در حال بارگذاری ...
با حضور نمایندگان سه صنف تئاتری

شورای اصناف تئاتر تشکیل شد

شورای اصناف تئاتر با حضور نمایندگان سه صنف‌ رسمی و مستقل تئاتر برای هماهنگی بیشتر در زمینه‌ اجرای قوانین، تنظیم قراردادها، امور حقوقی و اجتماعی و رفاهی اعضا، افزایش قدرت صنفی و همچنین جلوگیری از موازی‌کاری و تخلف‌­های صنفی تشکیل شد.

به گزارش ایران تئاتر، در این شورا نمایندگانی از صنف‌­های رسمی تئاتر (انجمن هنرمندان تئاتر شهر تهران، انجمن هنرمندان تئاتر کمدی شهر تهران و انجمن مدرسان تئاتر استان تهران) حضور دارند و «بهزاد خاکی­‌نژاد» به‌عنوان نماینده­ شورا برای حضور در فضاهای صنفی، برنامه­‌ریزی مشترک و ساماندهی سیاست­‌های اجرایی انتخاب شده است.

شورای اصناف تئاتر بر اساس ماده 25 اساسنامه انجمن­‌های صنفی وزارت کار با هدف پیوستگی انجمن­‌های صنفی و افزایش کارایی آن‌ها، شکل گرفته و جنبه مشارکتی و مشورتی دارد و تصمیم­‌های این شورا با تصویب هیئت‌مدیره انجمن‌­های زیرمجموعه، اجرایی خواهد شد.

در صورت تشکیل صنف­‌های رسمی دیگر در حوزه­ تئاتر، این شورا با حضور نمایندگان صنف­‌های آتی، گسترش خواهد یافت.

گفتنی است گروه­‌ها، انجمن‌­ها و موسسه‌­هایی که دارای مجوز صنفی نیستند و به‌صورت فرهنگی و هنری مستقل یا وابسته فعالیت می­‌کنند، انجمن­‌های غیرتئاتری و همچنین انجمن­‌های صنفی بدون اعتبار و وجاهت حقوقی که امکان تمدید مجوز و مجمع عمومی و انتخابات قانونی را ندارند، در این شورا حضور نخواهند داشت.




نظرات کاربران