از تاریخ
 تا تاریخ
 
امیر دژاکام نویسنده و کارگردان نمایش «ایوب خان»حاضر در فجر39:

تلویزیون تئاتر ایران کمک حال هنرمندان تئاتر است 
«امیر» الهام گرفته از شخصیت من است
امیر دژاکام نویسنده و کارگردان نمایش «ایوب خان»حاضر در فجر39:

تلویزیون تئاتر ایران کمک حال هنرمندان تئاتر است
«امیر» الهام گرفته از شخصیت من است

ایران تئاتر:امیر دژاکام قرار است بعداز حضور در جشنواره فجر دوباره نمایش «ایوب خان» را در سالن چهارسو روی صحنه ببرد، نمایشی که الهام گرفته از شخصیت کودکی اوست.

تحلیل آماری ایران تئاتر بر نمایش‌های رادیویی، دیگرگونه اجرایی و هنر بدن و حرکت جشنواره

حضور موثر27 اثر در سه بخش متفاوت فجر39
تحلیل آماری ایران تئاتر بر نمایش‌های رادیویی، دیگرگونه اجرایی و هنر بدن و حرکت جشنواره

حضور موثر27 اثر در سه بخش متفاوت فجر39

ایران تئاتر_علی رحیمی: اجرای ۱۰ نمایش رادیویی، ۱۰ نمایش دیگرگونه و ۷ نمایش در بخش هنر بدن و حرکت نشان از توجه ویژه جشنواره تئاتر فجر به سایر گونه های تئاتری دارد.

تحلیل آماری ایران تئاتر بر نمایش های خیابانی جشنواره فجر

تسخیر جشنواره توسط کنشگران خیابانی
39 نمایش در بخش‌های مسابقه،میهمان،سرباز انقلاب و شهدای هسته‌ای
تحلیل آماری ایران تئاتر بر نمایش های خیابانی جشنواره فجر

تسخیر جشنواره توسط کنشگران خیابانی
39 نمایش در بخش‌های مسابقه،میهمان،سرباز انقلاب و شهدای هسته‌ای

ایران تئاتر_علی رحیمی: جشنواره بین المللی فجر از ۱۱ بهمن ماه با حضور ۳۹ نمایش از ۲۵ شهر کشور در ۴بخش  مسابقه، میهمان، سرباز انقلاب و ویژه شهدای هسته ای آغاز شد.

نقدی بر نمایش «جوادیه بیست متری»به کارگردانی کهبد تاراج حاضر در فجر39:

ایده‌ای که‌می‌توانست به یک اثر ماندگار نمایشی تبدیل شود
نقدی بر نمایش «جوادیه بیست متری»به کارگردانی کهبد تاراج حاضر در فجر39:

ایده‌ای که‌می‌توانست به یک اثر ماندگار نمایشی تبدیل شود

ایران تئاتر- علی رحیمی:جوادیه بیست متری، گرچه برای مخاطب عام جذاب و حتی دلپذیر بود اما بی شک چه در متن و چه در اجرا نتوانست مخاطبان خاص تئاتر را راضی از سالن بدرقه کند.

لیلی عاج کارگردان نمایش«کجایی ابراهیم» حاضر در فجر39:

تلویزیون تئاتر ایران اتفاقی فرخنده برای دوستدارن تئاتر
لیلی عاج کارگردان نمایش«کجایی ابراهیم» حاضر در فجر39:

تلویزیون تئاتر ایران اتفاقی فرخنده برای دوستدارن تئاتر

ایران تئاتر: لیلی عاج را باید یکی از پدیده های این روزهای عرصه نمایش‌نامه‌نویسی و کارگردانی بدانیم. هنرمندی که با تمرکز بر ژانر طبقه کارگر و با نگاهی دقیق و ...

رضا گشتاسب نمایشنامه نویس فعال جشنواره فجر:

تلویزیون تئاتر ایران فرصتی برابر برای دیده شدن همه آثار 
جشنواره فجر برای تئاتر استان‌ها اتفاق بزرگی است
رضا گشتاسب نمایشنامه نویس فعال جشنواره فجر:

تلویزیون تئاتر ایران فرصتی برابر برای دیده شدن همه آثار
جشنواره فجر برای تئاتر استان‌ها اتفاق بزرگی است

ایران تئاتر: رضا گشتاسب که با دو اثر «چاقوی دم کرده شب» و «نگاهم به دریاست تا کسی آب نبرد» در جشنواره بین المللی فجر حاضر است.او راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران را ...

گذری بر فعالیت‌های هنرمندان تئاتربه یاد سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی:

اسطوره‌ای که سردار دلها شد
گذری بر فعالیت‌های هنرمندان تئاتربه یاد سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی:

اسطوره‌ای که سردار دلها شد

ایران تئاتر_علی رحیمی: تئاتر و هنرمندان آن در یکسال گذشته با نمایش ویژگی های شخصیتی و رفتاری سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، نشان دادند که نقش بسزایی را در الگوسازی ...

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ار برگزاری جشنواره های  تئاتر استانی گفت :

حرکت خلاق و رو به جلوی جشنواره های استانی در شرایط کرونایی
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ار برگزاری جشنواره های تئاتر استانی گفت :

حرکت خلاق و رو به جلوی جشنواره های استانی در شرایط کرونایی

ایران تئاتر: در جشنواره های استانی، هنرمندان با توجه به ظرفیت های خود پلتفرم های مختلف را آزمایش کردند و در جشنواره فجر هدف ما این است که از ظرفیت همه پلتفرم های فعال ...

مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها از اهمیت جشنواره‌ها استانی گفت:

تئاتر استان‌ها خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی است
مدیر هماهنگی تئاتر استان‌ها از اهمیت جشنواره‌ها استانی گفت:

تئاتر استان‌ها خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی است

ایران تئاتر: محمد رضا الوند معتقد است «هنرمندان استان ها که در اوج کرونا به خاطر اعتلای فرهنگ و هنر وارد صحنه تئاتر شدند و خطر را به جان خریدند، سلحشوران خط مقدم ...

کارگردانان تئاتر خیابانی جشنواره آنلاین مقاومت از نحوه برگزاری و حال و هوای آثار می‌گویند:

یک الگوی اجرایی خوب برای سایر جشنواره‌ها
کارگردانان تئاتر خیابانی جشنواره آنلاین مقاومت از نحوه برگزاری و حال و هوای آثار می‌گویند:

یک الگوی اجرایی خوب برای سایر جشنواره‌ها

ایران تئاتر_علی رحیمی: هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در حالی از ۲۵ آذرماه در تهران برگزار می شود که سایه شوم کرونا همچنان بر کشور حاکم است و حفظ پروتکل های بهداشتی در ...

گفتگوی ایران تئاتر با عطاالله کوپال درباره «شب قصه»:

ضرورت بازآفرینی اساطیر ایران زمین به‌شدت احساس می‌شود
گفتگوی ایران تئاتر با عطاالله کوپال درباره «شب قصه»:

ضرورت بازآفرینی اساطیر ایران زمین به‌شدت احساس می‌شود

ایران تئاتر: عطالله کوپال استاد تئاتر و ادبیات کشور با اشاره به نقش و اهمیت آشنایی با فرهنگ و ادبیات کهن ایرانی، معتقد است که ما نیاز به شهروندانی داریم که به فرهنگ ...

مرور یک روند موثر به مناسبت بدرقه شهید دکتر محسن فخری زاده

ترور در آیینه هنرهای نمایشی 
نام اسطوره های معاصر را ماندگار کنیم
مرور یک روند موثر به مناسبت بدرقه شهید دکتر محسن فخری زاده

ترور در آیینه هنرهای نمایشی
نام اسطوره های معاصر را ماندگار کنیم

ایران تئتر - علی رحیمی : اگر یکی از وظایف اصلی هنر را انعکاس رویدادهای مهم و تاثیرگذار جامعه بدانیم، بی شک سال ها آسیب ترور و ۴۰ سال ارتباط تنگاتنگ با پدیده ترور و به ...

نگاهی به تلاش هنرهای نمایشی بر ای حیات در بحران کرونا

تئاتر از نفس افتاده؛معیشت هنرمند را دریابید
نگاهی به تلاش هنرهای نمایشی بر ای حیات در بحران کرونا

تئاتر از نفس افتاده؛معیشت هنرمند را دریابید

ایران تئاتر- علی رحیمی:از قرائن پیداست که مهمترین ابزار فرهنگساز جامعه که این روزها با یک برنامه ریزی مناسب می توانست همراه مسئولان برای مقابله با کرونا و فرهنگ سازی ...

بازخوانی 40 سالگی آغاز دفاع مقدس در عرصه هنرهای نمایشی(10)

تثبیت ژانر مقاومت در تئاتر ایران
مروری بر آثار نمایشی چهاردهه تئاتر دفاع مقدس(بخش چهارم و پایانی ؛ دهه 90)
بازخوانی 40 سالگی آغاز دفاع مقدس در عرصه هنرهای نمایشی(10)

تثبیت ژانر مقاومت در تئاتر ایران
مروری بر آثار نمایشی چهاردهه تئاتر دفاع مقدس(بخش چهارم و پایانی ؛ دهه 90)

ایران تئاتر- علی رحیمی: تئاتر دفاع مقدس پس از چهار دهه پر افت و خیز، در دهه ۹۰ توانست خود را به عنوان یک ژانر منحصر به فرد در بین هنرمندان تئاتر تثبت کند.

بازخوانی 40 سالگی آغاز دفاع مقدس در عرصه هنرهای نمایشی(9)

در مسیر آزمون و خطا؛ شاید
مروری بر آثار نمایشی چهاردهه تئاتر دفاع مقدس(بخش سوم؛دهه 80)
بازخوانی 40 سالگی آغاز دفاع مقدس در عرصه هنرهای نمایشی(9)

در مسیر آزمون و خطا؛ شاید
مروری بر آثار نمایشی چهاردهه تئاتر دفاع مقدس(بخش سوم؛دهه 80)

ایران تئاتر- علی رحیمی: تئاتر دفاع مقدس در حالی دهه هشتاد را سپری کرد که با افت و خیزهای زیادی همراه بود. افت و خیزهایی شاید در مسیر آزمایش و خطا...

مروری بر نظر صاحب نظران به بهانه تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر احیای یک مدیوم:

تولید تله تئاتر راهکار موثر حمایت از معیشت هنرمندان
مروری بر نظر صاحب نظران به بهانه تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر احیای یک مدیوم:

تولید تله تئاتر راهکار موثر حمایت از معیشت هنرمندان

ایران تئاتر- علی رحیمی: تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص احیای تولید تله تئاتر نشان داد که نگاه مسئولان همسو با طرح های کارشناسی صاحب نظران است.

بازخوانی 40 سالگی آغاز دفاع مقدس در عرصه هنرهای نمایشی(8)

آغازی برای ماندگاری
مروری بر آثار نمایشی چهاردهه تئاتر دفاع مقدس(بخش دوم؛دهه 70)
بازخوانی 40 سالگی آغاز دفاع مقدس در عرصه هنرهای نمایشی(8)

آغازی برای ماندگاری
مروری بر آثار نمایشی چهاردهه تئاتر دفاع مقدس(بخش دوم؛دهه 70)

ایران تئاتر- علی رحیمی: با پایان جنگ تحمیلی، بازگشت رزمندگان به خانه و آزادی اسرا، ماندگاری گفتمان دفاع مقدس به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان و هنرمندان قرار ...

بازخوانی 40 سالگی آغاز دفاع مقدس در عرصه هنرهای نمایشی(7)

تئاتر انقلاب زیر سایه جبهه‌های جنوب
مروری بر آثار نمایشی چهاردهه تئاتر دفاع مقدس(بخش نخست ؛ دهه 60)
بازخوانی 40 سالگی آغاز دفاع مقدس در عرصه هنرهای نمایشی(7)

تئاتر انقلاب زیر سایه جبهه‌های جنوب
مروری بر آثار نمایشی چهاردهه تئاتر دفاع مقدس(بخش نخست ؛ دهه 60)

ایران تئاتر- علی رحیمی: تئاتر مقاومت در دهه شصت، از منظر مخاطب شناسی تمایز زیادی با تئاتر این روزها دارد. در آن سال‌ها هنرمندان تئاتر می بایست برمبنای نیاز فکری و ...

