در حال بارگذاری ...
باهدف ایجاد دسترسی آسان منتشر شد

فهرست عناوین آثارحوزه نمایش در کتابخانه تخصصی ایران تئاتر

ایران تئاتر باهدف گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی فهرست مهم‌ترین عناوین کتاب‌های حوزه نمایش از سال ۱۲۴۴ تا ۱۳۹۵ شمسی را منتشر کرد.

نیاز پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به مطالعه در حوزه نمایش و به طبع آن نیاز به منبع معتبری که فهرست جامعی از کتب منتشر شده در این حوزه را یکجا گردآوری کرده باشد روزبه‌روز بیشتر می‌شود. ازاین‌رو درگاه ایران تئاتر با ایجاد دسترسی جدید با عنوان کتابختنه تخصصی در ستون سمت چپ صفحه اصلی خود این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا بتوانند به‌آسانی از فهرست کتب منتشرشده در حوزه نمایش بهره‌مند شوند.
ایران تئاتر در این بخش فهرست کتاب‌های منتشرشده در حوزه تئاتر را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. در آغاز این راه مجموع فهرست کتب گردآوری‌شده با دو لینک گزیده کتابشناسی تئاتر ایران و کتاب های انتشارات نمایش در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

در بخش کتاب های انتشارات نمایش فهرست کتاب‌هایی که توسط انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی منتشرشده گردآوری‌شده است. این فهرست که از سال 1366 تا 1394 را دربرمی گیرد شامل اطلاعاتی از عنوان کتاب، نام نویسنده و یا مترجم، سال انتشار، قطع، تعداد صفحات و حتی قیمت در زمان انتشار بیش از 400 اثر را در خود جای‌داده است.
همچنین در بخش گزیده کتابشناسی تئاتر ایران فهرست مهم‌ترین کتاب‌ها در طول تاریخ معاصر تئاتر ایران منتشرشده در حوزه نمایش از سال 1244 تا 1394 شمسی را در برمی‌گیرد. این فهرست شامل اطلاعاتی چون نام کتاب، نام نویسنده، نام مترجم و تاریخ انتشار است. لازم به توضیح است در این جدول فقط اسامی کتاب‌هایی که درباره تئاتر است ذکرشده و فهرست نمایشنامه‌های منتشرشده در این بخش جای نگرفته و فهرست نمایشنامه‌ها در آینده به‌صورت مستقل ارائه خواهد شد.

فهرست حاضر می‌تواند نیاز بسیاری از هنرپژوهان در این حوزه را رفع کند اما این فهرست بی‌کم‌وکاست نیست به همین دلیل این فرصت وجود دارد تا نویسندگان و دست‌اندرکاران انتشار کتاب در حوزه  هنرهای نمایشی می نوانند باراسل فهرست کتاب های منتشر شده خودشان طبق جدول موجود مبتنی بر اطلاعات پایه کتاب خود شامل سال انتشار، نام کتاب، نام نویسنده و نام مترجم؛ به نشانی اینترنتی ایران تئاتر: irantheater@iran.ir ما را در تکمیل این فهرست یاری کنند.

این فهرست ها مانند فهرست کتاب های انتشارات نمایش بصورت مستقل در دسترس مخاطبان قرار می گیرد . 

 

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار
گفت‌وگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر

معرفی مهم‌ترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار

مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»می‌گوید نسلی که الان تئاتر کار می‌کند شاید هیچ‌وقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که به رشد و اعتلای این عرصه کمک کرده‌اند، خوب بشناسد و حتی با سبک کارشان آشنا شود؛ بنابراین تلاش کردم با بررسی و ...

|

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

کتاب «صحنه عشق من است» که به زندگی و فعالیت‌های ادنا زینلیان هنرمند و مدرس تئاتر در حوزه طراحی لباس می‌پردازد به‌زودی منتشر خواهد شد.

|

«عطر آدم»؛ تلفیقی از تئاتر، اکتیویسم، تراپی

«عطر آدم»؛ تلفیقی از تئاتر، اکتیویسم، تراپی

آرمان طیران*: «سرود-نمایش عطر آدم» با طراحی و هدایت حضورِ طیف مختلف کُنشگرانش (تماشاگر-بازیگران) با نگرش‌ها و نظرگاه‌های انتقادی و تجربیات زیسته گوناگون‌شان با نزدیک شدن به الگو و رهیافت ...

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

نظرات کاربران