نقد نمایش پری نوشته خیرالله تقیانی پور با کارگردانی امیر غفارمنش کمدی تراژدی که نگاهش به امروز است سیدعلی تدین صدوق: نمایش پری نوشته خیراله تقیانی پور که دو سه سال قبل به وسیله خود او کارگردانی شده بود که با تسلط بر مفاهیم زیر متن و شیوه کارگردانی خاص ونگاه مخصوص ...
نقد فرمالیستی بر نمایش کچلو با طراحی و کارگردانی رضا کشاورز استقلال و فردیت یافتن نوجوانان رضا آشفته: کچلو برگرفته از افسانۀ حسنکچل است که به شیوه تلفیقی نمایشهای ایرانی و پانتومیم اجراشده است. به عبارت بهتر این نمایش بر آن است که به موضوعی بپردازد که ...
نقدی بر نمایش «پُرتره مرد ریخته » هزار ُتوی عشق ، تنهائی و رنج ایران تئاتر- حسن پارسائی: نمایشنامههای متعددی نوشتهشدهاند که موضوعشان خود تئاتر بوده، اما متونی که فقط به یکی از شخصیتهای مهم دنیای تئاتر بپردازند، کم ...
بررسی نمایش هزار و یک مکر به نویسندگی شهناز روستائی و کارگردانی برکه فروتن کمدی زنانه پوشی و زن نمائی مردان حسن پارسائی:عناصر موضوعی نمایش " سیاه بازی " یا " تخت حوضی" که عملأ بخشی ازعوامل مؤثر در شکل دهی ساختاری آن به شمار می آیند، بسیارمتنوع اند وشامل اغلب داده ها وداشته ...
نقدی جامعه نگر بر نمایش سیه نامه باستان نوشته و کار هادی حوری در رد دروغ رضا آشفته:سیه نامه باستان نمایشی ایرانی است که با نگاهی پارودیک (نقیضه نما) به حماسه ی رستم و سهراب از شاهنامه فردوسی شکل گرفته است.
نقد نمایش « ژاندارک در آتش» به نویسندگی محمد رحمانیان و کارگردانی مهسا گنجی سایه تراژیک مرگ بر معصومیت زندگی حسن پارسایی: متن نمایشی و نیز هرگونه متن داستانی باید الزاماً برآیند شرایط اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی جامعهای باشد که نویسنده در آن زندگی میکند،زیرا میزان شناخت ...
نقد نمایش مکعب به کارگردانی محمد اله دادی پرفورمنسی گروتسک سید علی تدین صدوقی:نمایش مکعب در خصوص خواب و رؤیا است .اینکه خوابها و رؤیاهای ما دنیایی عجیب و رازآلود دارند و برای انسانها هماره جالب ، پر کشش و اعجابانگیز ...
بررسی نمایش«هنرور» ، به نویسندگی مهدی اسدزاده و کارگردانی عرفان ابراهیمی یک منودرام زیبا و جذاب حسن پارسایی:نمایشهای تک پرسوناژی و تکپردهای علاوه بر به صحنه رفتن عمومی،این ویژگی را هم دارند که کارگاهی آموزشی هم تلقی شوند و در کارگاهها برای آموزش ...
نقد نمایش موزیکال «پسرک خنده نداشت»نوشته و کارگردانی میثم عباسی خنده زدن لب نمی خواد عرفان پهلوانی:نمایش موزیکال «پسرک خنده نداشت» بی هیچ گمان یکی از بهترین نمایشهای ویژه کودکان و نوجوانان است که در سالهای نزدیک گذشته (اخیر) و امسال اجرا شده اند. ...
بررسی نمایش «بهشت با طعم چای تلخ » به نویسندگی و کارگردانی خسرو امیری گزارشی نمایشی از یک وضعیت حسن پارسایی: نگاه سطحی و معمولی به رویدادها و سپس کمک گیری از یک طراحی کلی وصرفأ موضوعی ،برای چیدمان و کنارهم گذاشتن حوادث، سرانجام نارسائی هاوضعف های خود راآشکار می ...
نقدی بر« داستان عامه پسند » به کارگردانی سید مهدی احمد پناه "موقعیت" و "کلام" در خدمت کمدی حسن پارسایی:در اجرای نمایش ، هرجمله و عبارتی که به عنوان دیالوگ بیان می شود،الزامأ باید توسط تماشاگران حاضردرسالن شنیده شود ، مگر آن که دلیل و کاربرد خاصی در بین ...
نقدی بر نمایش خروس می خواند، نوشته و کار شهرام کرمی ویرانی انسان رضا آشفته: خروس می خواند در پاسداشت والدین است و گوشزد می کند بر ما، آنچه که می تواند در دنیای مدرن روابط انسانی را تحت الشعاع خود قرار دهد. یکی از این موارد خانۀ ...