گفتگوی ایران تئاتر با لیلی عاج نویسنده و کارگردان «کجایی ابراهیم»:

نمی توان به راحتی هشت سال دفاع را نادیده گرفت
گفتگوی ایران تئاتر با لیلی عاج نویسنده و کارگردان «کجایی ابراهیم»:

نمی توان به راحتی هشت سال دفاع را نادیده گرفت

ایران تئاتر: نمایش «کجایی ابراهیم» اثر اقتباسی لیلی عاج، پس از دریافت رتبه اول جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی اقتباسی گام دوم، در تماشاخانه سرو به روی صحنه رفت.

اسارت،کرونا،تئاتر و دفاع مقدس در گفت و گو با آزاده سرافراز محسن جهانبانی:

تئاتر برای اسرا معجزه‌ امید بود 
واقعیات دفاع‌مقدس به‌درستی به نسل کنونی منتقل نشده است
اسارت،کرونا،تئاتر و دفاع مقدس در گفت و گو با آزاده سرافراز محسن جهانبانی:

تئاتر برای اسرا معجزه‌ امید بود
واقعیات دفاع‌مقدس به‌درستی به نسل کنونی منتقل نشده است

ایران تئاتر: با اینکه در جوانی از تئاتر متنفر بود اما دوران اسارت عاملی می شود تا به طور به عرصه تئاتر ورود کند. او این روزها از بازیگران فعال تئاتر، سینما و تلویزیون ...

اسارت، کرونا ، تئاتر و دفاع مقدس در گفت و گو با آزاده سرافراز محمد باقر عباسی:

از ساخت لباس پلنگی با پوست پیاز تا نمایش عروسکی آقای اشتیاق
 انگیزه از دست نرود هر کاری ممکن می شود
اسارت، کرونا ، تئاتر و دفاع مقدس در گفت و گو با آزاده سرافراز محمد باقر عباسی:

از ساخت لباس پلنگی با پوست پیاز تا نمایش عروسکی آقای اشتیاق
انگیزه از دست نرود هر کاری ممکن می شود

ایران تئاتر: آزاد سرافراز محمدباقر عباسی از هنرمندان مطرح تئاتر در دوران اسارت است که اسرا با نمایش های طنز او به ویژه نمایش عروسکی آقای اشتیاق خاطرات زیادی دارند.

اسارت ، کرونا ، تئاتر و چهل سالگی دفاع مقدس در گفت و گو با عبدالمجید رحمانیان:

چگونه یک« ابو مسرحیه »فعال سرخورده شد و دکترای حقوق گرفت!
حبس در کرونا هم راهکار دارد؛ ما توانستیم، شما هم می توانید
اسارت ، کرونا ، تئاتر و چهل سالگی دفاع مقدس در گفت و گو با عبدالمجید رحمانیان:

چگونه یک« ابو مسرحیه »فعال سرخورده شد و دکترای حقوق گرفت!
حبس در کرونا هم راهکار دارد؛ ما توانستیم، شما هم می توانید

ایران تئاتر: آزاده سرافراز عبدالمجید رحمانیان از فعالان تئاتر در اسارتگاه های عراق است که در زیر فشارهای روحی و جسمی و کمترین امکانات ، نمایش های موثری در ...

امین اکبری نسب بازیگر «کابوس های مرد مشکوک» :

توقف اجراها  مثل یک کابوس بود
وقتی شنیدم تماشاخانه ها باز شده اند کرونا را فراموش کردم
امین اکبری نسب بازیگر «کابوس های مرد مشکوک» :

توقف اجراها  مثل یک کابوس بود
وقتی شنیدم تماشاخانه ها باز شده اند کرونا را فراموش کردم

امین اکبری نسب بازیگر «کابوس های مرد مشکوک» با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر دوران سختی را سپری کرده اند معتقد است اگر تئاتر شغل نیست چرا اینهمه دانشجو از دانشگاهها ...