در حال بارگذاری ...
با حضور حسین فدایی‌حسین و محمدرضا آزاد

کارگاه نمایشنامه‌نویسی انقلاب در قم برگزار شد

هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور حسین فدایی‌حسین و محمد رضا آزاد کارگاه نمایشنامه‌نویسی انقلاب در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر روز گذشته 26 فروردین ماه هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور حسین فدایی حسین و محمدرضا آزاد کارگاه نمایشنامه‌نویسی انقلاب در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.

در بخش نخست این کارگاه، هنرجویان بازیگری حوزه هنری قم به سرپرستی و کارگردانی جواد پیروزی به نمایشنامه‌خوانی اثر «یادگار» نوشته سیدحسین فدایی حسین پرداختند. معین رمضانی، محمدرضا مهدی‌زاده، علیرضا وفصی، مرتضی مصطفی‌زاده و میلاد قره‌داغی هنرجویانی بودند که نمایشنامه یادگار را که داستانش هم‌زمان با دوران انقلاب اسلامی اتفاق می‌افتد را برای حاضران روایت کردند.

در ادامه برای آشنایی هنرجویان با نمایشنامه و سید حسین فدایی حسین مباحثی در ارتباط با نگارش نمایشنامه ارائه کردند. در ابتدای این بخش محمد رضا آزاد کارشناس و مدرس دانشگاه تاکید کرد که هنردراماتیک می‌بایست دربرگیرنده پدیده‌هایی پرکنش، پرکشش و پرتنش باشد و گفتمانی عام داشته‌باشد. وی وقایع دوران انقلاب اسلامی واجد تمام این شرایط دانست و از هنرجویان خواست تا برای تولید نمایشنامه‌ای با این موضوع، ماهیت انقلاب را به خوبی بشناسند تا بتوانند پیام آن را به خوبی در اثرشان به جامعه و مخاطب منتقل کنند.

سپس سید حسین فدایی حسین به بحث موضوع و اهمیت آن در روند نمایشنامه‌نویسی اشاره کرد و تشریح کرد که چگونه تکنیک می‌تواند به انتقال معنا و محتوای نمایش‌نامه کمک کند. وی با طرح موضوعات و موقعیت‌هایی از انقلاب اسلامی از هنرجویان خواست تا طرح‌هایی بر مبنای آنها بنویسند. در پایان طرح‌های نوشته شده ارائه و درباره آنها بحث و گفتگو شد.

کارگاه نمایشنامه‌نویسی انقلاب به همت حوزه هنری استان قم و حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران