از تاریخ
 تا تاریخ
 
روابط عمومی مخاطبان تئاتر را ارتقاء می‌دهد

روابط عمومی مخاطبان تئاتر را ارتقاء می‌دهد

دکتر قطب‌الدین صادقی؛ کارگردان حضور یک روابط عمومی فعال در تئاترشهر را عامل مهمی برای گسترش فرهنگ تئاتری در بین توده مردم تلقی می‌کند و معتقد است برای این منظور ...

نهایتاً آن چه که این روزها شما از زمین مقدس می‌بینید به طور قیاسی و نه آرمانی نتیجه تلاش‌های ما و شرایط و امکانات تئاتر است. البته من بر این باورم که تئاتر ما به سطح آرمانی به این زودی‌ها نخواهد رسید.

نهایتاً آن چه که این روزها شما از زمین مقدس می‌بینید به طور قیاسی و نه آرمانی نتیجه تلاش‌های ما و شرایط و امکانات تئاتر است. البته من بر این باورم که تئاتر ما به سطح آرمانی به این زودی‌ها نخواهد رسید.

نهایتاً آن چه که این روزها شما از زمین مقدس می‌بینید به طور قیاسی و نه آرمانی نتیجه تلاش‌های ما و شرایط و امکانات تئاتر است. البته من بر این باورم که تئاتر ما به سطح ...

محب‌اهری که او را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسم، اولین نمایشنامه اجرایی‌اش را در سال 1358 نوشت که همان سال نیز در تهران به صحنه رفت. بعد از آن او تا به حال نمایشنامه‌های بسیاری را نوشته است، اما نه آن‌ها را به صحنه برده و نه به دست چاپ سپرده است.

محب‌اهری که او را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسم، اولین نمایشنامه اجرایی‌اش را در سال 1358 نوشت که همان سال نیز در تهران به صحنه رفت. بعد از آن او تا به حال نمایشنامه‌های بسیاری را نوشته است، اما نه آن‌ها را به صحنه برده و نه به دست چاپ سپرده است.

محب‌اهری که او را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسم، اولین نمایشنامه اجرایی‌اش را در سال ۱۳۵۸ نوشت که همان سال نیز در تهران به صحنه رفت. بعد از آن او تا به حال ...

گزارشی تحقیقی از تالیفات عباس جوانمرد

گزارشی تحقیقی از تالیفات عباس جوانمرد

عباس جوانمرد در کتاب”تئاتر، هویت و نمایش ملی” با شیوه‌ای کاملاً علمی و با اتکای به مستندات تاریخی و ثبت شده در تحقیق‌های ماقبل خود، به تعریف تئاتر ملی می‌پردازد و ...

تقدیر از بانوان پیشکسوت تئاتر لاله‌زار

تقدیر از بانوان پیشکسوت تئاتر لاله‌زار

مجری برنامه از مهین بوجار، ملوک شامخ، شهناز نامدار، لیلا محمدی، ملیحه موسوی، ملکه رنجبر، ژاله صدارتی، زرین ولدبیگی، فاطمه چنگیزی، مهری مهرنیا، عفت رضایی، معصومه ...

"گروه تئاتری" در ایران،بنا به نقش و جایگاه آن در تولید تئاتر، مورد بررسی و مداقه قرار نگرفته است.بررسی مفهوم "گروه" نزدجامعه‌ی تئاتری ایران،گونه‌ای سهل‌گیری را نشان می‌دهد؛ و بر همین اساس اهمیت تحلیل دقیق را بیشتر گوشزد می‌کند.

&quotگروه تئاتری&quot در ایران،بنا به نقش و جایگاه آن در تولید تئاتر، مورد بررسی و مداقه قرار نگرفته است.بررسی مفهوم &quotگروه&quot نزدجامعه‌ی تئاتری ایران،گونه‌ای سهل‌گیری را نشان می‌دهد؛ و بر همین اساس اهمیت تحلیل دقیق را بیشتر گوشزد می‌کند.

"گروه تئاتری" در ایران،بنا به نقش و جایگاه آن در تولید تئاتر، مورد بررسی و مداقه قرار نگرفته است.بررسی مفهوم "گروه" نزدجامعه‌ی تئاتری ایران،گونه‌ای ...

تجلیل فرهنگستان هنر از علی نصیریان

تجلیل فرهنگستان هنر از علی نصیریان

ایرج راد از جدی گرفتن تئاتر توسط علی نصیریان به نیکی یاد می‌کند و از تمرین در کارهای علی نصیریان به عنوانِ جایگاهی برای کشف نکات تازه و ترقی در بازیگری نام می‌برد. ...

گزارشی تحلیلی از انتشار دو عنوان کتابشناسی در نهمین جشنواره بین الملی تئاتر دانشگاهی ایران

گزارشی تحلیلی از انتشار دو عنوان کتابشناسی در نهمین جشنواره بین الملی تئاتر دانشگاهی ایران

علی تاجور برای ”کتابشناسی پایان‌نامه‌های نمایش”، پایان‌نامه‌های محدوده زمانی از سال ۱۳۴۱ تا اواخر شهریور ۱۳۸۴ را در نظر گرفته است و برای تهیه اطلاعات آن از روش‌ ...

گزارش افتتاحیه همایش تئاتر شناسی اوژن یونسکو

گزارش افتتاحیه همایش تئاتر شناسی اوژن یونسکو

احمد کامیابی‌مسک:بدیهی است که نویسندگان ما در قرن حاضر از بسیاری از نویسندگان غربی تاثیر گرفته‌اند. اگر می‌خواهیم در برابر آن‌ها ایستادگی کنیم. باید همه آن‌ها را ...

گزارش افتتاحیه همایش تئاتر شناسی اوژن یونسکو

گزارش افتتاحیه همایش تئاتر شناسی اوژن یونسکو

احمد کامیابی‌مسک از اوژن یونسکو با توجه به گفته‌هایش در فیلم به عنوان یک نویسنده ضد ایدئولوژی یاد کرد و گفت:«او از کمونیست رومانی به فرانسه پناه برده و در آن جا که ...

گزارشی از جایگاه مخاطب در تئاتر

گزارشی از جایگاه مخاطب در تئاتر

متأسفانه دغدغه نان، اکثر هنرمندان خلاق ما را به اقلیت تفکر در خصوص سطح آگاهی‌های واقع‌بینیانه در مقوله تخصصی خود وادار کرده است.

روز جهانی نمایش عروسکی چگونه پیدا شد؟

روز جهانی نمایش عروسکی چگونه پیدا شد؟

در کنگره جهانی نمایشگران عروسکی ـ یونیما ـ به سال ۱۳۷۸ در مالدبورگ آلمان جواد ذوالفقاری، یکی از نمایندگان ایرانی شرکت کننده، پیشنهاد کرد یونیما، به عنوان گسترده‌ترین ...

گزارش همایش تئاترشناسی عباس نعلبندیان

گزارش همایش تئاترشناسی عباس نعلبندیان

نعلبندیان نه نمایشنامه نویسی خوانده بود و نه کلاس آکادمیک دیگری دیده بود وی تمامی لمس ادبی خود را از بساط روزنامه فروشی پدرش به دست می‌آورد و پیوندی بین مسائل روزمره ...

گزارشی از همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران  و موسسه سلطنتی هلند و موزه کیت هلند

گزارشی از همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران و موسسه سلطنتی هلند و موزه کیت هلند

کودکان هلندی در مرکز تولید تئاتر کانون به تماشای نمایش نشستند. به گزارش سایت ایران تئاتر، در این برنامه که با همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران ...