از تاریخ
 تا تاریخ
 
در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد
در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد

ایوانا ووجیک کومیناج داور بخش بین‌الملل دوره چهل‌ویکم جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اینکه از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر، مخاطب و مکاتب هنری ساخت، می‌گوید هدف ...

گفت‌وگو با داور بخش بین‌المللی جشنواره 41 تئاتر فجر

احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفت‌انگیز است
گفت‌وگو با داور بخش بین‌المللی جشنواره 41 تئاتر فجر

احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفت‌انگیز است

احمد حسن موسی، داور بخش بین‌المللی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تنوع موضوعی قابل توجه آثار شرکت‌کننده در این رویداد می‌گوید چیزی که باعث شگفتی‌اش ...

نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشت‌کوهی» شرکت‌کننده از تهران

مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر
نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشت‌کوهی» شرکت‌کننده از تهران

مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر

  سید علی تدین صدوقی: نمایش «مکبث زار» همان‌طور که از اسمش پیداست، همان «مکبث شکسپیر» با همان قصه، با همان رویدادها، با همان شخصیت‌پردازی‌ها، ...

نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دل‌پیشه از تهران

انتظاری هشت‌ساله در فضایی سوررئال
نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دل‌پیشه از تهران

انتظاری هشت‌ساله در فضایی سوررئال

سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «دختران» قصه چهار دوست است که با چهار خواهر ازدواج می‌کنند و به جبهه می‌روند و هشت سال از آن‌ها خبری نمی‌شود. نمایش یک نگاه ...

در اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مطرح شد

محمدمهدی اسماعیلی: امسال اهالی تئاتر خوش درخشیدند
در اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مطرح شد

محمدمهدی اسماعیلی: امسال اهالی تئاتر خوش درخشیدند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ابراز خوشنودی از احیای جشنواره تئاتر مناطق کشور گفت اهالی تئاتر امسال در ...

داور نمایش‌های بخش خیابانی جشنواره مطرح کرد

ابوالفضل همراه: عنصر خلاقیت در آثار خیابانی نقش پررنگی داشت
داور نمایش‌های بخش خیابانی جشنواره مطرح کرد

ابوالفضل همراه: عنصر خلاقیت در آثار خیابانی نقش پررنگی داشت

ابوالفضل همراه با تأکید بر اینکه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فرصت و زمانی برای شکوفایی هنرمندان جوان فراهم کرده است، می‌گوید نمایش‌های خیابانی این ...

گفت‌وگو با داور بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر

ادنا زینلیان: حمایت از هنرمندان به ارتقای تئاتر کشور کمک می‌کند
گفت‌وگو با داور بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر

ادنا زینلیان: حمایت از هنرمندان به ارتقای تئاتر کشور کمک می‌کند

ادنا زینلیان می‌گوید در این دوره از جشنواره نمایش‌های بسیار خوبی از استان‌ها دیده که امیدوارکننده است و اگر هنرمندان حمایت شوند در آینده بسیار رشد خواهند کرد. ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل

لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی ‌بشر است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل

لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی ‌بشر است

لنرسون پولونینی، کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل با تاکید بر اینکه دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های یک نمایش نشان‌دهنده دیدگاه‌های سازنده آن درباره جهان است، می‌گوید ...

نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه

اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال
نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه

اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال

سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «لیزای بیچاره» یک رومانس عاشقانه است که در انتها عشاق به وصال یکدیگر نمی‌رسند. دختری روستایی به نام «لیزا» با پسری اشرافی از ...

در گفت‌وگو با عوامل هنری نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه مطرح شد

جشنواره باعث غنی شدن فرهنگ‌های مختلف از طریق تئاتر می‌شود
در گفت‌وگو با عوامل هنری نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه مطرح شد

جشنواره باعث غنی شدن فرهنگ‌های مختلف از طریق تئاتر می‌شود

الکسی تیتکو، بازیگر نقش «لئونید» در نمایش «لیزای بیچاره» که در گفت‌وگوی ایران تئاتر با عوامل این نمایش حضور داشت، می‌گوید در زمان گذشته، تئاتر شوروی آوردگاهی از ...

گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر:

 مسلم قاسمی: نمایش خیابانی عقل‌گرا و متفکرانه است
گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر:

 مسلم قاسمی: نمایش خیابانی عقل‌گرا و متفکرانه است

مسلم قاسمی بر این باور است که تئاتر خیابانی می‌تواند نجات‌بخش خیلی از موضوعات و معضلات اجتماعی باشد و به تماشاگر تلنگری بزند که به تفکر وادار شود.

گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

بهمن صادق‌حسنی: تنوع موضوعی آثار بخش محیطی، یکی از بهترین اتفاقات این دوره از جشنواره بود
گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

بهمن صادق‌حسنی: تنوع موضوعی آثار بخش محیطی، یکی از بهترین اتفاقات این دوره از جشنواره بود

بهمن صادق‌حسنی، داور بخش نمایش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید تنوع موضوعی آثار بخش محیطی، یکی از بهترین اتفاقات این دوره از جشنواره بود.

در گفت‌وگو با کارگردان نمایش «هملت» از ارمنستان مطرح شد

آرایر ناجاکیان: تئاتر ایران زبانِ اکنونِ تئاتر را می‌شناسد
در گفت‌وگو با کارگردان نمایش «هملت» از ارمنستان مطرح شد

آرایر ناجاکیان: تئاتر ایران زبانِ اکنونِ تئاتر را می‌شناسد

آرایر ناجاکیان، کارگردان نمایش «هملت» می‌گوید تئاتر ایران را به علت مدرن بودنش دوست دارد چراکه تئاتر ایران، زبان اکنون تئاتر را می‌شناسد.

نگاهی به نمایش «مدق الحناء» نوشته عباس الحایک به کارگردانی یوسف البلوشی از عمان

زمانی که نهنگ ماه را می‌بلعد
نگاهی به نمایش «مدق الحناء» نوشته عباس الحایک به کارگردانی یوسف البلوشی از عمان

زمانی که نهنگ ماه را می‌بلعد

سید علی تدین صدوقی: حاکم شهر که آدم خوبی است ناپدید می‌شود و فردی دیگر به همراه سربازانش جای او را می‌گیرد. او فرد مستبدی است پس اعلام می‌کند چنانچه مردم شهر ...

نگاهی به نمایش «هاراگیری» نوشته و کار اصغر گروسی از شیراز

استفاده از طنز و کمدی نیکوست؛ اما به‌جا
نگاهی به نمایش «هاراگیری» نوشته و کار اصغر گروسی از شیراز

استفاده از طنز و کمدی نیکوست؛ اما به‌جا

سید علی تدین صدوقی: نمایش «هاراگیری» که یک رسم ژاپنی در بین سامورایی‌هاست، در مورد دفاع مقدس است و داستانش به روزهای اشغال خرمشهر برمی‌گردد؛ روزهایی که همه ...

نشست هم‌اندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام برگزار شد

حسن رحیم‌پور ازغدی: به ساختن مجدد تمدن اسلامی می‌اندیشیم
نشست هم‌اندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام برگزار شد

حسن رحیم‌پور ازغدی: به ساختن مجدد تمدن اسلامی می‌اندیشیم

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هم‌اندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام که با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و اعضای هیئت موسس این اتحادیه صبح امروز ...

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده از شیراز

این اسب هرگز رام کسی نمی‌شود
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده از شیراز

این اسب هرگز رام کسی نمی‌شود

سیدعلی تدین صدوقی: متن نمایش «اسب قاتلین» با نگاهی به نمایش‌هایی چون مکبث و... نگاشته شده است. موضوع این اثر حول محور شورش کارگران و رعایا علیه ارباب است؛ ...

نگاهی به نمایش «پهلوان قلیچ» به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا

سوار بر بال‌های خیال تا وصال با عشق واقعی
نگاهی به نمایش «پهلوان قلیچ» به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا

سوار بر بال‌های خیال تا وصال با عشق واقعی

بهنام حبیبی: «پهلوان قلیچ» نمایشی در گونه نمایش‌های ایرانی است که با طراحی و تلفیق داستان‌های نمایشی، تماشاگرش را بر بال‌های خیال سوار می‌کند، در مکان ...

در گفت‌وگو با سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح شد

سید نظام‌الدین موسوی: تماشای آثار جشنواره فجر به درک مسئولان از مشکلات مردم کمک می‌کند
در گفت‌وگو با سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح شد

سید نظام‌الدین موسوی: تماشای آثار جشنواره فجر به درک مسئولان از مشکلات مردم کمک می‌کند

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید تماشای نمایش‌های جشنواره فجر به درک دقیق مسئولان از مشکلات مردم به‌ویژه هنرمندان و خالقان ...

نویسنده و کارگردان نمایش «کشتن تن» مطرح کرد

مصطفی محمدی‌دوست: تئاتر تنها هنری است که می‌تواند در این برهه از زمان به انسان کمک کند
نویسنده و کارگردان نمایش «کشتن تن» مطرح کرد

مصطفی محمدی‌دوست: تئاتر تنها هنری است که می‌تواند در این برهه از زمان به انسان کمک کند

مصطفی محمدی‌دوست، نویسنده و کارگردان نمایش «کشتن تن» می‌گوید به دلیل اینکه در تئاتر هنرمند بی‌واسطه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند، هنر نمایش تنها هنری است که ...

