در حال بارگذاری ...
جشن رونمایی فیلم‌تئاتر «ننه دلاور و فرزندان او» در خانه عروسک برگزار شد

معتمدآریا: فیلم‌تئاتر تاریخ تئاترمان را ماندگار می‌کند

فیلم تئاتر «ننه دلاور و فرزندان او» عصر دیروز شنبه 17 بهمن‌ماه با حضور مرضیه برومند، زهرا صبری، فاطمه نقوی و تعدادی از عوامل این نمایش در خانه عروسک رونمایی شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در ابتدای این مراسم رکسانا بهرام که اجرای مراسم رونمایی فیلم تئاتر «ننه دلاور و فرزندان او» را  بر عهده داشت، گفت: من در بیش‌تر نمایش‌های زهرا صبری حضور داشتم و تا مقطعی نیز قرار بود که در نمایش «ننه دلاور...» بازی کنم و گروه را همراهی کردم، اما به دلیل تولد دخترم مجبور به قطع همکاری با گروه شدم.

او افزود: از این نمایش خاطرات خوشی برای من به یادگار مانده است. تمرینات گروه در خانه فاطمه معتمدآریا برگزار می‌شد و کار کردن با این گروه روزهای خوشی را برای همه ما رقم زد.

در ادامه، مرضیه برومند در سخنان کوتاهی گفت: امروز برای نخستین بار است که ویدئوپروجکشن خانه عروسک راه‌اندازی شده و خوشحالم که این اتفاق با نمایش فیلم تئاتر «ننه دلاور...» رقم خورد. امیدوارم شرایطی فراهم شود که فیلم تئاتر نمایش‌های عروسکی هم ساخته شوند و در خانه عروسک میزبان رویدادهایی از این دست باشیم.

زهرا صبری، کارگردان نمایش «ننه دلاور...» هم ضمن قدردانی از خدمات فرهنگی و هنری مرضیه برومند، گفت: من از تمام کسانی که به هر نحوی در تولید نمایش «ننه دلاور...» کمک کردند قدردانی می‌کنم، کسانی که کمک کردند تا نتایج کار گروه ما به بار بنشیند.

او در بخش دیگر سخنانش از ابراهیم خلیل خامنه، همسر مرحومش یاد کرد و گفت: برای ساخت تمام عروسک‌های این نمایش و بازی‌ها با همسرم مشورت می‌کردم و راهنمایی‌های او واقعاً کارساز بود. متأسفم که او را از دست دادم.

کارگردان «ننه دلاور و فرزندان او» افزود: برای ساخت این فیلم تئاتر باید از بابک چمن‌آرا قدردانی کنم چون اگر پیگیری‌های او نبود هرگز این کار به سرانجام نمی‌رسید. من از روند ساخت این فیلم راضی نبودم، اما چمن‌آرا با تدوین دوباره، بخش‌هایی از ضعف کار را برطرف کرد، اگرچه چند صحنه‌ای که دوست داشتم در این فیلم نیست.

بابک چمن‌آرا هم در سخنان کوتاهی گفت: اسفندماه سومین سال تولید فیلم تئاتر است. تاکنون 51 فیلم از این مجموعه منتشر شده است و فیلم تئاتر «ننه دلاور و فرزندان او» چهل و نهمین فیلم این مجموعه است که باید پیش‌تر رونمایی می‌شد اما به دلیل هم‌زمانی انتشارش با ماه صفر، مراسم رونمایی آن با تأخیر برگزار شد.

فاطمه معتمدآریا، بازیگر نمایش «ننه دلاور...» که در این مراسم حضور داشت، گفت: خانه عروسک خانه من است؛ خانه‌ای که خاطرات خوش دوران جوانی من و هم‌نسلانم در آن شکل گرفت. خوشحالم که پس از سال‌ها ما عروسکی‌ها توانسته‌ایم برای خودمان خانه‌ای داشته باشیم. هر چند که ما هر جایی که باشیم همدیگر را پیدا می‌کنیم و نان و پنیرمان را با هم قسمت می‌کنیم.

او در ادامه با بیان این‌ که برومند لایق‌ترین فردی است که می‌تواند مدیر خانه عروسک باشد، گفت: محبت خانم برومند بی‌دریغ است. اگر کسی بخواهد نمایشی را روی صحنه ببرد بی‌شک او هر کمکی از دستش برآید دریغ نمی‌کند. اگر همه کسانی که در حوزه تئاتر عروسکی کار می‌کنند، انرژی بگذارند خانه عروسک بهشت روی زمین می‌شود.

او در بخش پایانی سخنانش گفت: پروژه فیلم تئاتر اتفاق بسیار خوبی است و با این کار که توسط بابک چمن‌آرا  و مرکز هنری بتهوون آغاز شده است، تاریخ تئاتر ما ماندگار می‌شود. وقتی فیلم تئاتری ساخته می‌شود خود ما می‌توانیم نقایص کارمان را ببینیم و در تئاترهای بعدی این نقایص را برطرف کنیم.

فاطمه نقوی یکی دیگر از بازیگران نمایش «ننه دلاور...» هم گفت: همراهی در این پروژه تئاتری بسیار لذت‌بخش و خوب بود و تمام لحظات ما در هنگام تمرینات و اجرا سرشار از عشق بود.

در پایان مراسم، عوامل نمایش نسخه‌هایی از فیلم تئاتر «ننه دلاور...» را امضا کردند.

«ننه دلاور» یکی از مشهورترین نمایشنامه‌های برتولت برشت است که تاکنون کارگردانان بسیاری آن را اجرا کرده‌اند. زهرا صبری هم این نمایش را در سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر و همچنین مردادماه سال 1393 در تالار سایه تئاتر شهر، با تلفیق بازیگران و عروسک روی صحنه برد. در این نمایش فاطمه معتمدآریا‌، فاطمه نقوی‌، بهناز جعفری و ستاره پسیانی‌ بازی می‌کردند.  

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران