در حال بارگذاری ...
پس از تماشای اثر مسعود دلخواه عنوان شد :

نرگس آبیار: تبدیل رمان «بیگانه»به نمایش بسیار دشوار است

به گفته نرگس آبیار؛ مسعود دلخواه به خوبی توانسته است رمان بیگانه را درماتوژی و روی صحنه ببرد و مخاطب در مدت زمان نمایش می تواند با اتفاقات مهم این رمان روبرو شوند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر؛ نرگس آبیار؛ نویسنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران، ضمن اعلام این مطلب که نمایش «بیگانه» را دوست داشت، گفت: من مدت‌ها پیش رمان «بیگانه» را خواندم و چون سال‌های زیادی از آن دوران می‌گذرد، بسیاری از اتفاق‌های ریز و درشت رمان را فراموش کرده بودم که با نمایش «بیگانه» به یاد آوردم. مسعود دلخواه بسیار خوب از رمان استفاده کرده و تمام حرف‌هایی که آلبر کامو قصد داشته بزند و دیدگاه و نگاه کامو به جهان اطرافش که از طریق کاراکتر مورسو و اتفاق‌هایی که برای او می‌افتد نمود پیدا می‌کند را از طریق این تئاتر در مدت زمانی بسیار محدود روی صحنه اجرا کند و این مساله بسیار ارزشمند است.

این کارگردان سینما در ادامه افزود: البته وقتی ما رمانی را می‌خوانیم، تمام کاراکترها و فضا را تخیل می‌کنیم، درنتیجه وقتی ما به‌ازای تئاتری یا سینمایی آن را می‌بینیم، ممکن است آن چیزی که در ذهن مان تخیل کرده‌ایم نباشد و تفاوت‌هایی میان ذهنیت ما و اثری که اجرا می‌شود وجود داشته باشد که این اتفاق در این نمایش برای من افتاد اما در مجموع پیاده کردن درون‌مایه یک رمان در یک زمان محدود کار بسیار دشواری است که در نمایش «بیگانه» بسیار خوب انجام شده است.

نمایش «بیگانه» براساس رمانی به همین نام، اثر آلبر کامو نوشته شده است و مسعود دلخواه، کارگردان این اثر نمایشی، آن را برای اجرا بر صحنه تئاتر، آماده کرده است. این نمایش نخستین اقتباس از «بیگانه» در ایران است.

«بیگانه» از روز جمعه، 31 اردیبهشت‌ماه اجراهای خود را آغاز کرده است. این نمایش هر روز به‌غیر از شنبه‌ها ساعت 21 با بازی رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی‌پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمدرضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه، ، سارا نجفی، صادق حیدری، محمدمهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره‌دوست، شفق خانی، علی دولت‌یاری و شیوا بیرانوند در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از، دستیار کارگردان: علی صادقی‌خواه، طراح صحنه و لباس: فاطمه زعفرانی، طراح گریم، سارا اسکندری، موسیقی: رضا قانعی و مهسا مشعشعی، منشی صحنه: فاطمه علی‌حسینی، مدیر صحنه: فرشید ترابی، صحنه یاران: علی دولتیاری، ابوالفضل قادری و داریوش بابایی، مشاور رسانه‌ای: مینا صفار، تبلیغات مجازی: گروه هنر مدرن، عکاس: مجید نیک‌نفس، ساخت تیزر : گروه هنری سینه‌راما (cinerama)  و مدیر روابط عمومی :امیر پارسائیان‌مهر.  

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت به سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com/store/bigane2  مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ٠۹۳۸۴۲۵۷۱٠۹ جهت رزرو بلیت و یا انجام هماهنگی تماس بگیرند.

 

 




نظرات کاربران