در حال بارگذاری ...
منتخب جشنواره بچه‌های مسجد در استان مازندران

نمایش «کلیددار کعبه» در نکا به روی صحنه رفت

نمایش «کلیددار کعبه» به نویسندگی «سید حسین فدایی حسین» و کارگردانی «غلامرضا بامتی طوسی» به مدت سه روز در نکا به روی صحنه می‌رود.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر نمایش «کلیددار کعبه» منتخب جشنواره بچه‌های مسجد استان مازندران به نویسندگی «حسین فدایی حسین» و کارگردانی «غلامرضا بامتی طوسی»  از سوی گروه نمایش تابش نکا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نکا از 21  خردادماه به مدت سه روز  در  سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به روی صحنه رفت.
خلاصه داستان نمایش به اعضای یک گروه نمایشی می‌پردازد که در حین تمرین  تلفن همراه یکی از اعضای گروه گم‌شده و به خاطر همین موضوع اعضاء باهم به مشاجره می‌پردازند، مربی گروه که از این موضع اطلاع داشته است در بدو ورودش به همین بهانه به  اعضای گروه پیشنهاد می‌کند که یک موضوع از قصه‌های صدر اسلام  را با عنوان «قصه کلیدار کعبه»  را اجراء کنند بعد از پایان اجرا کسی که گوشی در دستش بود از کرده خود پشیمان و گوشی را بازمی‌گرداند ...
در این نمایش  احمد خدادی، جواد رضایی، مبین ذبیحی نژاد، رضا نیری، مجتبی عباسی و کریم شرفی  به‌عنوان بازیگران به ایفای نقش پرداختند.
این نمایش رتبه سوم  جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد را در سال جاری کسب کرده بود که جایز ه بازیگر دوم و سوم مرد را نیز به خود اختصاص داده بود.
در شروع نمایش  همزمان با ورود تماشاگران به داخل سالن موسیقی آرام در فضا طنین‌انداز است،  بازیگران درروی صحنه در حال  تمرین بدنی و آماده‌سازی خود برای تمرین تئاتر هستند که تماشاگران در لحظه اول خیال می‌کنند بازیگران در حال تمرین هستند که بعد از گذشت چند دقیقه مشخص می‌شود این تمرین جز نمایش است و این شروع،  شروع خوبی را برای نمایش به همراه دارد  .
با توجه به اینکه اکثر بازیگران برای اولین بار به بازی می‌پردازند اما توانستند بازی خوبی از خود بجای بگذارند.
نمایش از شیوه فاصله‌گذاری بهره‌مند شده بود و جواد رضایی بازیگر نقش پدر کلیدار کعبه  با توجه به اینکه بازی در بازی داشت اما توانست به‌خوبی از عهده  نقش‌هایش برآید و بازی خوب روانی از خود برجای بگذارد که تحسین تماشاگران را به همراه داشت.
اما در مورد دیگر بازیگران به‌جز دو مورد می‌توان گفت که در بیان با ته‌لهجه‌های مازندرانی همراه بودند که قدری به قوت کار لطمه می‌زد.
نمایش از  دکوری ساده برخوردار بود که در خدمت نمایش بود و بازیگران از لوازم صحنه بهره‌برداری خوبی داشتند.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران