در حال بارگذاری ...
بررسی شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی مبارک -8

نمایشی با صدا پیشگی مرضیه برومند و هنگامه مفید در راه جشنواره

نمایش «موش تا موش» نوشته و کارگردانی رامین کهن در شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی مبارک در صورت پذیرفته شدن در بازبینی اجرا می شود. در این نمایش مرضیه برومند، هنگامه مفید، امیر میر آقا و محمد رضا مالکی به عنوان صدا پیشه حضور دارند.

رامین کهن کارگردان نمایش «موش تا موش» در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: نمایش «موش تا موش» قصه ملودرام، لطیف و فولکوریکی دارد و موضوع آن درباره دوست داشتن است که دو موش که در شهر موش آباد زندگی می کنند شخصیت های اصلی این نمایش را تشکیل می دهند.

 

او افزود: در این نمایش درباره عشق برای بچه ها حرف می زنیم و این نمایش درومایه ای با موضوع سفر دارد و در این نمایش از قصه های کلاسیک ایرانی همچون خاله سوسکه که شکل سفر دارد و در جریان قصه با کوچه و بازار روبرو می شویم استفاده کرده ام. همچنین در این نمایش نگاهی اسطوره ای نیز به قصه شیرین و فرهاد داشته ام.

 

این بازیگر تئاتر ادامه داد: این نمایش موزیکال است و با تکنیک نمایش عروسکی کلاسیک ژاپن اجرا می شود و طراحی صحنه آن را سینا ییلاق بیگی و طراحی عروسک  های موش و گربه را محمد صاحبی و مهنوش نراقی و سایر عروسک های نمایش را منیر مولوی زاده طراحی کرده است. نمایشنامه، کارگردانی و آهنگسازی آن را نیز خودم رامین کوهن برعهده دارم که موسیقی این نمایش با همکاری چند گروه موسیقی در استدیو ترنج ضبط شده است.

 

 کهن با اشاره به استفاده از صدا پیشه در این نمایش گفت: در این نمایش از حضور افتخاری و هنرمندانه مرضیه برومند، امیر میرآقا، هنگامه مفید، محمدرضا مالکی . الکا هدایت به عنوان صدا پیشه استفاده کرده ام  و سینا رستگاری، متین گودرزی، پرستو آریا کیا، مهلا صفری، حمید رضا گودرزی، طناز جلوسی و الهام ایروانی به عنوان عروسک گردان حضور دارند. هانی حسینی هم عضو گروه کارگردانی است و نسرین خنجری اشعار این نمایش را سروده است.

 

او درباره شیوه برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی مبارک گفت: من در دوره پیش در تیم برگزاری جشنواره بودم و این برای سومین دوره است که در جشنواره تئاتر عروسکی مبارک شرکت می کنم. به نظر من جشنواره مسیر خوبی را برای برگزاری انتخاب کرده است و برگزار کنندگان برای بهترشدن جشنواره و بالا رفتن سطح کیفی آثار کمک قابل تاملی به شرکت کنندگان می کنند.

 

کهن خاطر نشان کرد: کمک های تیم برگزار کننده برای بالا رفتن سطح کیفی آثار تنها معطوف به گروه خاصی نیست و اگر گروهی در شهرستان دور افتاده هم مشغول کار باشد که به امکانات مرکز دسترسی نداشته باشد، از هر گونه کمکی به این گروه دریغ نمی کند.

 




مطالب مرتبط

به میزبانی سالن تئاتر «هامون»

«لانگ شات» برای چهارمین بار به صحنه می‌رود
به میزبانی سالن تئاتر «هامون»

«لانگ شات» برای چهارمین بار به صحنه می‌رود

نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی پس از اجرای موفقیت‌آمیز فصل سوم اجراهای خود در تالار سایه تئاتر شهر، طی روزهای پیش روی برای چهارمین بار در تماشاخانه «هامون» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران