در حال بارگذاری ...
بازیگر ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز نمایش دایره را روی صحنه می برد

هادی حجازی فر جنگ ایران و عراق را در نمایش عروسکی دایره روایت می کند

هادی حجازی فر کارگردان – بازیگر با سابقه تئاتر دارای مدرک کارشناسی نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران است و نگارش و کارگردانی نمایش جایی دیگر؛ حاضردر جشنواره فجر بیست وچهارم، تهران، تالار مولوی و اجرای نمایش های عروسکی – زنده خانه عروسک هنریک ایبسن ،ملاقات با بانوی سالخورده و نمایش رومئو و ژولیت را انجام داده است .

 هادی حجازی فر سال ها در حوزه تئاتر دفاع مقدس در دهه هشتاد فعالیت کرده است و آخرین اجرای صحنه ایش ملاقات با بانوی سالخورده در سالن اصلی تئاتر شهر بوده است.هادی حجازی فر در گفت وگو با ایران تئاتر در باره حضورش در تئاتر بعد از مدت ها دوری از آن گفت : در حال حاضر فیلم سینمایی ماجرای نیمروز را در اکران عمومی دارم و قرار است به زودی متنی را که سال ها قبل با نام دایره نوشته بودم را برای اجرای عمومی آماده کنم  . در این نمایش سوای نویسندگی و کارگردانی بازی هم می کنم .  نمایش دایره یک جور پارودی جنگ ایران و عراق در دهه شصت است . کاردرگروه  عروسکی – اشیاء قابل بررسی است و بازیگران با اشیاء وقایع 8 سال دوران جنگ را روایت می کنند.

نمایش چهارشخصیت دارد و دوبازیگر سوای کار با اشیاء در حوزه اجرای موسیقی نمایش هم سهم و حضور دارند . دراین نمایش بازیگران به اشیاء و عروسک ها جان بخشی می کنند . محمد بحرانی ، محمد رضا مالکی و امیر سلطان احمدی  به همراه خودم بازیگران نمایش هستند. این نمایش را در دوران دانشجویی اجرا کرده بودم و به نوعی اولین نمایش فروسکی – اشیاء در ایران محسوب می شود . نمایش را در یک سالن بلک باکس اجرا خواهیم کرد.

 




مطالب مرتبط

در نشست «دنیای فانتزی» مطرح شد

دسته‌بندی تئاتر به عروسکی و غیرعروسکی درست نیست
در نشست «دنیای فانتزی» مطرح شد

دسته‌بندی تئاتر به عروسکی و غیرعروسکی درست نیست

در نشست تخصصی «دنیای فانتزی» با بیان این نکته که دسته‌بندی تئاتر به عروسکی و غیرعروسکی دسته‌بندی درستی نیست، بر این موضوع تاکید شد که جشنواره‌ نمایش‌های عروسکی نباید تنها راه بقا و ادامه حیات هنرمندان تئاتری باشد که ابزار کارشان عروسک است.

|

با حضور کاظم نظری و هادی حجازی‌فر در تئاتر شهر رقم خورد

رونمایی از کتاب نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک
با حضور کاظم نظری و هادی حجازی‌فر در تئاتر شهر رقم خورد

رونمایی از کتاب نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک

کتاب نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران با مدیرمسئولی هادی حجازی‌فر، عصر روز دوشنبه 8 آبان‌ در کافه چهارسوی تئاتر شهر رونمایی شد.

|

نظرات کاربران