در حال بارگذاری ...
طی مراسمی در موزه سینما

کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» رونمایی می‌شود

کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان ۱۳۳۵- ۱۳۵۷» به قلم روح‌الله جعفری که نشر افراز آن را منتشر کرده، در موزه سینمای ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر: کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» به قلم روح‌الله جعفری روز شنبه 21 اسفندماه ساعت 17 با حضور اهالی سینما، تئاتر، نویسندگان و پژوهشگران در سالن سینما فردوس موزه سینما رونمایی می‌شود. این کتاب دوازدهمین کتاب از مجموعه «تئاتر ایران در گذر زمان» در انتشارات افراز است که نخستین کتاب این مجموعه «جادوی صحنه: زندگی تئاتری عزت‌الله انتظامی» در سال ۱۳۸۳ منتشر شد.

به گفته روح‌الله جعفری پژوهشگر و نویسنده، کتاب «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» حاصل بیش از 12 سال تحقیق و پژوهش مستمر اوست و در نگارش آن به تمامی مجموعه ‌فعالیت‌های فرهنگی و هنری این گروه توجه شده است.

این نویسنده درباره این کتاب گفت: آن‌چه در بررسی این کتاب پژوهشی در نظر گرفته شده، شامل چگونگی روند رو به رشد حرکت گروه هنر ملی در عرصه‌ی نمایش است که بسیاری از جریان‌های هنری را برای اولین بار بررسی کرده است.

کارگردان نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» ادامه داد: هنرمندانی چون شاهین سرکیسیان، عباس جوانمرد، علی نصیریان، احمد براتلو، جمشید لایق، منوچهر انور، نصرت پرتوی، بهرام بیضایی، احمد نوربخش، محمود دولت‌آبادی، بهمن مفید، بهزاد فراهانی، آذر فخر و... در این گروه عضو بوده‌ و در نمایش‌های مختلف به‌عنوان نویسنده، بازیگر، کارگردان و ... فعالیت می‌کردند.

کتاب پژوهشی «گروه هنر ملی از آغاز تا پایان 1335- 1357» در دو جلد 1790 صفحه‌ای به همت نشر افراز با تیراژ 1100 نسخه منتشر شده و یاسین محمدی ویراستاری آن را به عهده داشته است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت

تماشاخانه سنگلج، می‌‌تواند بهشت تئاتر ملی شود
گفت‌وگو با عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت

تماشاخانه سنگلج، می‌‌تواند بهشت تئاتر ملی شود

عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت می‌گوید با برنامه‌ریزی و مدیریت درست و اختصاص بودجه مناسب، می‌توان تماشاخانه سنگلج را به بهشت تئاتر ملی ایران تبدیل کرد.

|

نظرات کاربران