در حال بارگذاری ...

برنامه سمینار پژوهشی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد

سمینار پژوهشی جشنواره تئاتر فجر، با حضور دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی، دکتر قطب‌الدین صادقی، داریوش مودبیان، دکتر رحمت امینی، دکتر محمدعلی خبری و جمعی دیگر از استادان و پژوهشگران تئاتر کشور از سه شنبه 15 دی‌ماه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش سایت ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سمینار پژوهشی نقش گروه‌ها و نهادهای سازمان یافته در شکل گیری و توسعه تئاتر، از ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 15 دی‌ماه امسال در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی کار خود را آغاز می‌کند. بر این اساس در نوبت صبح روز سه شنبه که با ریاست دکتر بهروز بختیاری برگزار می‌شود، دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی سخنرانی می‌کند و در ادامه، مقاله‌ای با عنوان «مسائل تئاتر و راه‌های برون‌رفت از آن از دیدگاه هنرمندان تئاتر» توسط دکتر محمدعلی خبری و حسین نوری‌نیا ارائه می‌شود. همچنین در نوبت عصر این همایش که با ریاست دکتر بابایی برگزار می‌شود علی رویین با مقاله «گروه و کمپانی  تئاتری به مثابه جامعه هنری»، مصطفی حسینی با مقاله «کارگردان در گروه‌های نمایشی آماتور ایرانی»، ایرج افشاری اصل با مقاله «بررسی جایگاه و کارکرد گروه در توسعه تئاتر»، جهانشیر یاراحمدی با مقاله «توسعه تئاتر در پیوند سمن‌ها و گروه‌های تئاتر»، حضور می‌یابند. ضمن این‌که در همین روز میزگردی با عنوان «موانع و فرصت‌های شکل گیری گروه‌های نمایشی در ایران» با حضور داریوش مودبیان برگزار می‌شود.

در نوبت صبح روز دوم این همایش که با ریاست دکتر رحمت امینی برگزار می‌شود مجید سرنی‌زاده با ارائه مقاله «طراحی فرم برنامه کاری برای گروه‌های تئاتر جهت جذب حمایت‌های دولتی» و رضا عاشوری‌فر با ارائه مقاله «بازشناسی مدیریت و رهبری خلاق در گروه‌های تئاتر با رویکرد به استراتژی» حضور می‌یابند و در ادامه دکتر قطب‌الدین صادقی برای حاضران سخنرانی می‌کند.

همچنین در نوبت عصر روز دوم همایش که با ریاست دکتر مهدی حامد سقاییان برگزار می‌شود یوسف باپیری و سیاوش قاعدی مقاله «تبارشناسی نقش سازمان پرورش افکار بر رابطه دولت و تئاتر در ایران» و امیر لشکری نیز مقاله «تحلیل آماری گزارش مالی سالانه کمپانی‌های موفق تئاتر جهان» را ارائه می‌کنند و پس از سخنرانی آقای الله‌وردی، میزگرد دوم و پایانی همایش با حضور مهندس مهدی شفیعی، مدیر کل هنرهای نمایشی، دکتر محمود عزیزی و دکتر مسعود دلخواه برگزار می‌شود.

 سمینار پژوهشی نقش گروه‌ها و نهادهای سازمان یافته در شکل گیری و توسعه تئاتر، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 15 و 16 دی‌ماه از ساعت 10 صبح تا 5 عصر در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی واقع در چهارراه ولیعصر، نبش صبای جنوبی برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این همایش آزاد است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با دبیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر

ایرج افشاری‌اصل: به دنبال مهم‌ترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم 
گفت‌وگو با دبیر بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر فجر

ایرج افشاری‌اصل: به دنبال مهم‌ترین رکن تولید نمایش یعنی آموزش هستیم 

ایرج افشاری‌اصل، آموزش را مهم‌ترین رکن زنجیره تولید نمایش دانست که بخش کارگاه‌های آموزشی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در پی رسیدن به آن است.

|

یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد
یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد

سیروس همتی: باوجود این‌که آثار حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال‌وبختیاری یا بهتر است بگویم، تئاتر بام ایران، از نظر تعداد محدود بودند اما خوشبختانه تمامی آن‌ها از نظر کیفی بسیار ...

|

دبیر جشنواره فجر در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی:

آثاری به جشنواره فجر می‌آیند که نشانگر سطح بالای تئاتر روسیه باشند
دبیر جشنواره فجر در دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی:

آثاری به جشنواره فجر می‌آیند که نشانگر سطح بالای تئاتر روسیه باشند

مهدی حامدسقایان، دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سفر به روسیه با نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی و نیز مسئولان و هنرمندان تئاتر این کشور دیدار کرد.

|

نظرات کاربران