در حال بارگذاری ...
یادداشت ناصر حسینی مهر به بهانه اجرای نمایش «بوف کور»

تنهایی انسان در دنیای امروز

کارگردان نمایش «بوف کور» به بهانه اجرای اثرش در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر از انگیزه های خود برای به صحنه بردن این نمایش سخن گفت.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، ناصر حسینی مهر، طراح و کارگردان نمایش «بوف کور» که این روزها در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است با انتشار یادداشتی از انگیزه‌ها و دغدغه‌های خود برای به صحنه بردن این اثر نمایشی سخن گفت.

در یادداشت ناصرحسینی مهر آمده است:

«در بین آثار ادبی ایران اثری که مانند «بوف کور» بتواند منشا الهام تاز‌گی در تئاتر ایران باشد کمتر دیده می‌شود و متأسفانه آن‌گونه که بایسته است از گنجینه‌های ادبی خود در تئاتر کمتر بهره برده‌ایم و همواره در چنبره‌ای از قواعد قدیم نمایشنامه‌نویسی دست و پا زده‌ایم با همان ساختارها و دیالوگ‌پردازی‌های پر تصنع و با همان مضامین تکراری.

اما در داستان «بوف کور» با ساختاری زیبا و رمزگونه رو به رو هستیم آن هم با زبانی ساده که تنهایی انسان را در دنیای امروز بیان می‌کند. نمایش ما اقتباسی آزاد است از این داستان و نیز «سه قطره خون» که بیشتر به فضاهای خیال‌گونه یا آبستره آن دو می‌پردازد و سعی «گروه تئاتر6» این بوده تا بر صحنه عناصر بصری هر دو داستان هدایت انعکاس داده شود و نه تکرار واژه به واژه آنها.»

نمایش «بوف کور» روایتی آزاد از «بوف کور» و «سه قطره خون» صادق هدایت است که هر روز ساعت 20 با بازی بابک قهرمانی، مژگان خالقی، نیره سادات میرزایی، شاهو رستمی، عزالدین توفیق ، میثم دامن زه ، مهشید کاظمی ،وحید فریدی ، رضا شهرآ ، اسماعیل خزایی ، مرتضی مظلومی به صحنه می رود.

علاقه‌مندان و تماشاگران می توانند برای آگاهی از تازه ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به سایت این مجموعه که در سال 96 با طراحی و امکانات جدید به مخاطبان تئاتر عرضه شده، مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 
آمار فروش تئاتر شهر، تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«سیاه خال» نیم میلیاردی شد 

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چارسو و قشقایی تئاتر شهر همچنین تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 18 اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد و در این میان «سیاه خال» توانست به فروش نیم‌میلیاردی دست پیدا کند.

|

نظرات کاربران