از تاریخ
 تا تاریخ
 
در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد
در گفت‌وگو با داور صربستانی جشنواره 41 تئاتر فجر مطرح شد

از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر و مخاطب جدی تئاتر تربیت کرد

ایوانا ووجیک کومیناج داور بخش بین‌الملل دوره چهل‌ویکم جشنواره تئاتر فجر، با تاکید بر اینکه از طریق جشنواره می‌توان نمایشگر، مخاطب و مکاتب هنری ساخت، می‌گوید هدف ...

گفت‌وگو با داور بخش بین‌المللی جشنواره 41 تئاتر فجر

احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفت‌انگیز است
گفت‌وگو با داور بخش بین‌المللی جشنواره 41 تئاتر فجر

احمد حسن موسی: نسل جوان و خلاق تئاتر ایران شگفت‌انگیز است

احمد حسن موسی، داور بخش بین‌المللی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تنوع موضوعی قابل توجه آثار شرکت‌کننده در این رویداد می‌گوید چیزی که باعث شگفتی‌اش ...

نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشت‌کوهی» شرکت‌کننده از تهران

مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر
نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشت‌کوهی» شرکت‌کننده از تهران

مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر

  سید علی تدین صدوقی: نمایش «مکبث زار» همان‌طور که از اسمش پیداست، همان «مکبث شکسپیر» با همان قصه، با همان رویدادها، با همان شخصیت‌پردازی‌ها، ...

نقد و تحلیل نمایش «فنجان در طوفان چای» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مرتضوی‌راد

آگاهی و درمان بیماری‌­ها
نقد و تحلیل نمایش «فنجان در طوفان چای» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی مرتضوی‌راد

آگاهی و درمان بیماری‌­ها

عرفان پهلوانی: بسیاری از اندیشمندان جامعه‌­شناسی ایرانی بر این باور هستند که برای گشودن گره­‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی خانوادگی روزگار ...

گفت‌وگو با مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

افشین ناظری: فجر 41 پر تب‌وتاب‌ترین دوره این رویداد بود
گفت‌وگو با مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

افشین ناظری: فجر 41 پر تب‌وتاب‌ترین دوره این رویداد بود

افشین ناظری مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید از روز دوم برگزاری جشنواره تئاتر فجر، گرمای جشنواره بیشتر شد و شاهد پر تب‌وتاب‌ترین ...

نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دل‌پیشه از تهران

انتظاری هشت‌ساله در فضایی سوررئال
نظری بر نمایش «دختران» به کارگردانی کیانوش ایازی و علی دل‌پیشه از تهران

انتظاری هشت‌ساله در فضایی سوررئال

سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «دختران» قصه چهار دوست است که با چهار خواهر ازدواج می‌کنند و به جبهه می‌روند و هشت سال از آن‌ها خبری نمی‌شود. نمایش یک نگاه ...

در اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مطرح شد

محمدمهدی اسماعیلی: امسال اهالی تئاتر خوش درخشیدند
در اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مطرح شد

محمدمهدی اسماعیلی: امسال اهالی تئاتر خوش درخشیدند

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ابراز خوشنودی از احیای جشنواره تئاتر مناطق کشور گفت اهالی تئاتر امسال در ...

داور نمایش‌های بخش خیابانی جشنواره مطرح کرد

ابوالفضل همراه: عنصر خلاقیت در آثار خیابانی نقش پررنگی داشت
داور نمایش‌های بخش خیابانی جشنواره مطرح کرد

ابوالفضل همراه: عنصر خلاقیت در آثار خیابانی نقش پررنگی داشت

ابوالفضل همراه با تأکید بر اینکه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فرصت و زمانی برای شکوفایی هنرمندان جوان فراهم کرده است، می‌گوید نمایش‌های خیابانی این ...

گفت‌وگو با داور بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر

ادنا زینلیان: حمایت از هنرمندان به ارتقای تئاتر کشور کمک می‌کند
گفت‌وگو با داور بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر

ادنا زینلیان: حمایت از هنرمندان به ارتقای تئاتر کشور کمک می‌کند

ادنا زینلیان می‌گوید در این دوره از جشنواره نمایش‌های بسیار خوبی از استان‌ها دیده که امیدوارکننده است و اگر هنرمندان حمایت شوند در آینده بسیار رشد خواهند کرد. ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل

لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی ‌بشر است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل

لنرسون پولونینی: تئاتر نمادی از وجود درونی ‌بشر است

لنرسون پولونینی، کارگردان نمایش «بی‌وطن» از برزیل با تاکید بر اینکه دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های یک نمایش نشان‌دهنده دیدگاه‌های سازنده آن درباره جهان است، می‌گوید ...

نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه

اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال
نگاهی به نمایش «لیزای بیچاره» نوشته ن- تارامزین و کارگردانی مارک روزوسکی از روسیه

اپرتی از عشقی افلاطونی بدون وصال

سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «لیزای بیچاره» یک رومانس عاشقانه است که در انتها عشاق به وصال یکدیگر نمی‌رسند. دختری روستایی به نام «لیزا» با پسری اشرافی از ...

در گفت‌وگو با عوامل هنری نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه مطرح شد

جشنواره باعث غنی شدن فرهنگ‌های مختلف از طریق تئاتر می‌شود
در گفت‌وگو با عوامل هنری نمایش «لیزای بیچاره» از روسیه مطرح شد

جشنواره باعث غنی شدن فرهنگ‌های مختلف از طریق تئاتر می‌شود

الکسی تیتکو، بازیگر نقش «لئونید» در نمایش «لیزای بیچاره» که در گفت‌وگوی ایران تئاتر با عوامل این نمایش حضور داشت، می‌گوید در زمان گذشته، تئاتر شوروی آوردگاهی از ...

کارگردان نمایش خیابانی «استامینوفن با طعم کدئین»:

مجتبی خلیلی: هرجا که دغدغه مشترک باشد، مکانی برای اجرای نمایش خیابانی است
کارگردان نمایش خیابانی «استامینوفن با طعم کدئین»:

مجتبی خلیلی: هرجا که دغدغه مشترک باشد، مکانی برای اجرای نمایش خیابانی است

مجتبی خلیلی که با نمایش خیابانی «استامینوفن با طعم کدئین» در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، می‌گوید هر محل و مکانی که مجموعه‌ای از انسان‌ها با دغدغه‌ها، علایق، ...

گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر:

 مسلم قاسمی: نمایش خیابانی عقل‌گرا و متفکرانه است
گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر:

 مسلم قاسمی: نمایش خیابانی عقل‌گرا و متفکرانه است

مسلم قاسمی بر این باور است که تئاتر خیابانی می‌تواند نجات‌بخش خیلی از موضوعات و معضلات اجتماعی باشد و به تماشاگر تلنگری بزند که به تفکر وادار شود.

داور بخش خیابانی جشنواره چهل‌ویکم تئاتر فجر مطرح کرد

پژمان شاهوردی: تئاتر خیابانی ایران رشد خوبی داشته اما هنوز نوپاست
داور بخش خیابانی جشنواره چهل‌ویکم تئاتر فجر مطرح کرد

پژمان شاهوردی: تئاتر خیابانی ایران رشد خوبی داشته اما هنوز نوپاست

پژمان شاهوردی داور بخش تئاتر خیابانی چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر می‌گوید باید آموزش های ما بیشتر شود تا اجراهای خیابانی تئاتر ایران به حد مطلوب و استانداردهای ...

گفت‌وگو با مرتضی مرتضوی‌راد، کارگردان نمایش «فنجان در طوفان چای»

رقابت در جشنواره منطقه‌ای، سال آینده دشوارتر خواهد بود
گفت‌وگو با مرتضی مرتضوی‌راد، کارگردان نمایش «فنجان در طوفان چای»

رقابت در جشنواره منطقه‌ای، سال آینده دشوارتر خواهد بود

مرتضی مرتضوی‌راد که برای نخستین بار با نمایش «فنجان در طوفان چای» در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر حضور یافته است می‌گوید در سال آینده رقابت در جشنواره منطقه‌ای ...

گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

بهمن صادق‌حسنی: تنوع موضوعی آثار بخش محیطی، یکی از بهترین اتفاقات این دوره از جشنواره بود
گفت‌وگو با داور بخش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

بهمن صادق‌حسنی: تنوع موضوعی آثار بخش محیطی، یکی از بهترین اتفاقات این دوره از جشنواره بود

بهمن صادق‌حسنی، داور بخش نمایش خیابانی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید تنوع موضوعی آثار بخش محیطی، یکی از بهترین اتفاقات این دوره از جشنواره بود.

در گفت‌وگو با کارگردان نمایش «هملت» از ارمنستان مطرح شد

آرایر ناجاکیان: تئاتر ایران زبانِ اکنونِ تئاتر را می‌شناسد
در گفت‌وگو با کارگردان نمایش «هملت» از ارمنستان مطرح شد

آرایر ناجاکیان: تئاتر ایران زبانِ اکنونِ تئاتر را می‌شناسد

آرایر ناجاکیان، کارگردان نمایش «هملت» می‌گوید تئاتر ایران را به علت مدرن بودنش دوست دارد چراکه تئاتر ایران، زبان اکنون تئاتر را می‌شناسد.

نگاهی به نمایش «مدق الحناء» نوشته عباس الحایک به کارگردانی یوسف البلوشی از عمان

زمانی که نهنگ ماه را می‌بلعد
نگاهی به نمایش «مدق الحناء» نوشته عباس الحایک به کارگردانی یوسف البلوشی از عمان

زمانی که نهنگ ماه را می‌بلعد

سید علی تدین صدوقی: حاکم شهر که آدم خوبی است ناپدید می‌شود و فردی دیگر به همراه سربازانش جای او را می‌گیرد. او فرد مستبدی است پس اعلام می‌کند چنانچه مردم شهر ...

گفت‌وگو با یوسف البلوشی، نویسنده و کارگردان نمایش «مدق الحنا» از عمان

مادری که داغ فرزند را در هاون حنا می‌کوبد
گفت‌وگو با یوسف البلوشی، نویسنده و کارگردان نمایش «مدق الحنا» از عمان

مادری که داغ فرزند را در هاون حنا می‌کوبد

یوسف البلوشی، نویسنده و کارگردان نمایش «مدق الحنا» (هاون حنا) جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را جشنواره بزرگی می‌داند و می‌گوید من همیشه اشتیاق داشتم در این جشنواره ...

نگاهی به نمایش «هاراگیری» نوشته و کار اصغر گروسی از شیراز

استفاده از طنز و کمدی نیکوست؛ اما به‌جا
نگاهی به نمایش «هاراگیری» نوشته و کار اصغر گروسی از شیراز

استفاده از طنز و کمدی نیکوست؛ اما به‌جا

سید علی تدین صدوقی: نمایش «هاراگیری» که یک رسم ژاپنی در بین سامورایی‌هاست، در مورد دفاع مقدس است و داستانش به روزهای اشغال خرمشهر برمی‌گردد؛ روزهایی که همه ...

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «مضحکه عجایب‌المخلوقات»

هادی کیانی: تئاتر، تنها برای مردم است
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «مضحکه عجایب‌المخلوقات»

هادی کیانی: تئاتر، تنها برای مردم است

هادی کیانی نویسنده و کارگردان نمایش «مضحکه عجایب‌المخلوقات» با اشاره به اینکه دوست دارد حال تماشاگر با تماشای نمایش‌اش خوب شود می‌گوید برای من، اصطلاحاتی مثل هنر ...

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «شیخ»

عبدالرضا سواعدی: زنده بودن تئاتر به ارتباط رودررو با مخاطب برمی‌گردد
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «شیخ»

عبدالرضا سواعدی: زنده بودن تئاتر به ارتباط رودررو با مخاطب برمی‌گردد

عبدالرضا سواعدی نویسنده و کارگردان نمایش «شیخ» که از سال ۷۶ فعالیتش را در عرصه تئاتر آغاز کرده است می‌گوید تئاتر هنری زنده است که در آن ارتباط بین مخاطب و هنرمند ...

نشست هم‌اندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام برگزار شد

حسن رحیم‌پور ازغدی: به ساختن مجدد تمدن اسلامی می‌اندیشیم
نشست هم‌اندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام برگزار شد

حسن رحیم‌پور ازغدی: به ساختن مجدد تمدن اسلامی می‌اندیشیم

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست هم‌اندیشی اتحادیه تئاتر جهان اسلام که با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و اعضای هیئت موسس این اتحادیه صبح امروز ...

با حضور در تماشاخانه­ ایرانشهر

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تماشای «کمدی الهی» از تونس نشست
با حضور در تماشاخانه­ ایرانشهر

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تماشای «کمدی الهی» از تونس نشست

مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در تماشاخانه­ ایرانشهر به تماشای «کمدی الهی» از کشور تونس در بخش بین‌الملل چهل و یکمین جشنواره‌ تئاتر ...

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده از شیراز

این اسب هرگز رام کسی نمی‌شود
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب به کارگردانی سیدمحمدهادی هاشم‌زاده از شیراز

این اسب هرگز رام کسی نمی‌شود

سیدعلی تدین صدوقی: متن نمایش «اسب قاتلین» با نگاهی به نمایش‌هایی چون مکبث و... نگاشته شده است. موضوع این اثر حول محور شورش کارگران و رعایا علیه ارباب است؛ ...

نگاهی به نمایش «پهلوان قلیچ» به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا

سوار بر بال‌های خیال تا وصال با عشق واقعی
نگاهی به نمایش «پهلوان قلیچ» به کارگردانی رضا محمدیان و حسین قاسمی از پیشوا

سوار بر بال‌های خیال تا وصال با عشق واقعی

بهنام حبیبی: «پهلوان قلیچ» نمایشی در گونه نمایش‌های ایرانی است که با طراحی و تلفیق داستان‌های نمایشی، تماشاگرش را بر بال‌های خیال سوار می‌کند، در مکان ...

در گفت‌وگو با سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح شد

سید نظام‌الدین موسوی: تماشای آثار جشنواره فجر به درک مسئولان از مشکلات مردم کمک می‌کند
در گفت‌وگو با سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح شد

سید نظام‌الدین موسوی: تماشای آثار جشنواره فجر به درک مسئولان از مشکلات مردم کمک می‌کند

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید تماشای نمایش‌های جشنواره فجر به درک دقیق مسئولان از مشکلات مردم به‌ویژه هنرمندان و خالقان ...

کارگردان نمایش خیابانی «پارادوکس» مطرح کرد

مالک آبسالان: اجرای نمایش در شهرهای خارج از تهران حال بهتری دارد
کارگردان نمایش خیابانی «پارادوکس» مطرح کرد

مالک آبسالان: اجرای نمایش در شهرهای خارج از تهران حال بهتری دارد

مالک آبسالان نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «پارادوکس» اعتقاد دارد تئاتر خیابانی در دیگر شهرها در قیاس با تهران راحت‌تر می‌تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

در حاشیه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به دیدار «آلاء» رفت
در حاشیه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی به دیدار «آلاء» رفت

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شامگاه روز جمعه هفتم دی با حضور در  مجموعه تئاتر شهر ضمن دیدار با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مجموعه ...

نقدی بر نمایش «بیگانه در خانه» به نویسندگی عارف مهتاب و کارگردانی یاشار منوچهری  

از سپنتای خانه­ ماست تیره‌گونی بیگانگان
نقدی بر نمایش «بیگانه در خانه» به نویسندگی عارف مهتاب و کارگردانی یاشار منوچهری  

از سپنتای خانه­ ماست تیره‌گونی بیگانگان

عرفان پهلوانی: خانه سپنتاست؛ چه نیستان باشد که از آن ببریده شده‌ایم و ناله مردمان را بر نفیرمان در پی داشته است؛ چه زهدان مادر که گویا آرام‌ترین خانه انسان در این ...

گفت‌وگو با یکی از کارگردانان نمایش «دختران» 

کیانوش ایازی: بخش بزرگی از استعداد، تجربه و سواد هنرمندان در جشنواره تئاتر فجر به نمایش گذاشته می‌شود
گفت‌وگو با یکی از کارگردانان نمایش «دختران» 

کیانوش ایازی: بخش بزرگی از استعداد، تجربه و سواد هنرمندان در جشنواره تئاتر فجر به نمایش گذاشته می‌شود

کیانوش ایازی یکی از کارگردانان نمایش «دختران» که برای نخستین بار به عنوان کارگردان در چهل و یکمین جشنواره فجر حضور دارد می‌گوید بخش بزرگی از استعداد، تجربه و سواد ...