حضور مدیرکل هنرهای نمایشی در جشنواره بینالمللی تئاتر کردی سقز کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور با سفر به کردستان در هجدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر کردی سقز حضور پیدا کرد.
توجه ویژه به نوجوانان در بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان آغاز دو کارگاه آموزشی داوود کیانیان با حضور نوجوانان همزمان با اولین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کارگاههای «نمایشنامه نویسی ویژه نوجوان» و «آشنایی با کاربرد تئاتر در زندگی» با حضور داوود کیانیان در شهر اردکان ...
در گفتوگو با دو عروسکگردان نمایش «آیینه» مطرح شد شگفتزدگی یونانیها از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان الینا پانایوتو و نیکولاس تومبروس دو هنرمند یونانی حاضر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان میگویند از برگزاری و حضور مخاطبانی از طیف کودک، نوجوان و بزرگسال در ...
نویسنده، طراح و کارگردان نمایش نوجوان «دلغک»: جای مخاطب نوجوان در سالنهای خصوصی نیست سعید ابک، نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «دلغک» میگوید با علم به اینکه کار در گیشه شکست خواهد خورد برای به نمایش گذاشتن کاری برای نوجوانان تلاش کردم زیرا این ...
آغاز بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان هنرمندان و عروسکها، شادی را به اردکان آوردند با شادپیمایی عروسکها، حرکت خودروی موزیکال و تریلی سیار تئاتر و اجرای برنامه توسط هنرمندان سرشناس تلویزیون، زنگ آغاز بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک ...
مدیرکل هنرهای نمایشی: بنیاد تئاتر ملی ایران تشکیل میشود مدیرکل هنرهای نمایشی از ارایه طرح راهاندازی بنیاد تئاتر ملی ایران در سند توسعه تئاتر خبر داد که هفته آینده در شورای عالی هنر جهت تصویب بررسی میشود.
کارگردانهای نمایشهای بزرگسال عروسکی از دغدغههایشان گفتند نمایش بزرگسال عروسکی، نمایشی حرفهای با ابزار عروسک است کارگردانان سه نمایش «مامان»، «دویستوهشتادمین شب سال» و «مَثلث» بر این باورند که نمایش بزرگسال عروسکی، نمایشی حرفهای با ابزار عروسک است که باید مثل دیگر آثار ...
وزیر فرهنگ به بیستوهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفههای فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آیندهسازان کشور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفههای فکری و هویتی ...
مهران فاطمی، استاندار یزد به جشنواره تئاتر کوک و نوجوان پیام داد تئاتر؛ زبان رسای انتقال مفاهیم است مهران فاطمی، استاندار یزد در پیامی به بیستوهشتمین جشنواره تئاتر کوک و نوجوان اردکان نوشت هنر اصیل و مانای تئاتر، از نقشی ریشهدار و مادرگون در عرصههای مختلف ...
پیام معاون امور هنری به بیستوهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جشنوارههای نمایشی کودک و نوجوان؛ فرصتی ارزشمند برای خلق آثار تربیتی محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان در پیامی نوشت میتوان امیدوار بود ...
پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان تئاتر؛ نمایش تمامیت زندگی در صحنه است کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی به بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت: اهمیت و اعجاز عرصه تئاتر کودک و نوجوان، رسالت خطیری به دنبال ...
گفتوگو با حسین کشفیاصل کارگردان «عددهای نشده» چالش بازیگری روی فرش ایرانی حسین کشفیاصل کارگردان نمایش «عددهای نشده» میگوید بازیگران من در این نمایش به واسطه طراحی صحنه و میزانسنهای اجرایی، اجازه دارند فقط در محدوده داخلی یک فرش ...
گفتوگو با محمد جهانپا، مدیر دفتر هنرهای نمایشی بنیاد ملی رضوی جشنواره تئاتر رضوی، اجراهای عمومی را در سال آینده رونق میبخشد محمد جهانپا، مدیر دفتر هنرهای نمایشی بنیاد ملی رضوی میگوید امری که امسال به طور جد در این رویداد فرهنگی دنبال میشود، تقویت کمی و کیفی نگارش متون و تولید آثار برای ...
در آستانه برگزاری رویداد در شهر اردکان پیام دبیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد امیر مشهدیعباس، دبیر بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان، با انتشار پیامی، تاکید کرد هنرمندان در این رویداد گردهم میآیند تا با رنگ و نور، ...
گفتوگو با دو بازیگر نمایش «خبرنگار بیخبر» بداهه، اسلحه بازیگر در اجرای نمایش محیطی است محمدهادی عطایی و مهدی ضیائیانپور، بازیگران اثر اجرایی «خبرنگار بیخبر»، تئاتر محیطی را پلی برای آشتی مخاطبان با تئاتر صحنهای دانستند و همچنین بر نقش پُر رنگ ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه» زهرا ناظری: خواندن قصه، کودکان را برای تماشای نمایش آماده میکند زهرا ناظری، نویسنده و کارگردان نمایش «قورباغه و غریبه» میگوید خواندن کتابهای قصه برای کودکان زیر سه سال، آنها را برای همراه شدن و تماشای نمایش کودک آماده ...
حسن دادشکر مطرح کرد وظیفه تئاتر کودک این نیست که صرفا بچهها را شاد کند حسن دادشکر که در دوره اخیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان عضو هیئت انتخاب بخش نوجوان بوده، تاکید کرد که وظیفه تئاتر کودک صرفا شاد کردن بچهها نیست بلکه باید در قبال ...
روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامهخوانی در تهران میزبانی تئاتریها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو» نمایشنامهخوانیهای «ترور»، «سمفونی درون بطری»، «ادموند»، «کیک پنیر و آلبالو»، «درخت خرمالو»، «کورالین» و «طغیان» از جمله آثاری هستند که در روزهای پایانی بهمن ۱۴۰۲ ...
گفتوگو با بابک پرهام، نویسنده «شکافتن کام ماهی» جای آثار رئالیستی با توجه به طبقه متوسط در ادبیات نمایشی ما خالی است بابک پرهام، نویسنده نمایشنامه «شکافتن کام ماهی» میگوید ادبیات نمایشی ما به نمایشهایی رئالیستی با توجه به طبقه متوسط جامعه کمتر پرداخته و این در حالی است که عمده ...
طراح پوستر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی: هنرمند برای خلق اثر باید با موضوع و مخاطب همذاتپنداری کند حجت مجرد، طراح پوستر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی میگوید هنرمند باید خود را به موضوعی که میخواهد در ارتباط با آن اثری تولید کند نزدیک کرده و با موضوع و افرادی ...
بازگشت محمودرضا رحیمی به صحنه تئاتر پس از 7 سال «روزی روزگاری سمنگان» تلفیقی از واقعیت و خیال است محمودرضا رحیمی، کارگردان نمایش «روزی روزگاری سمنگان» با بیان اینکه هیچگاه از تئاتر و کارگردانی دور نبوده است، میگوید این نمایش تلفیقی از واقعیت و خیال است از ...
گفتوگو با مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر معرفی مهمترین کارگردانان تئاتر ایران از راه نقد آثار مسعود موسوی، کارگردان، منتقد و مدرس تئاتر و نویسنده کتاب «صد نقد، صد اجرا»میگوید نسلی که الان تئاتر کار میکند شاید هیچوقت نتوانسته کارگردانان قدیمی ایران را که ...
گفتوگو با کارگردان «دویست و هشتادمین شب سال» مرجان پورغلامحسین: میکروتئاتر، جهان تئاتری را گستردهتر میکند مرجان پورغلامحسین، نویسنده و کارگردان نمایش «دویستوهشتادمین شب سال» بر این باور است که استفاده از تکنیک میکروتئاتر جهان تئاتری را گستردهتر میکند و در عین حال ...
پرویز فلاحیپور: در صورت مهیا شدن شرایط کارگردانی خواهم کرد پرویز فلاحیپور، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، با بیان اینکه اگر نمایشنامه خوب و کم پرسوناژ داشته باشد، نمایشی را روی صحنه خواهد برد، تئاتر را هنری انسانساز و ...