در حال بارگذاری ...

حسینی‌مهر: ادبیات داستانی به تئاتر هویت می‌دهد

نویسنده نمایشنامه «سه قطره کابوس» معتقد است اعتماد به جوان‌ترها باعث پویایی و جذاب‌تر شدن نمایش می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر، ناصر حسینی‌مهر از تصویب متن «سه قطره کابوس» خبر داد و گفت که به‌زودی مراحل پیش تولید آغاز خواهد شد.

او درباره گزینش بازیگران نمایش گفت: دوشنبه 6 مهرماه در سالن اصلی تالار محراب بازیگران را از میان علاقه‌مندان انتخاب خواهیم کرد.

 ناصر حسینی‌مهر درباره ویژگی‌های بازیگران مورد نظرش توضیح داد: در انتخاب بازیگران این نمایش، سن و سال هیچ اهمیتی ندارد اما باید در آمادگی کامل بدن و بیان باشند.

او دلیل انتخاب بازیگر به این روش را انتقال تجربه عنوان کرد و افزود: در 4 نمایش قبلی‌ام از همین روش استفاده کردم و بسیار از نتیجه راضی هستم. معتقدم باید به جوان‌تر‌ها میدان بدهیم تا دیده شوند، استعداد و انرژی‌شان را بروز بدهند و تجربه کسب کنند. من حتی عوامل صحنه را هم از میان متقاضیان انتخاب می‌کنم تا فرصت تجربه کردن را به آن‌ها بدهم، چرا‌ که در طول تمرین و اجرای اثری حرفه‌ای و حضور در سالن‌های مطرح، تجربه و توانایی‌هایی به دست می‌آورند که شاید یک سال تحصیلی نتواند در اختیارشان بگذارد.

حسینی‌مهر درباره «سه قطره کابوس» گفت: متن این نمایش برداشتی آزاد از دو کتاب «بوف کور» و «سه قطره خون» صادق هدایت است.

 او  توجه به ارثیه ادبی کشور را منشا الهام برای نو شدن و فاخرتر شدن تئاتر ایران دانست و افزود: تا امروز به اندازه کافی به ادبیات داستانی توجه نشده است و استفاده از متن‌های ارزشمندی که میراث ادبی ما هستند می‌تواند کاستی‌های موجود در نمایشنامه‌نویسی را به کم‌ترین میزان برساند و به آن هویت بدهد.

کارگردان نمایش «هملت ماشین» در پایان به نام گروه تئاتر «6» اشاره کرد و گفت: از زمانی که به ایران آمدم تصمیم گرفتم 6 اثر را کارگردانی کنم و نمایش «سه قطره کابوس» ششمین و آخرین اجرای من در مقام کارگردان این گروه خواهد بود و از این به بعد کارگردانی را به اعضای جوان‌تر گروه واگذار می‌کنم و خودم در جایگاه‌های دیگر با گروه 6 همکاری خواهم کرد.




نظرات کاربران