امام‌جمعه پیشوا به تماشای نمایش «پهلوان قلیچ» در سنگلج نشست

حجت‌الاسلام روح‌الله باقری: دولت باید تئاتر را در سبد خانواده‌ها قرار دهد
امام‌جمعه پیشوا به تماشای نمایش «پهلوان قلیچ» در سنگلج نشست

حجت‌الاسلام روح‌الله باقری: دولت باید تئاتر را در سبد خانواده‌ها قرار دهد

حجت‌الاسلام روح‌الله باقری، امام‌جمعه پیشوا که برای دیدن نمایش «پهلوان قلیچ» به تماشاخانه سنگلج رفته بود، گفت دولت باید تئاتر را در سبد خانواده‌ها قرار دهد و ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «ممدشاه»

سیدمحسن امامی میبدی: به حکومت رسیدن معمار مناره‌های میرچخماق یزد را روایت کرده‌ایم
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «ممدشاه»

سیدمحسن امامی میبدی: به حکومت رسیدن معمار مناره‌های میرچخماق یزد را روایت کرده‌ایم

سیدمحسن امامی میبدی، کارگردان نمایش گفت: «ممدشاه» داستان به حکومت رسیدن استاد محمد گلکار یزدی، یکی از معمارهای برجسته یزدی و سازنده مناره‌های میرچخماق یزد را روایت ...

مهدی صالحیار نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «مام»:

مخاطبان امروزی نمایش‌های هویتی و فرهنگی را می‌پسندند
مهدی صالحیار نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «مام»:

مخاطبان امروزی نمایش‌های هویتی و فرهنگی را می‌پسندند

مهدی صالحیار نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «مام» با اشاره به با اشاره به انواع جنگ‌های روانی و فرهنگی که در دنیای امروزی وجود دارد گفت نمایش‌هایی با موضوعات ...

کارگردان و نویسنده‌ نمایش «مطرب آقا» گفت

مهیار هزارجریبی: تئاتر شهرستان با کمترین امکانات پا به‌پای تئاتر حرفه‌ای تهران کار می‌کند
کارگردان و نویسنده‌ نمایش «مطرب آقا» گفت

مهیار هزارجریبی: تئاتر شهرستان با کمترین امکانات پا به‌پای تئاتر حرفه‌ای تهران کار می‌کند

مهیار هزارجریبی کارگردان و نویسنده‌ای که با نمایش «مطرب آقا» به جشنواره تئاتر فجر راه ‌یافته است، معتقد است تئاتر شهرستان با کمترین امکانات پابه‌پای تئاتر ...

درباره‌ نمایش «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم‌آزادی و کارگردانی داوود پارسا

جادوی لذت و رنج
درباره‌ نمایش «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم‌آزادی و کارگردانی داوود پارسا

جادوی لذت و رنج

مهدی نصیری: جادویی در تئاترهای این سال‌های یاسوج و گچساران وجود دارد که خیلی دوستش دارم. این جادوی تئاتری مخصوص نمایش‌های همین منطقه است. جور دیگری از آن مثلاً در ...

نگاهی به نمایش «هفت شبانه‌روز» نوشته آرش رضایی به کارگردانی مهدی روزبهانی و فروزان حسینی (کرج)

فرم‌ ساده، طراحی کاربردی و محتوای غنی
نگاهی به نمایش «هفت شبانه‌روز» نوشته آرش رضایی به کارگردانی مهدی روزبهانی و فروزان حسینی (کرج)

فرم‌ ساده، طراحی کاربردی و محتوای غنی

سید علی تدین صدوقی: نمایش «هفت شبانه‌روز» حداقل دو داستان را روایت می‌کند؛ یکی قصه واقعی اولین شهیده انقلاب اسلامی به نام «فرزانه دانش آشتیانی» که در ...

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «نقطه صفر مرزی»

محمدرضا عبادیانی: از نگاه سیاسی به جنگ فاصله گرفته‌ایم
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «نقطه صفر مرزی»

محمدرضا عبادیانی: از نگاه سیاسی به جنگ فاصله گرفته‌ایم

محمدرضا عبادیانی با بیان اینکه «نقطه صفر مرزی» یک اثر صرفاً دفاع مقدسی نیست می‌گوید خوشبختانه در سال‌های اخیر از نگاه سیاسی به جنگ فاصله گرفته‌ شده و بیش‌ازپیش به ...

گفت‌وگو با سیدپویا امامی کارگردان نمایش خیابانی «کارت قرمز برای بازیکن خارجی»

نتیجه بازی فوتبالی که پس از گذشت ۳۵ همچنان نامعلوم است
گفت‌وگو با سیدپویا امامی کارگردان نمایش خیابانی «کارت قرمز برای بازیکن خارجی»

نتیجه بازی فوتبالی که پس از گذشت ۳۵ همچنان نامعلوم است

کارگردان نمایش خیابانی «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» حاضر در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در مورد اثر خود گفت: این نمایش که روایتگر بمباران زمین فوتبال ...

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «مانداک»

محمد قاسمی: جشنواره عامل معرفی هنرمندان بی‌نظیر شهرستان‌‌هاست
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «مانداک»

محمد قاسمی: جشنواره عامل معرفی هنرمندان بی‌نظیر شهرستان‌‌هاست

محمد قاسمی، نویسنده و کارگردان نمایش «مانداک» جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را عامل معرفی هنرمندان بی‌نظیر تئاتر شهرستان‌ها به عرصه‌های مختلف هنرهای نمایشی کشور ...