در حال بارگذاری ...
شهرام لاسمی :

جشنواره مردم را با نمایش عروسکی آشنا می‌کند

شهرام لاسمی که با شخصیت " قلقلی" برای کودکان دیروز خاطره‌ساز است،‌گفت: حضور پیشکسوتان و جوانان در گردهمایی و جشنواره‌های نمایش عروسکی باعث آشنایی مردم با این هنر نمایشی می‌شود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، وی در خصوص تاثیر اجراهای عروسکی در قالب جشنواره بر آشنایی هرچه بیشتر مردم با این هنر گفت: این گردهمایی تاثیر بسیاری زیادی دارد به دلیل اینکه با عروسک‌ها به راحتی می‌شود ارتباط برقرار کرد و ضمن اینکه عروسک برای بچه‌ها جذاب است و از آن طریق می‌توانیم به آنها پیام خود را برسانیم.



وی درباره اجراهای خیابانی و صحنه‌ای جشنواره تئاتر عروسکی عنوان کرد: به نظرمن در مورد عروسک‌هایی که تا به حال دیده نشده‌اند اجراهای خیابانی می‌تواند موثر واقع شود اما عروسک‌های که به مراتب شناخته شده‌تر هستند در اجراهای صحنه‌ای هم موفق خواهند بود.

لاسمی در خصوص حضور پیشکسوتان در این عرصه اظهار داشت: حضور کسانی که در این زمینه پیشکسوت هستند صد در صد می‌تواند قابل توجه و مثمر ثمر باشد و باعث دلگرمی جوان‌ها شود.



بازیگر شخصیت «قلقلی» درباره اهمیت اجراهای سنتی عروسکی بیان کرد: من احساس می‌کنم که زندگی ما امروزه به سمت و سوی دیگری رفته است و مردم درگیر روزمره‌گی شده‌اند و سنت ما در حال فراموشی است که باید به واسطه اجراهای این‌چنینی و دعوت از هنرمندان مردم را به این سمت جذب کنیم و فرهنگ قدیمی ایران را به فرزندانمان یادآور شویم تا فرهنگ این مرز و بوم از بین نرود.



وی افزود: ما به جز چند عروسک شناخته شده در حال حاضر عروسک دیگری نداریم در صورتیکه عروسک‌ها می‌توانند ارتباط بسیار خوبی را با بزرگترها برقرار کنند و حتی نقش یک سوپراستار را برای مردم ایفا کنند و خانواده‌ها را از دیدن برنامه‌هایی که مفید نیستند باز دارد و به خود علاقه‌مند کنند. ما باید در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر تلاش کنیم و تعداد آنها را ارتقا دهیم و همچنین نمایش‌های عروسکی در مدارس را راه‌اندازی کنیم که این هنر به دست فراموشی سپرده نشود و تلویزیون نیز به کارهایی از این دست بیشتر بپردازد.

 

شهرام لاسمی را همگان با ایفای نقش قلقلی می‌شناسند، وی برای اولین‌بار در سال 1364 در حالی که  ۲۱ سال داشت، به توصیه فریماه فرهی در برنامه‌ای به‌نام «بازی، شادی، تماشا» شرکت کرد. او کار هنری را از تئاتر تلویزیونی «رؤیاهای احتکارالسلطان» آغاز کرد و بعد از بازی در چند تله تئاتر، برای بازی در برنامه روتین خردسالان «بازی، شادی، تماشا» به گروه کودک و نوجوان شبکه دوم سیما دعوت شد.

 




نظرات کاربران