گفتوگو با کارگران حاضر در جشنواره تئاتر فجر محسن مسعودیفر: بخش فراگیر در جشنواره تئاتر فجر، حمایت را از شعار به عمل تبدیل کرد محسن مسعودیفر کارگردان حاضر در بخش فراگیر چهلودومین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه افزوده شدن این بخش به جشنواره نشان داد که حمایتها از قالب شعار خارج و ...
هنرمندان پیشنهاد دادند محوطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، میزبان دائمی آثار خیابانی شود هنرمندانی نمایش خیابانی که در جشنواره تئاتر فجر۴۲، برای نخستین بار در فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا داشتند، پیشنهاد کردند این محوطه در تمام طول سال به اجرا ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر امیر امینی: «سه دلقک و نصفی»، نگاهی نقادانه به مسائل محیط زیستی دارد امیر امینی، کارگردان نمایش خیابانی «سه دلقک و نصفی» میگوید این نمایش با نگاهی نقادانه به دنبال طرح مشکلات محیطزیست است و توجه مخاطب را به شهدای محیطبان و آینده ...
در گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش صحنهای جشنواره فجر مطرح شد «زیروزبر»؛ نمایشی که مخاطبهای گوناگون دارد کارگردان نمایش «زیر و زبر» میگوید این نمایش مخاطبهای گوناگون دارد و از یک فیلسوف تا یک فرد عام را با خود همراه میکند.
کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد امید جلالی: «سلامعلیکم»، ضعف گفتوگو در جوامع انسانی را به چالش میکشد امید جلالی، کارگردان نمایش خیابانی «سلامعلیکم» با بیان اینکه این اثر به دنبال طرح چرایی ضعف گفتوگو میان انسانهاست، حضور چهرههای شناختهشده در بخش تئاتر ...
گفتگو با کارگردان راهیافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر هدیه حبیبی: دغدغه ما در تولید اثر، جذب مخاطب است هدیه حبیبی کارگردان نمایش «قیقاج» با اشاره به اینکه برای به اجرا رساندن این اثر، اعضای گروه هشت ماه تمرین داشته اند میگوید این اثر به نویسندگی باقر سروش با هدف جذب ...
نهمین جلسه نقد آثار بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد خشونتهای اجتماعی، امتیازات اجرایی خوب و تنهایی انسان جلسه نهم نقد و بررسی آثار صحنهای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، دهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق معمول این نشستها، سه نمایش ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش مسابقه صحنهای جشنواره تئاتر فجر عبدالحکیم مشورتی: «ثمرگل» نمایشی از پاکدامنی و عفاف زن ایرانی است کارگردان «ثمرگل» با اشاره به اینکه این اثر نگاهی است به پاکدامنی و عفاف زن ایرانی، میگوید هویت مردمان خطه خراسان بر اساس حرکات آیینی و موسیقی مقامی است که شکل ...
برگزاری کارگاه تخصصی مهرداد رایانیمخصوص حرکت به سوی نوپردازی، ضرورت پیشرفت است کارگاه تخصصی «نوپردازان ادبیات نمایشی و کارگردانی» با تاکید بر حرکت به سمت نوپردازی به عنوان ضرورتی برای پیشرفت در تئاتر برگزار شد.
گفتوگو با کارگردان راهیافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر کیانوش ایازی: تلاش کردم در تولید اثر خود جسورانه عمل کنم کیانوش ایازی، کارگردان نمایش «مرثیهای برای یک مرد مرده» میگوید جشنواره فجر میتواند برای جمعآوری ایدههای اجرایی با هدف حمایت از تولید آنها برنامهریزی ...
از ساعت 11 تا 22 هر روز صورت میگیرد شورآفرینی مردمیترین بخشِ جشنواره تئاتر فجر دوشنبه نهم بهمن، چون دیگر روزهای چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، علاوه بر اجراهای صحنهای که تالارها را از تماشاگران علاقهمند پُر کردند، هنرمندان ...
گفتوگو با کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره فجر نجمه مهرابی: سفارشی شدن آثار، باعث تنزل نمایش محیطی میشود نجمه مهرابی کارگردان حاضر در بخش خیابانی جشنواره فجر سفارشی شدن و تکرار موضوعات در نمایش های خیابانی را موجب تنزل سطح کیفی آثار و از دست دادن مخاطب میداند.
در گفتوگو با کارگردان نمایش «تابوهای سیاه در قابهای مینیاتوری» مطرح شد وقتی زیبایی آیینها به سیاهی آسیبهای اجتماعی گره میخورد کارگردان نمایش خیابانی «تابوهای سیاه در قابهای مینیاتوری» میگوید قصه این نمایش از شخصیتهای اسطورهای وام گرفته شده و به خدمت آیین و سنت درآمده تا بخشی از ...
با حضور هنرمندان، علاقهمندان و کارشناسان تئاتر محیطی جلسات نقد نمایشهای خیابانی جشنواره تئاتر فجر42 برگزار میشود جلسات نقد و بررسی ویژه نمایشهای خیابانی جشنواره چهلودوم تئاتر فجر به همت کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور، برگزار میشود.
در آیین اختتامیه چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر پاسداشت حشمتالله قاسمی، پیشکسوت تئاتر برگزار میشود آیین پاسداشت حشمتالله قاسمی، هنرمند پیشکسوت تئاتر و سینمای اهواز که در برگزاری جشنواره تئاتر فجر، جوانان تئاتری این سرزمین را تنها نگذاشته و همواره همراه و همدل ...
گفتوگو با کارگردان راهیافته به بخش مسابقه تئاتر ایران فجر42 امید نیاز: جشنواره فرصتی برای نگرش به انواع متفاوت تئاتر است امید نیاز، کارگردان نمایش «سندروم بولونیا» میگوید نمایشی که از تصویر غنی نباشد و نتواند زیبایی بصری داشته باشد، مورد استقبال تماشاگران قرار نمیگیرد.