گفتگو با نویسنده و کارگردان نمایش «پلاک 729» از مسئولان تقاضا دارم به فکر تئاتر در شهرستانها باشند ایران تئاتر:مهدی کردی نویسنده و کارگردان نمایبش «پلاک ۷۲۹» در گفتگو باایران تئاتر تاکید کرد: «وقتی همه امکانات در مرکز باشد بیشک هنرمندان شهرستانی برای دیده شدن ...
به علت استقبال مخاطبان تمدید نمایش دم پنبه ای ها تا پنج خردادماه اجرای نمایش شاد دم پنبه ای ها ویژه کودک و نوجوان به کارگردانی بابک مولانا تا پنجمخرداد ۹۶ در تالار هنر تمدید شد.
نقدی بر نمایش دم پنبه ای ها: پایانی بر فضای تیپیکال مرسوم در تئاتر کودک ایران تئاتر_علی رحیمی:اولین اثر بابک مولانا در کسوت کارگردانی اگرچه موفق و قابل تقدیر بود اما روح داستان دورفمان در کالبد درام دم پنبه ای ها شکل کاملی نگرفت و مخاطب ...
پای صحبت مدیران تماشاخانه های خصوصی تجارتی که بوی عشق می دهد ایران تئاتر- علی رحیمی: زمانیکه تماشاخانه ها درآمدزا می شوند، یعنی تئاتر کشور راه های جذب مخاطب را یاد گرفته است و این امید بوجود می آید که بخش خصوصی زمینه های توسعه ...
اصغر همت در جشن انجمن نمایشگران حرکت: کمک کنیم تا تئاتر را به جایگاه اصلی اش برسانیم مدیر عامل خانه تئاتر گفت: متاسفانه ما با هم یکدل و متحد نیستیم و اگر این مسئله ادامه پیدا کند و جلوی این سیل خانمانسوز گرفته نشود هیچ امیدی به آینده این انجمن صنفی ...
یادداشتی برای سونات شب اثر سعید داخ در مسیر رهایی! اجبار یا اضطرار ... ایران تئاتر_علی رحیمی: وقتی سعید داخ عنوان نمایش دو گانه اش را سونات شب می گذارد باید ذهن را آماده مجموعه ای از تضادهایی نماییم که نهایتش برای گروهی پایان است و برای ...
کارگردان نمایش دم پنبه ای ها: سعی کردم به جای تیپ سازی، به حیوانات نمایش شخصیت بدهم ایران تئاتر:نمایش «دم پنبه ای ها» اولین اثری بابک مولانا در کسوت کارگردانی کودک و نوجوان می باشد که این روزها در تالار هنر به اجرا در می آید.
یادداشتی بر نمایش دکتر استوکمان جدال مضحک حقیقت با واقعیت: برنده کیست؟! ایران تئاتر_علی رحیمی:دشمن مردم را در یک نگاه کلی باید جدال میان حق و باطل تعریف کنیم حتی اگر در بطن نمایشنامه زوایای پنهان زیادی مستتر باشد.با این وجود به هیچ وجه قصد ...
نگاهی به نمایش آخرین نامه عاشقانه ای در میان استامبولی ها ایران تئاتر_علی رحیمی:آخرین نامه را باید تفسیری از عاشقانه های جنگ بنامیم که در یک فضای نئورئالیستی تلاش دارد عشق را به زبانی ساده تفسیر کند.
تاملی بر نمایش «واپسین رویا»: جدال انگاره ها با واقعیت ایران تئاتر- علی رحیمی: نمایش «واپسین رویا» به دنبال نمایش یک جدال عقلی میان انگاره ها با واقعیت است که زیرساخت های خود را بر پایه دیالکتیک بنا نهاده است.
تاملی بر نمایش «چرا نازی پرواز کرد؟»: هر غیر ممکنی ممکن است ایران تئاتر-علی رحیمی: «چرا نازی پرواز کرد» را باید از آن دست نمایش هایی بنامیم که تمام تلاشش را در جهت القای یک مفهوم تاریخی به نام «هر چیز غیر ممکنی ممکن می شود» بکار ...
تحلیل آماری ایران تئاتر بر نمایش های بخش «به علاوه» نمایش 55اثر در بخش به علاوه جشنواره فجر بخش «به علاوه فجر» از برنامه های نوظهور جشنواره فجر است و از دستاوردهای دوره سی و چهارم محسوب می شود.
یادداشتی بر نمایش «چهل گیس و حسن کچل»حاضر در مسابقه تئاتر جوان سی وپنجمین جشنواره فجر: سایکودرامی در آمیخته با ایده های خلاقانه یک نویسنده ایران تئاتر- علی رحیمی:نمایش «چهل گیس و حسن کچل» را باید یک سایکودرام بنایم که تاکید اصلی اش را بر ترویج نقش درمانگری تئاتر قرار داده است.
تحلیل آماری ایران تئاتر بر نمایش های محیطی، آلترناتیو، تعاملی و دیگر گونه های تئاتر بیرونی دوره 35 نمایش 35اثر ایرانی و خارجی در بخش محیطی ، خیابانی و... جشنواره فجر تئاتر ایران: براساس آمار به دست آمده از ۳۵ اثر حاضر در بخش نمایش های محیطی، آلترناتیو، تعاملی و دیگر گونه های تئاتر بیرونی، ۱۴ اثر در بخش مرور، ۵ اثر در بخش محیطی، ۳ اثر ...
تحلیل آماری ایران تئاتر بر نمایش های صحنه ای جشنواره(بخش اول) تبادل تجربه و هنر 103 کارگردان ایرانی و خارجی در بخش صحنه ای جشنواره سی و پنجم براساس آمار به دست آمده ۹۵ اثر در بخش صحنه ای حاضر هستند که ۵۴ اثر در بخش مرور، ۱۰ اثر در بخش نسل نو تئاتر ایران، ۱۶ اثر در بخش ملل و ۱۵ اثر در بخش میهمان حضور دارند.
نقدی بر تازه ترین نمایش مجید امرایی «گوهر نیل» ؛ کلاس درسی برای تقویت قدرت تمرکز ایران تئاتر- علی رحیمی: گوهر نیل را از جهاتی می توان به یک کلاس روانشناسی برای تقویت قدرت تمرکز تماشاگر تشبیه کرد که موفقیت آن را می شد از چرخش های هماهنگ سرو گردن و ...