در حال بارگذاری ...

«نفرین‌های تیزپا» بازیگران خود را شناخت

مسعود دلخواه بازیگران نمایش «نفرین‌های تیزپا» که برای پذیرفته شدن و حضور در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجرآماده می‌شود را انتخاب می‌کند.

به گزارش سایت ایران تئاتر، مسعود دلخواه نویسنده و کارگردان نمایش «نفرین‌های تیزپا» درخصوص بازیگران این نمایش گفت:‌ رحیم نوروزی،‌ پانته‌آ پناهی‌ها، محمدرضا علی‌اکبری،‌ حمیدرضا هدایتی، ‌مجید نوروزی، بهمن عباسپور، افسون دلخواه، صادق حیدری و سارا نجفی برخی از بازیگران نمایش «نفرین‌های تیزپا» هستند و برای 5 نقش محوری دیگر این نمایش، با بازیگران حرفه‌ای تئاتر درحال گفت‌وگو هستیم.

او ضمن اشاره به اینکه از شنبه 9 آبان تمرین‌های نمایش را آغاز می‌کند، گفت:‌ نمایش «نفرین‌های تیزپا» براساس ریچارد سوم اثر معروف شکسپیر بازنویسی و دراماتوژی شده که ساختار متن تغییرات زیادی پذیرفته است.

کارگردان نمایش «خانم‌چه و مهتابی» ادامه داد: در متن این نمایش، از نمایشنامه‌های هملت، مکبث،‌ شاه‌ لیر و چند اثر دیگر شکسپیر استفاده کرده‌ام. البته این استفاده تنها از دیالوگ‌ها و موقعیت‌ها است و نمایش ازهیچ کدام از کاراکترها استفاده نمی‌کند.

مسعود دلخواه درباره تغییر متن «نفرین‌های تیزپا» نسبت به «ریچارد سوم» شکسپیر گفت: عمده تغییر نمایشنامه تعداد کاراکترها است که از 40 شخصیت به 14 شخصیت تقلیل یافته است. در ضمن اجرای نمایشنامه اصلی «ریچارد سوم» نزدیک به 4 ساعت زمان می‌برد درحالی که نمایش «نفرین‌های تیزپا»،  فشرده شده و 90 دقیقه خواهد بود.

دلخواه همچنین از ساختارشکنی در متن خبر داد و گفت: متن به صورت خطی پیش نمی‌رود و ساختار خاص و جدیدی دارد.

او با بیان اینکه هنوز طراحان صحنه و لباس نمایش را انتخاب نکرده است، گفت: برای طراحی صحنه و لباس نمایش «نفرین‌های تیزپا» ایده‌هایی دارم که ممکن است از طراحانی به عنوان مشاور استفاده کنم یا طرح را به طراح صحنه و لباس ارائه ‌کنم تا آن‌ها با توجه به تخصص خود، طرح را تکمیل کنند.




نظرات کاربران