتماعی امروز اثری را به روی صحنه ببرم. نمایش‌نامه« هم‌خوانی نی‌لبک تا آخر گل سرخ» که یک اثر تراژدی عاشقانه است و یکی از دغدغه‌های این سال‌های من به شمار می‌رود. عشق‌های آشکار و عشق‌های پنهان را در این نمایش بررسی می‌کنیم که گاهی عشق می‌تواند مفید باشد و گاهی مضر.

جشنواره سی و چهارم تئاتر استان را چطور دیدید؟

همه جشنواره‌ها خوبی‌های بسیاری دارد و صدالبته کاستی‌هایی، که بهتر است در برخورد با این سؤال تعارف را کنار بگذاریم. گاهی سالن و امکانات اجرایی با گروه اجرایی هم سو نیست، گاهی نور و امکانات نوری با آنچه طراحی کرده‌ایم هم‌خوانی ندارد. همین‌که در شهرستان کوچکی به لحاظ موقعیت جغرافیایی برگزار می‌شود و همین‌که دوستان قدیمی را به‌واسطه همین جشنواره از نزدیک می‌بینیم به فال نیک می‌گیریم.

وضعیت تئاتر استان همدان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم تئاتر استان همدان یک معلول نیمه‌جان است که اگر به دادش نرسند این نقصان و معلولیت روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شود و جایی این جسم نیمه‌جان را از کار می‌اندازد به نظرم بزرگان تئاتر استان،هنرمندان فعال و هنرجویان دست‌به‌دست هم بدهند تا اول رسم رفاقت را به‌جا بیاورند و سپس رقابت را شروع کنیم؛ به نظرم اگر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را نداشتیم الآن چیزی به اسم تئاتر استان همدان وجود نداشت.




نظرات کاربران