در حال بارگذاری ...
بازخوانی خاطره انگیز قصه آدری هپبورن و گریگوری پک در پایتخت ایتالیا

«تعطیلات رمی»؛ این بار روی صحنه

نمایش موزیکال «تعطیلات رمی» به کارگردانی  جرمی سامس، برنده جایزه اولیویه در بریتانیا اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر، اقتباس از «تعطیلات رمی» را کریستن گوینتر و پل بلیک نوشته اند که متن آن برگرفته از فیلم کمدی رمانتیک جذاب و مشهور «تعطیلات رمی» به کارگردانی ویلیام وایلر با بازی آدری هپبورن و گریگوری پک است.

آدری هپبورن برای بازی در نقش «آن» در این اثر توانست برنده جایزه اسکار شود. همچنین بازی در فیلم «تعطیلات رمی» آدری هپبورن را به شهرت رساند. دالتون ترامبو نویسنده فیلمنامه این فیلم بود که نامش بعدها در فهرست سیاه هالیوود قرار گرفت. ترامبو برای «تعطیلات رمی» برنده اسکار فیلمنامه شد. جی روچ سال 2015  فیلم «ترامبو» را بر اساس زندگی این نویسنده و فعال صنفی تاثیرگذار در دوران سیاه مک کارتیسم با بازی درخشان برایان کرانگستون ساخت. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به دایان لین، هلن میرن، لویی سی.کی، جان گودمن و اله فانینگ اشاره کرد. در همان دوران این نویسنده پرکار را به عنوان یکی از 10 نام بزرگ هالیوود می دانستند.

داستان این نمایش موزیکال درباره یک شاهزاده خانم جوان است که در شهر رم با جو، روزنامه‌نگار آمریکایی آشنا می‌شود، جو به او پیشنهاد می‌دهد دیدنی‌های شهر را به او نشان دهد. در اجرای صحنه ای «تعطیلات رمی» نقش جو را مایکل دی.خاویر ایفا می‌کند که در حال حاضر در اجرای «بانوی زیبای من» روی صحنه است. خاویر بازیگر و خواننده ای اهل انگلستان است. قرار است در نمایش «تعطیلات رمی» از موسیقی کلاسیک کول پورتر، آهنگساز مشهور آمریکایی استفاده شود و قطعات کلاسیکی از این هنرمند در اجرای نمایش شنیده خواهد شد.

«تعطیلات رمی» را تئاتر رویال بث تهیه می‌کند. این نمایش از دهم ژوئن (نوزدهم خرداد) تا اول ژوئیه (دهم تیر) در سالن تئاتر رویال بث اجرا خواهد شد.

منبع:واتس آن استیج




مطالب مرتبط

پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود
پس از موفقیت سریال کوتاه تلویزیونی در نتفلیکس

«گامبی وزیر» در قالب نمایش موزیکال به صحنه می‌رود

کتاب «گامبی وزیر» نوشته والتر تویس به نمایش موزیکال تبدیل می‌شود. پیش‌تر بر اساس این رمان، شبکه نتفلیکس یک مجموعه کوتاه تولید کرده بود که جزو آثار پرمخاطب و موفق سال 2020 به شمار می‌رود.

|

نظرات کاربران