از تاریخ
 تا تاریخ
 
در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد
در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد

ایوانا ووجیک کومیناج داور بخش بین‌الملل دوره چهل‌ویکم جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اینکه از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر، مخاطب و مکاتب هنری ساخت، می‌گوید هدف ...

رهاورد سفرِ «جیونگ وو سون» به ایران

سوغاتی گران‌بهایی که داور کره‌ای جشنواره تئاتر فجر خرید و به کشورش بُرد
رهاورد سفرِ «جیونگ وو سون» به ایران

سوغاتی گران‌بهایی که داور کره‌ای جشنواره تئاتر فجر خرید و به کشورش بُرد

جیونگ وو سون، داور کره‌ای جشنواره تئاتر فجر، شیوه گفت‌وگوی جمعی و بررسی هر نمایش پس از تماشای آن توسط هیئت داوران را پسندیده است و تاکید می‌کند این روش داوری را ...

نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشت‌کوهی» شرکت‌کننده از تهران

مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر
نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشت‌کوهی» شرکت‌کننده از تهران

مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر

  سید علی تدین صدوقی: نمایش «مکبث زار» همان‌طور که از اسمش پیداست، همان «مکبث شکسپیر» با همان قصه، با همان رویدادها، با همان شخصیت‌پردازی‌ها، ...

نقد و تحلیل نمایش «فنجان در طوفان چای» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مرتضوی‌راد

آگاهی و درمان بیماری‌­ها
نقد و تحلیل نمایش «فنجان در طوفان چای» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مرتضوی‌راد

آگاهی و درمان بیماری‌­ها

عرفان پهلوانی: بسیاری از اندیشمندان جامعه‌­شناسی ایرانی بر این باور هستند که برای گشودن گره­‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی خانوادگی روزگار ...

گفت‌وگو با مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

افشین ناظری: فجر 41 پر تب‌وتاب‌ترین دوره این رویداد بود
گفت‌وگو با مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

افشین ناظری: فجر 41 پر تب‌وتاب‌ترین دوره این رویداد بود

افشین ناظری مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید از روز دوم برگزاری جشنواره تئاتر فجر، گرمای جشنواره بیشتر شد و شاهد پر تب‌وتاب‌ترین ...

نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دل‌پیشه از تهران

انتظاری هشت‌ساله در فضایی سوررئال
نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دل‌پیشه از تهران

انتظاری هشت‌ساله در فضایی سوررئال

سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «دختران» قصه چهار دوست است که با چهار خواهر ازدواج می‌کنند و به جبهه می‌روند و هشت سال از آن‌ها خبری نمی‌شود. نمایش یک نگاه ...

داور نمایش‌های بخش خیابانی جشنواره مطرح کرد

ابوالفضل همراه: عنصر خلاقیت در آثار خیابانی نقش پررنگی داشت
داور نمایش‌های بخش خیابانی جشنواره مطرح کرد

ابوالفضل همراه: عنصر خلاقیت در آثار خیابانی نقش پررنگی داشت

ابوالفضل همراه با تأکید بر اینکه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فرصت و زمانی برای شکوفایی هنرمندان جوان فراهم کرده است، می‌گوید نمایش‌های خیابانی این ...

گفت‌وگو با داور بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر

ادنا زینلیان: حمایت از هنرمندان به ارتقای تئاتر کشور کمک می‌کند
گفت‌وگو با داور بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر

ادنا زینلیان: حمایت از هنرمندان به ارتقای تئاتر کشور کمک می‌کند

ادنا زینلیان می‌گوید در این دوره از جشنواره نمایش‌های بسیار خوبی از استان‌ها دیده که امیدوارکننده است و اگر هنرمندان حمایت شوند در آینده بسیار رشد خواهند کرد. ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل

لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی ‌بشر است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل

لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی ‌بشر است

لنرسون پولونینی، کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل با تاکید بر اینکه دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های یک نمایش نشان‌دهنده دیدگاه‌های سازنده آن درباره جهان است، می‌گوید ...

نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه

اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال
نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه

اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال

سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «لیزای بیچاره» یک رومانس عاشقانه است که در انتها عشاق به وصال یکدیگر نمی‌رسند. دختری روستایی به نام «لیزا» با پسری اشرافی از ...