در حال بارگذاری ...

«ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» بعد از 26 سال به صحنه می‌رود

احسان فلاحت‌پیشه از اجرای نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» نوشته فردریش دورنمات بعد از 26 سال در تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» نوشته فردریش دورنمات به کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه در سالن استاد ناظرزاده مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

فلاحت‌پیشه با اعلام این خبر گفت: «ابتدا قصد داشتم نمایشی را بر اساس اقتباسی از «جن‌زدگان» نوشته داستایوفسکی اجرا کنم، اما به این نتیجه رسیدم که این اثر مناسب این سالن و مخاطب آن نیست.»

او ادامه داد: «متن دغدغه و الویت من است؛ بر این اساس به سراغ نویسنده‌ای بزرگ رفتم که بسیار به آثار او علاقمندم. از میان کارهای‌ این نویسنده نمایشنامه‌ای را انتخاب کردم که با امکانات اجرایی من تناسب داشت.»

فلاحت پیشه در بخش دیگری از سخنانش در مورد اجرای این اثر عنوان کرد: «اصالت با متن است؛ در کارگردانی از متن می‌توان به ایده اجرایی رسید. این نمایشنامه بعد از استاد سمندریان، که در سال 68 آن را اجرا کرده بود، دیگر به صحنه نرفته است. این متن بسیار سخت است، چراکه دیالوگ محور است و شاید برای مخاطب بی‌حوصله امروز و مخصوصا مخاطبان سالن نمایش ایرانشهر مناسب نباشد، بنابراین توسط روزبه حسینی و خودم بازنگری و دراماتورژی شد. البته در طول تمرینات بدون آنکه به اصالت متن لطمه‌ای وارد شود، مواردی را حذف و اضافه می‌کنیم.»

صادق ملکی، آرش فلاحت‌پیشه، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی و آرزو نبوت بازیگران این نمایش‌اند.

نمایش «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» نوشته فردریش دورنمات، ترجمه زنده‌یاد حمید سمندریان به کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه از 24 شهریورماه در سالن استاد ناظرزاده مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط