در حال بارگذاری ...
اثری با تکنیک انگشتی، دستکشی، ماریونت، سایه و عروسک‌های خلاق

نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» روی صحنه مرکز تئاتر کانون می‌رود

نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» به نویسندگی، کارگردانی و بازی بهناز مهدی‌خواه از روز پنج‌شنبه ۶ بهمن در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله روس صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» دوباره روی صحنه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صحنه می‌رود.

این اثر با تکنیک انگشتی، دستکشی، ماریونت، سایه و عروسک‌های خلاق تولید شده است.

نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» به نویسندگی و کارگردانی بهناز مهدی‌خواه که اجرای آن در تابستان ۱۳۹۹ پس از مدت کوتاهی به دلیل شیوع سویه‌های مختلف بیماری کرونا متوقف شده بود، مناسب گروه سنی خردسال و کودک است.

در خلاصه این نمایش آمده است: «بازیگری با یک دامن خیلی بزرگ خودش را هنرمند معرفی می‌کند و می‌گوید با دنیای آدم‌ها سرو کار دارد، آدم‌هایی که دنیای‌شان هر کدام یک رنگ است، اما دنیای خود او رنگ و وارنگ است، مثل رنگین کمان... او توضیح می‌دهد که وقتی بچه بود دنیایش یک جورایی سیاه و سفید بود و یک اتفاق باعث شد دنیایش رنگی شود؛ اتفاقی که در کودکی‌اش افتاد.»

نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» سال ۹۸ به‌عنوان نمایش برگزیده بخش خردسال مرکز ملی اسیتژ ایران معرفی شد.

همچنین در بیست‌وششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان نامزد دریافت جوایز بخش کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه شد و در پایان توانست عنوان بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

از دیگر موفقیت‌های این نمایش می‌توان به برگزیده بهترین طراحی لباس و تقدیر ویژه یونسکو در جشنواره کودک و نوجوان تفلیس (گرجستان) در سال ۲۰۲۲ و همچنین نمایش برگزیده جشنواره کودک و نوجوان بورسا (ترکیه) در سال ۲۰۲۲ اشاره کرد.

بهناز مهدی‌خواه (بازی دهنده و بازیگر)، محسن ابوالفتحی (دستیار کارگردان)، آرش سلگی (موسیقی)، آزاده فرهنگیان (شاعر)، مریم غلامی و بهناز مهدی‌خواه (طراح صحنه و دکور)، بهناز مهدی‌خواه (طراح و سازنده عروسک)، یاسمن سلگی (طراح پوستر و بروشور)، محمدرضا شاملوفرد (طراح نور)، مریم غلامی (طراح لباس)، فاطمه صلواتی‌زاده (منشی صحنه)، مبینا افراسیابی (مدیر صحنه)، فرزاد سلیمانی، حمیدرضا حسینعلی و علیرضا آقایی (ساخت تیزر و افکت)،  فرزاد سلیمانی، مهسا طهری (عکاس) و ریحانه مطهری (مسئول روابط عمومی) عوامل اجرایی این نمایش هستند.

اجرای این نمایش از روز پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله آغاز می‌شود و به مدت یک ماه روی صحنه ادامه خواهد داشت.




مطالب مرتبط

مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان

فراخوان رویداد نمایشی توکا منتشر شد
مسابقه نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان

فراخوان رویداد نمایشی توکا منتشر شد

فراخوان نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان به همت مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری و کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، رویداد توکا برگزار می‌شود.

|

عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان:

آثار هنرمندان شهرستانی مرا شگفت‌زده کرد
عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان:

آثار هنرمندان شهرستانی مرا شگفت‌زده کرد

عضو شورای انتخاب بخش تئاتر خیابانی جشنواره کودک و نوجوان یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره را حضور پررنگ هنرمندان شهرستانی عنوان کرد و گفت آثار آن‌ها مرا شگفت‌زده کرد، به‌شدت پیشرفت کرده‌اند؛ مشخص است مطالعه می‌کنند و برای تئاترشان وقت می‌گذارند.

|

حسن دادشکر مطرح کرد

وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچه‌ها را شاد کند
حسن دادشکر مطرح کرد

وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچه‌ها را شاد کند

حسن دادشکر که در دوره اخیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عضو هیئت انتخاب بخش نوجوان بوده، تاکید کرد که وظیفه تئاتر کودک صرفا شاد کردن بچه‌ها نیست بلکه باید در قبال شادی، چیزی نیز به مخاطبان خود آموزش بدهد.

|

حمید گلی مطرح کرد

فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاه‌تر کنیم
حمید گلی مطرح کرد

فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاه‌تر کنیم

حمید گلی عضو شورای انتخاب بخش تئاتر نوجوان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان می‌گوید یکی از فاکتورهای مهم در ارتباط با تولید اثر برای کودکان این است که فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاه‌تر کنیم و به آن‌ها نزدیک‌تر شویم تا اثری که تولید می‌شود ...

|

نظرات کاربران