نقدی فرمالیستی بر نمایش ایوانف با طراحی و کارگردانی امیررضا کوهستانی چخوفی دیگر رضا آشفته: ایوانف امیررضا کوهستانی همچنان یک اجرای چخوفی است و درواقع هم اجرایی منحصر به کوهستانی است. چخوفی است چون هم از ابعاد تراژدی- کمدی بهره مند است و هم در سبک و ...
نقدی بر سوگواری قبل از مصیبت به نویسندگی و کارگردانی کهبُد تاراج موقعیتی مبهم و غیرنمایشی حسن پارسانی:معمولأ کارکرد و ویژگی هنر،ازجمله هنرتئاترآن است که وقتی به زیبائی ها و زشتی ها می پردازد ، درهر دو حالت، یعنی حتا هنگامی که زشتی ها را همانگونه که هست ...
نقد نمایش انسانم آرزوست ، به نویسندگی و کارگردانی داوود فتحعلی بیگی یک کمدی درام تخت حوضی جذاب حسن پارسایی: تأثیرگذار ترین و تحول ساز ترین گونه های نمایشی ، گونه های اجتماعی و سیاسی انتقادی اند ، چون مسائل جامعه را به شکلی هنرمندانه به نمایش می گذارند و ...
نقد نمایش شایعه اثر ژان میشل ریب با طراحی و کارگردانی «داریوش مؤدبیان» ترکیبی زیبا از کمدی و درام حسن پارسایی:اگر نمایشنامه نویس بتواند موضوعی ساده را چنان به پردازش درآورد که از بطن آن داده هائی نامتعارف و حتا متناقض و پارادوکسیکال بیرون آید ونهایتأ اثرش ...
نقد نمایش سفر به نهایت دور نویسنده و کارگردان نهایت دور نزدیک ...! سید علی تدین صدوقی: سفر به بی نهایت دور نوشته و کار محمد میر علی اکبری و دارماتورژی روزبه حسینی همانطور که از نامش پیداست یک نمایش علمی تخیلی است که در آن دنیا دارد کم ...
نگاهی به نمایش جهان انزوا،به کارگردانی رضا کوچکزاده اثری به غایت ضدجنگ با ابعاد و ویرانیهای واقعی صهبا منیرزاد:جهان انزوا را باید اثری به غایت ضدجنگ دانست چرا که زشتیهای جنگ را بیشمار میداند؛ هر چند که تمام این زشتیها برای انسان امروز، قابل درک است، جنگ را ...
نقد نمایش پرتقال های کال به کارگردانی صابر ابر بازتاب نارسائی های متن بر روی صحنه حسن پارسایی:در تعریف داستان های خاص تئاتر معمولأ علاوه بر سرگرم کنندگی موضوع و داستان ، ایجاد فرصت های عمیق تر و تحلیل گرانه برای تأثیرگذاری هرچه بیشتر و ارزیابی ...
نقد بر نمایش کمدی «خرمهره» مرا داد فرمود و خود داور است عرفان پهلوانی: گویا در روزگار ما نیازمند یادآوری است که اثری هنری و همچنین آفرینشی دراماتیک «ارزشمند» و «ماندگار» است که بتواند از ظرف زمان و مکان خود فراتر رود.
بررسی نمایش الجزایر نوشته و کارگردانی میلاد فرج زاده تقابل وعتاب با بیهودگی زندگی حسن پارسائی: اقتباس از داستان ها و رمان ها برای نوشتن نمایشنامه و آدابته کردن آن برای اجرای روی صحنه معمولأ به شیوه های مختلفی انجام می شود؛ ممکن است فرد، فقط طرح ...
نقدی بر نمایش ترنسمیترها نوشته و کار حمیدرضا مهنانی بدبختی های کشف گنج رضا آشفته: حرکت روی خط خوشبختی در دنیای امروز مسالۀ خیلی هاست و به همین دلیل ساده هم همان اکثریت ناکام از خوشبختی از راه زندگی بیرون افتاده و در کژراهۀ بدبختی معلوم ...
نقد نمایش «پدر یک دقیقه ای» به نویسندگی و کارگردانی رضا فیاضی از روانشناسی تا درام، راهی دشوار و زیبا عرفان پهلوانی:«رضا فیاضی» بازیگری است کاربلد و گیرا؛ او سال ها تجربه در زمینه ی بازیگری در رسانه های گوناگونی همچون تاتر، سینما و تلویزیون را اندوخته است و حتی تجربه ...
نقدی بر نمایش خواهران پاپن نوشته و کار مریم مالمیر آرزوی بر باد رفته رضا آشفته: خواهران پاپن برداشتی از کلفتهای ژان ژنۀ فرانسوی است که در آن دو خواهر کلفت دوست دارند که خانم خود را بکشند و بتوانند در لباس او و به حس و حالت اشرافی گری ...