در حال بارگذاری ...
شهرام کرمی در گفت‌وگو با ایران تئاتر اعلام کرد:

نمایشنامه‌ای درباره زندگی امام موسی صدر آماده انتشار دارم

شهرام کرمی از انتشار نمایشنامه «مردی برای همیشه»، که درباره زندگی امام موسی صدر است از سوی حوزه هنری خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، شهرام کرمی؛ نویسنده و کارگردان تئاتر، مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری و مدیر پردیس تئاتر تهران در مورد زمان بازگشایی این پردیس، گفت: پردیس تئاتر تهران در دهه فجر افتتاح می‌شود و این پردیس در دوران برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این جشنواره را همراهی می‌کند و پس از برگزاری جشنواره، اجراهای عمومی خود را آغاز می‌کند.

کرمی درباره شرایط پردیس تئاتر تهران گفت: از سوی شهرداری تهران برای این مکان هزینه خوبی شده است. پردیس تئاتر تهران نکات مثبت بسیار زیادی دارد؛ تجمیع سالن‌های تئاتر، تعداد زیادی سالن در یک مجموعه است؛ 11 سالن و پلاتوی استاندارد در این مجموعه احداث شده است، پنج پلاتوی نمایشی با ظرفیت 100 نفر، دو پلاتو برای تمرین و یا اجرای تئاتر، یک سالن کنفرانس سینما، یک سالن اصلی با گنجایش 900 نفر، همچنین فضاهایی برای اجرای نمایش‌های میدانی با امکان نور شبانه طراحی شده است. کتابخانه تخصصی، نگارخانه، فضاهایی برای استراحت و ... در این پردیس در نظر گرفته شده‌اند. یکی از نکات مثبت این مرکز، ظرفیت پارکینگ برای 700 وسیله نقلیه است. این اتفاق در فضای کلان‌شهر تهران بسیار مهم است. این مکان دسترسی بسیار خوبی دارد و از طریق اتوبان امام علی شمال دسترسی ساده‌ای دارد. از هر نقطه شهر تهران در مدت 45 دقیقه می‌توانیم به پردیس تئاتر تهران برسیم. همچنین از ایستگاه متروی نبرد تا این پردیس تنها پنج دقیقه زمان نیاز است. امیدوارم با راه‌اندازی این پردیس بتوانیم ایستگاه تاکسی هم برای این مکان مهیا کنیم تا دسترسی بهتری برای این مکان اتفاق بیفتد. پس از افتتاح این پردیس، فعالیت‌های تئاتری شهرداری تهران بر پردیس تئاتر تهران متمرکز می‌شود. احداث پردیس تئاتر تهران توسط مدیریت شهری، اتفاق خوبی است در ابتدا سوالی وجود داشت؛ چرا این سرمایه و هزینه را سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری در نقاط مرکزی تهران هزینه نکرده است، در پاسخ باید بگویم ما در تهران هیچ نقطه مرکزی با این ظرفیت و فضاها نداریم.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره فعالیت‌های خود در حوزه تئاتر گفت: حدود دو ماه پیش، اجرای نمایش «خروس می‌خواند» به اتمام رسید. این روزها مشغول نوشتن یک اثر جدید برای مخاطب کودک و نوجوان هستم. امیدوارم شرایطی به وجود بیاید که بتوانم این نمایش را اجرا کنم. چند نمایشنامه نیز در نوبت چاپ دارم که یکی از آن‌ها «شکار بزرگ شنبه» که توسط نشر سروش چاپ می‌شود. چاپ دوم نمایشنامه «لطفا با مرگ من موافقت کنید» را به‌زودی نشر افراز روانه بازار می‌کند. نمایشنامه «مردی برای همیشه» که درباره زندگی امام موسی صدر است نیز به‌زودی توسط حوزه هنری منتشر می‌شود.

 




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران