در حال بارگذاری ...
بازگشت بازیگر برنده جایزه «اولیور» به وست‌اند

برایان کاکس در «سفر دراز روز در شب» روی صحنه می‌رود

برایان کاکس، بازیگر برنده جایزه «اولیور» در نمایش «سفر دراز روز در شب» نوشته یوجین اونیل در وست‌اند روی صحنه خواهد رفت. 

به گزارش ایران تئاتر، کمپانی «سِکند هف» نمایشنامه برنده جایزه پولیتزر «سفر دراز روز در شب» را در وست‌اند لندن اجرا می‌کند. البته هنوز زمان اجرا اعلام نشده است. برایان کاکس نقش جیمز تایرون را برعهده می‌گیرد و جرمی هرین کارگردان این نمایش خواهد بود. هنوز گروه بازیگران کامل نشده است.

نمایش «سفر دراز روز در شب» یک روز کامل از  زندگی خانواده تایرون را در خانه کنار دریای آن‌ها در کنتیکت روایت می‌کند. پیوندهای خانوادگی کم‌کم به کلاف سردرگم تبدیل می‌شود و جیمز و مری و پسران‌شان جیمی و ادموند در آخرین تلاش برای نجات خانواده خود با اهریمن‌های درون‌شان روبه‌رو می‌شوند.

برایان کاکس بازیگر برنده جایزه امی و اولیور درباره پذیرش نقش جیمز توضیح داده: «آرزوی دیرینه من بود که نقش پدرسالار پرنقصِ یوجین اونیل، جیمز تایرون را بازی کنم، و خوشحالم که این فرصت را در نمایشی از وست‌اند به دست آوردم. من از ستایش‌کنندگان بزرگ نمایش‌های جرمی هرین هستم و مشتاقانه منتظرم که با هم به سراغ شاهکار اونیل برویم.»

 جرمی هرین کارگردان هم می‌گوید: «افتخاری همیشگی است که یکی از بهترین بازیگران‌مان را در یکی از بهترین نمایشنامه‌های نوشته‌شده کارگردانی کنیم. برایان کاکس بی‌همتا در نقش جیمز تایرون، حریف ابدی این کاراکتر است و با روی صحنه رفتن این کار یک فرصت فوق‌العاده برای خلق اثری عمیقاً تکان‌دهنده و جذاب در عرصه تئاتر به دست می‌آید.»

برایان کاکس ستاره سریال «جانشینی» و برنده جایزه امی است که دو بار جایزه اولیور را برای بازی در نمایش «موش در جمجه» و «تیتوس آندرونیکوس» دریافت کرد. از تجربه‌های سینمایی او می‌توان به «هویت بورن» و «شجاع دل» اشاره کرد.

نمایش «سفر دراز روز در شب» در سال 1956 نخستین بار در برادوی روی صحنه رفت و در سال 1957 برنده جایزه تونی بهترین نمایش و همان سال برنده جایزه پولیتزر شد.

منبع:پلی‌بیل




مطالب مرتبط

نظرات کاربران