در حال بارگذاری ...
به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی

«مکبث زار» به تئاتر شهر رسید

«مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی از ۲۷ فروردین‌ ۱۴۰۲ ساعت در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه می‌رود. هم‌زمان با رونمایش از پوستر پیش‌فروش این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.

به گزارش ایران تئاتر، پیش فروش بلیت نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی همزمان با رونمایی از نخستین پوستر این نمایش از روز، جمعه ۱۸ فروردین‌‌ماه ۱۴۰۲ در سایت تیوال آغاز شد.

در این نمایش بازیگرانی چون شهروز دل‌افکار، گاتا عابدی، محمدهادی عطایی، یاشار نادری، سعید برجعلی، فهیمه موسوی، رضا سلیمی، رضا جهانگیری، سحر عبدالملکی، صابر رضایی، متین مکاری‌مقدم، جواد امیرپور به ایفای نقش خواهند پرداخت.

این نمایش علاوه بر شرکت در فستیوال‌های جهانی چون جشنواره هایفست ارمنستان، جشنواره «شب های مسکو» روسیه و همچنین اثر برگزیده این فستیوال، فستیوال بین‌الملی «شکی آذربایجان»، موفق به کسب دیپلم افتخار و لوح تقدیر بهترین نمایش، کسب دیپلم افتخار و لوح تقدیر بهترین طراحی لباس، کاندیدای بهترین کارگردانی، کسب دیپلم افتخار، لوح تقدیر و تندیس بهترین موسیقی در بخش ملل چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر شده است.

شبیر پرستار مجری‌طرح و سعیده اسمعیل‌نیا به عنوان تهیه‌کننده، ابراهیم پشت‌کوهی را در تولید، این نمایش همراهی می‌کنند.

نمایش «مکبث زار» اقتباسی آزاد و متفاوت از نمایشنامه مکبث شکسپیر است که این بار مکبث در جزیره هرمز بر سر تبدیل شدن به «بابای بزرگ زار» جدال می‌کند.

از دیگر عوامل این نمایش میتوان به بهرنگ ‌عباسپور (آهنگساز)، رضا ‌خضرایی (طراح نور)، ابراهیم ‌پشت‌کوهی و فرزاد هدایت (طراح لباس)، شقایق ‌برهمتی (طراح گریم)، محمدحسن آزادگان (طراح گرافیک)، ابراهیم ‌پشت‌کوهی (طراح صحنه)، پیمان گرزم (عکاس)، فرزاد ‌هدایت ‌نوری (دستیار کارگردان)، ترانه دَمساز (منشی‌صحنه)، جواد ‌امیرپور، الهه عرب‌دوست (مدیران صحنه)، گلاره کلهرچگینی (دستیاران صحنه)، پیمان طالبیان و محمد دانشور (مشاوران رسانه) اشاره کرد.

این اثر نمایشی از ۲۷ فروردین‌ 1402 ساعت 19:30 در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این اثر نمایشی میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران