نگاهی به نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» به کارگردانی محسن شاهچراغی اعتیاد با حنجره زخمی تغزل همایون علیآبادی: نمایش «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» به نویسندگی فرشته فرشاد و کارگردانی محسن شاهچراغی، خرداد و اوایل تیر ۱۴۰۲، در تماشاخانه اهورا روی ...
درباره نمایش «کابوسهای آنکه نمیمیرد» نوشته امیرحسین طاهری و کار نادر فلاح عبور از زبان، عبور از سیاست علیرضا نراقی: نمایش «کابوسهای آنکه نمیمیرد» نوشته امیرحسین طاهری و به کارگردانی نادر فلاح که مدتی است در تالار مولوی به صحنه میرود با مسئله یکپارچگی ...
نقدی بر نمایش «اتول سورون طهران الف-۱» نوشته باقر سروش و کار شهروز دلافکار یک کمدی خلاق رضا آشفته: نمایش «اتول سورون طهران الف-۱» که این روزها در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است، یک کمدی خلاق به لحاظ اجرایی است و به لحاظ محتوایی ...
نگاهی به نمایش «میرزاکشون» نوشته فرهاد نقدعلی و کار علی فتحعلی تقاطع تئاتر مدرن و نمایش ایرانی سید علی تدین صدوقی: نمایش «میرازکشون» که این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است، در نگاه اول شاید قصهای ساده و آشنا داشته باشد؛ دختر و پسری که عاشق ...
نظری بر نمایش «بیصورت فلکی»، نوشته نیاز اسماعیلپور و کار مریم باقری رسیدن به زیبایی درون بهنام حبیبی: نمایش «بیصورت فلکی» که این روزها در تالار چارسو تئاتر شهر تهران، پذیرای علاقهمندان هنر نمایش است، موضوعی اجتماعی را اگرچه در قالب کمدی، ...
نقدی بر نمایش «فراموشان» نوشته و کار امیر امیری پشت به سرچشمههای الهام رضا آشفته: فراموشان نمایشی متناقضنما در شکل و محتواست و با آنکه تلاش گروه قابل دیدن است اما محتوای تاریخی بدون استناد واقعی و اتکای به تخیل، مسیر متناقضی برای درک ...
نگاهی به نمایش «حضور آدمها ممنوع» نوشته و کار حنیف مظفری در لابهلای پچپچهای حیوانات مزرعه جهانی بهنام حبیبی: مزرعه حیوانات «جرج اورول» با همه جذابیتها و چالشهای انسانیاش، همواره سرمشقی برای نویسندگان و هنرمندان در زمینه هنر و ادبیات بوده است. ...
نظری بر نمایش «آوازهخوان طاس» به کارگردانی محمدشایان طهماسبپور غریبههایی آشنا در جستوجوی هویت بهنام حبیبی: درام قرن بیستم، با فراز و نشیبهایش، سبکهای گوناگونی را به عرصه نمایش معرفی کرد. در این میان، ابزوردیسم با پرداخت ویژهاش به بحرانهای ...
نگاهی به نمایش «فیشآباد» نوشته سیروس همتی به کارگردانی اشکان درویشی کمدی واقعیات ملموس و تراژدی معضلات اجتماعی سید علی تدین صدوقی: سیروس همتی سالهاست که علاوه بر بازیگری دستی نیز در نمایشنامهنویسی دارد و چندین مجموعه نمایشنامه نیز به چاپ رسانده است. فیشآباد نیز یکی ...
نظری به نمایش «گنجی در خانه» نوشته فرانکو زافانلا و کار مجید علمبیگی کار کودک زحمت دارد احمدرضا حجارزاده: سالها این تصور اشتباه در فضای فرهنگ و هنر کشور جریان داشت که تولید تئاتر کودک، کار سادهای است و نیاز به زحمت چندانی ندارد و توجیه و دلیل ...
درباره نمایش «اهل هوا» نوشته مریم تاجیک و کار محمد حاتمی زن، شعر و جنون در سایهروشن صحنه علیرضا نراقی: نمایش «اهل هوا» نوشته مریم تاجیک و به کارگردانی محمد حاتمی مدتی است که در تماشاخانه عمارت نوفللوشاتو اجرا میشود. نمایش، روایتی پیچیده از یک ...
نگاهی به نمایشنامه «مرد» نوشته و کار حسین احمدخانی نفسی که در هوا معلق است سیدعلی تدین صدوقی: نمایش «مرد» در مورد یک مجروح شیمیایی دفاع مقدس است. او که خود یکی از فرماندهان بوده، حالا تنها در یک بیمارستان بستری است. نمایش از جایی شروع ...
نگاهی به نمایش «فقط یک ساعت آرامش» به کارگردانی رضا بهدادنیا ناکامی در ایرانیزه کردن نمایشنامهای از فلوریان زلر سیدعلی تدین صدوقی: متن نمایش «فقط یک ساعت آرامش» که این روزها در عمارت نوفل لوشاتو اجرا میشود، برگرفته از نمایشنامه «یک ساعت آرامش»، نوشته فلوریان زلر ...
نگاهی به نمایش «شاهزاده شامپیا» نوشته منوچهر اکبرلو و کارگردانی احسان مجیدی داستان دختر موقرمزی که از پاسخهای شما قانع نمیشود احمدرضا حجارزاده: گرچه همیشه گفتهاند و میدانیم که سن برخورداری از استقلال اجتماعی و تصمیمگیری و برنامهریزیهای مهم آدمها برای زندگی و آینده، از ...
نقد و نظری بر نمایش «سمندر و شهر کاغذی» به کارگردانی محمدرضا شاهمردی تنها راه نجات، صلح و مهربانی است احمدرضا حجارزاده: با راه افتادن دوباره جریان اصلی تئاتر و از جو جشنواره تئاتر فجر خارج شدن فضای تئاتر کشور، دوباره ریتم معمول اجرای نمایشهای بزرگسال به ...
نگاهی به نمایش «مکبث زار» نوشته و کار «ابراهیم پشتکوهی» شرکتکننده از تهران مکبث زار، سریر خون کوروساوا و شکسپیر سید علی تدین صدوقی: نمایش «مکبث زار» همانطور که از اسمش پیداست، همان «مکبث شکسپیر» با همان قصه، با همان رویدادها، با همان شخصیتپردازیها، ...