در حال بارگذاری ...
توضیح رییس سازمان بسیج مستضعفین و پیام دبیر جشنواره تئاتر سودای عشق

جشنواره سراسری تئاتر بسیج تنها بخشی از استعدادهای هنری کشور را نمایان ساخت

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تأکید بر برگزاری جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) به‌صورت سالانه توضیح داد این جشنواره نمایانگر تنها بخشی از استعدادهای هنری کشور است و با توجه به ظرفیت هنرمندان متعهد بسیجی باید تلاش شود که این برنامه به شکل سالانه برگزار شود و البته در این مسیر حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول از جشنواره تئاتر بسیج لازم و ضروری است. همچنین سعید نجفیان دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) با پایان یافتن این رویداد هنری با ارسال پیامی خطاب به دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی، از آن‌ها قدردانی کرد.

به گزارش ایران تئاتر، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور درباره برگزاری جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) به‌صورت سالانه توضیحاتی را ارائه داد؛ همچنین سعید نجفیان دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) با پایان یافتن این رویداد هنری با ارسال پیامی خطاب به دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی از تلاش اصحاب رسانه در توجه به جشنواره و پوشش گسترده و متنوع این رویداد قدردانی کرد. 

سردار غلامرضا سلیمانی: سودای عشق، تنها بخشی از استعدادهای هنری کشور را نمایان ساخت

سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تقدیر از تلاش و زحمات اعضای ستاد برگزاری جشنواره و همچنین تجلیل از حضور گسترده و بسیار چشمگیر هنرمندان تئاتر از دورترین نقاط کشور در سیزدهمین جشنواره تئاتر سودای عشق گفت: «اگر تمدن ایرانی اسلامی قرن چهارم و پنجم هجری شمسی را با تمدن غربی قرون معاصر (قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی) مقایسه کنیم متوجه می‌شویم در دوره‌ای که انقلاب اسلامی آغازگر آن است شاهد یک تلالو و درخشش بی‌نظیر و بی‌بدیلی برای بشریت هستیم دوره‌ای که شما هنرمندان نقش‌آفرین آن محسوب می‌شوید.»

او گفت: «بسیج در دوران کنونی، دیگر یک سازمان نیست، بلکه بسیج یک تفکر محسوب می‌شود و در این میان بسیج هنرمندان به معنی علمداری و گسترش یک تفکر در جامعه هنری برجسته به همه فنون و سجایای اخلاقی و مجهز به همه تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها و ابزار هنری به‌روز و جدید در کشور است.»

                                                          

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: «هنر تئاتر در کشور ظرفیت‌های گسترده و وسیعی را شامل می‌شود و به‌طور یقین این سازمان می‌تواند زیربنای پرورش هنرمندان بزرگ و الگو در عرصه جهانی شود و هرگونه هزینه کرد در این عرصه نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. سلیمانی با تأکید بر حمایت از جامعه هنری، بیان کرد: حمایت از هنرمندان وظیفه همه دستگاه‌های مسئول در این عرصه ازجمله سازمان بسیج مستضعفین است؛ که بیش‌ازپیش این حمایت باقدرت تمام انجام خواهد شد.»

دبیر سیزدهمین جشنواره سودای عشق خطاب به اصحاب رسانه پیام داد: قدردان همدلی و همراهی همه اهالی رسانه هستیم

سعید نجفیان دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) با پایان یافتن این رویداد هنری با ارسال پیامی خطاب به دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی از تلاش اصحاب رسانه در توجه به جشنواره و پوشش گسترده و متنوع این رویداد قدردانی کرد.

                                                      

متن پیام نجفیان به این شرح است:

«نون والقلم

جهان، با ورود به عصر رسانه‌ها و شکل‏گیرى جامعه اطلاعاتى، دوران جدیدى را آغاز کرده است. در نظام نوین جهانى‏، ما در عصر رسانه‌ها زندگی می‌کنیم؛ عصری که در آن رسانه‌های گروهی جزء جدایی‌ناپذیر زندگی ما هستند. آنچه که رسانه‌ها به‌عنوان اطلاعات به ما انتقال می‌دهند، به اشکال مختلف در نحوه زندگی، اندیشه و احساسات ما و حتی فرزندان ما تعیین‌کننده است.

در چنین جامعه‌ای، وسایل نوین ارتباط‌جمعی با تولید و توزیع مطلوب اطلاعات، نقش زیادی در بالا بردن آگاهی‌های گوناگون و ضروری به عهده می‌گیرند و جامعه را در نیل به تعالی و ترقی همه‌جانبه یاری می‌کنند؛ و نقش بی‌بدیلی برای یکپارچگی توسعه فرهنگی جهت تقویت هویت و وحدت ملی بر عهده‌دارند.

بیش از هشت ماه فعالیت مداوم و تلاش شبانه‌روزی همکارانم در ستاد برگزاری جشنواره سودای عشق به ثمر نمی‌نشست مگر با همیاری و مشارکت اهالی رسانه؛ مشارکتی که ثمره‌اش را در استقبال چشمگیر هنرمندان تئاتر کشور از جشنواره سیزدهم تئاتر سودای عشق از همان مرحله اعلام فراخوان به چشم دیدیم. همدلی رسانه‌ها را در همه شرایط گوناگون لمس کردیم و این همراهی خالصانه و بی‌شائبه همواره به چشم‌مان آمد چه زمانی که موردنقد قرار گرفتیم و چه مواقعی که تحسین شدیم و هر دو را بر دیده منت گذاشتیم. قدردان زحمات همه عزیزان در رسانه‌های مختلف جمعی هستیم و دست یکایک‌شان را می‌بوسیم و سر تعظیم بر آستان عزیزشان فرود می‌آوریم و شرمنده‌ایم که نتوانستیم آن‌گونه که شایسته بود خدمتگزار این بزرگواران باشیم.»

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج (سودای عشق) که پس از یک وقفه شش‌ساله به همت سازمان بسیج هنرمندان کشور مجدداً احیا شده بود در سال جاری در همه استان‌های کشور برگزار و مرحله نهایی آن نیز با دبیری سعید نجفیان از 28 آذر تا 2 دی‌ماه با حضور بیش از 300 هنرمند تئاتر از 22 استان کشور در بوشهر برگزار شد.




مطالب مرتبط

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران