در حال بارگذاری ...
سومین جایزه جلال ستاری اهدا شد

معرفی سه پژوهشگر برتر جایزه جلال ستاری

سومین دوره جایزه جلال ستاری با پایان یافتن پنجمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، با پایان یافتن پنجمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی جایزه جلال ستاری، به سه تن از پژوهشگران برتر این حوزه اهدا شد.

علیرضا مشایخی آهنگساز و موسیقیدان، گئورگ نوسبامر آهنگساز و موسیقیدان و حسین اسماعیلی مولف به عنوان سه پژوهشگر برتر این دوره از جلال ستاری معرفی شدند و لوح تقدیر و تندیس جشنواره هفدهم را دریافت کردند. در این مراسم که با پایان یافتن آخرین سخنرانی ها و ارائه مقالات توسط اساتید و پژوهشگران حاضر در این دوره از سمینار برگزار شد، سه پژوهشگر و فعال برتر معرفی و تقدیر شدند. در این مراسم تنها گئورک نوسبامر حضور داشت و جایزه خود را از لاله تقیان پژوهشگر، مولف و همسر جلال ستاری دریافت کرد. علیرضا مشایخی و حسین اسماعیلی در این مراسم حضور نداشتند؛ جایزه علیرضا مشایخی به نمایندگی از سوی محمد حسین ناصربخت و جوایز حسین اسماعیلی توسط آقای بالازاده دریافت شد و پیامی از طرف حسین اسماعیلی از سوی این نویسنده و پژوهشگر خوانده شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از سوی حمیدرضا اردلان دبیر سومین سمینار جشنواره هفدهم نمایش‌های آیینی سنتی اعلام شد کلیه مقالات ارائه شده در این سمینار چاپ و در هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی چاپ و ارائه خواهد شد. همچنین دومین دفتر پژوهش نمایش‌های آیینی سنتی به کوشش داود فتحعلی بیگی رونمایی و معرفی شد.

شایان ذکر است؛ جلال ستاری اسطوره‌شناس ایرانی است که بیش از 100 جلد کتاب تالیف و ترجمه کرده است. او یکی از پیشگامان اندیشه معاصر ایران به شمار می‌رود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور جشنواره آیینی و سنتی ترک‌زبانان کشور

داوود فتحعلی‌بیگی: برای استحکام مبانی فرهنگی ثابت‌قدم باشیم
گفت‌وگو با داور جشنواره آیینی و سنتی ترک‌زبانان کشور

داوود فتحعلی‌بیگی: برای استحکام مبانی فرهنگی ثابت‌قدم باشیم

داوود فتحعلی‌بیگی، داور نخستین جشنواره آیینی و ملی ترک‌زبانان می‌گوید در شرایطی که ما و خیلی از کشورهای دنیا در معرض هجوم تبلیغات بیگانه هستیم، باید با برگزاری چنین جشنواره‌هایی، نسبت به استحکام مبانی فرهنگی و استمرار این فرهنگ دیرینه در سطوح مختلف، ثابت‌قدم باشیم.

|