در حال بارگذاری ...

«انگشتری ژنرال ماسیاس» از 20 فروردین در ارغنون اجرا می‌شود

مهدی پاشایی کارگردان نمایش «انگشتری ژنرال ماسیاس» گفت: این نمایش پیش از این قراربود در تماشاخانه باران روی صحنه برود، اما با انصراف مرجان شیرمحمدی بازیگر اصلی نمایش، با تغییر بازیگران از 20 فروردین  در تالار ارغنون روی صحنه می رود.

مهدی پاشایی، در گفت وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت: پس از انصراف مرجان شیرمحمدی و به هم خوردن برنامه با تغییر بازیگران و زمان اجرا و هماهنگ نشدن گروه در نوروز، قرار شد این نمایش از 20 فروردین در سالن ارغنون اجرا شود.

  پاشایی درباره تم رئالیستی این نمایش گفت: کارما تم رئالیستی دارد به همراه فضاسازی هایی با نور که رئالیستی نیست، با توجه به موقعیت داستان و ناتورالیستی بودن آن از  فضاسازیهایی برای امروزی کردن سود جستیم تا روایتی جذاب و هیجان انگیز از متن را ارائه دهیم.

او درباره این نمایشنامه که نوشته ژوزفینا نیگلی نویسنده مکزیکی معاصر است و داستانش در طول انقلاب مکزیک اتفاق می‌افتد، گفت: تم روایت نیگلی، نقد افراطی گری و جنگ است که در زمان ما هم  در قالب حملات داعش نمود دارد. زمان اتفاقات نمایش سال‌های 1920 در مکزیک است که انقلابی به نام «جنگ زمین» واقع می‌شود. این نمایش، کاراکتری به شدت افراطی دارد که خود مسبب جنگ است.

پاشایی درباره اجرای این نمایش در تالار ارغنون گفت: ارغنون، سالن بسیار مناسبی برای اجرای این نمایش است. بازیگران اجرای ما کلا عوض شده‌اند، علیرضا مهران همچنان در اجرا هست اما پس ازانصراف مرجان شیرمحمدی، گروه بازیگران نیز به خاطر تغییر زمان اجرا عوض شدند، مهدی زمین پرداز، هدیا علی زاده و خروش خزایی بازیگران این نمایش هستند و امید زندگانی، موسیقی زنده این اجرا را برعهده دارد.

 




نظرات کاربران