از تاریخ
 تا تاریخ
 
پای صحبت‌های کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

مهدی آشوغ: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای تجربه‌های تازه است
پای صحبت‌های کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

مهدی آشوغ: جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای تجربه‌های تازه است

مهدی آشوغ، کارگردان خوزستانی نمایش «اول شخص مفرد» بر این باور است که جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، بهترین فرصت برای ایجاد، ابداع و کشف دستور زبان، ظرفیت‌ها و‌‌ ...

گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

ایوب رحیمی: جشنواره‌های منطقه‌ای، جانی تازه به تئاتر کشور می‌‌بخشند
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

ایوب رحیمی: جشنواره‌های منطقه‌ای، جانی تازه به تئاتر کشور می‌‌بخشند

ایوب رحیمی، کارگردان نمایش «دختر ساحل» که در جشنواره تئاتر پارس حضور دارد، بر این باور است که جشنواره‌های منطقه‌ای، میدان‌گاهی ارزشمند برای رقابت و رفاقت ...

محمدمهدی اسماعیلی: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است

مراسم آغاز احداث حریم تئاتر شهر برگزار شد
محمدمهدی اسماعیلی: تئاتر شهر قلب تپنده هنر تهران و ایران است

مراسم آغاز احداث حریم تئاتر شهر برگزار شد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آغاز پروژه احداث حریم تئاتر شهر که روز شنبه دوم دی در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد، گفت: تئاتر شهر قلب ...

کارگردان «حواس‌تون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیده‌ان باشه» مطرح کرد

انسان‌کشی در بستر یک کمدی سیاه
کارگردان «حواس‌تون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیده‌ان باشه» مطرح کرد

انسان‌کشی در بستر یک کمدی سیاه

امیرارسلان خالویی، کارگردان «حواس‌تون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیده‌ان باشه» را اثری فارغ از تکرار با تکیه بر مضامینی همچون انسان‌کشی، نسل‌کشی و آسیب‌های ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» 

پیمان محسنی: قضاوت تماشاگران برای سرنوشت شخصیت‌ها شوکه‌کننده است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» 

پیمان محسنی: قضاوت تماشاگران برای سرنوشت شخصیت‌ها شوکه‌کننده است

پیمان محسنی، کارگردان نمایش «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» با بیان اینکه در این نمایش مخاطب تعیین می‌کند چه کسی زنده بماند و چه کسی مجازات شود؛ گفت انتخاب گناهکار از سوی ...

گفت‌وگو با ابوالفضل میرزااحمدی، شبیه‌خوان حاضر در «سوگواره یاس»

در محوطه باز تئاتر شهر، هر مجلس تعزیه‌ای را نمی‌توان اجرا کرد
گفت‌وگو با ابوالفضل میرزااحمدی، شبیه‌خوان حاضر در «سوگواره یاس»

در محوطه باز تئاتر شهر، هر مجلس تعزیه‌ای را نمی‌توان اجرا کرد

ابوالفضل میرزااحمدی، شبیه‌خوان پیشکسوت با بیان اینکه در محوطه باز تئاتر شهر نمی‌توان هرنوع تعزیه‌ای را اجرا کرد، گفت مخاطبان در مکان‌های عمومی، به مجالسی که بُعد ...

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با ...

گفت‌وگو با کارگردان «قلاده‌ای برای یک سگ مرده»

حامد هادوی: کارهای سرگرم‌کننده با اندیشه مخاطب کاری ندارند
گفت‌وگو با کارگردان «قلاده‌ای برای یک سگ مرده»

حامد هادوی: کارهای سرگرم‌کننده با اندیشه مخاطب کاری ندارند

حامد هادوی، کارگردان نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» با بیان اینکه کارهای سرگرم‌کننده با اندیشه مخاطب کاری ندارند، گفت ما مخاطب را درگیر حقایق می‌کنیم.

حسین تفنگدار، کارگردان «ورا نام تهمینه سهراب کرد» مطرح کرد

در تاریخ ایران به‌اندازه کافی به مردان پرداخته‌ شده است
حسین تفنگدار، کارگردان «ورا نام تهمینه سهراب کرد» مطرح کرد

در تاریخ ایران به‌اندازه کافی به مردان پرداخته‌ شده است

حسین تفنگدار، کارگردان و نویسنده نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» می‌گوید همه ما موظف هستیم به زنان بپردازیم؛ در طول تاریخ ایران به‌اندازه کافی به مردان پرداخته‌ ...

گفت‌وگو با طراح و کارگردان «به دنبال دروغگو»

رامین دولت‌آبادی: انتقاد به زبان کمدی، راه رفتن روی لبه تیغ است
گفت‌وگو با طراح و کارگردان «به دنبال دروغگو»

رامین دولت‌آبادی: انتقاد به زبان کمدی، راه رفتن روی لبه تیغ است

رامین دولت‌آبادی، طراح و کارگردان نمایش «به دنبال دروغگو» استفاده از ژانر کمدی را برای بیان حرف‌ها و بیان انتقادات، راه رفتن روی لبه تیغ می‌داند.

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «راهنمای جامع هیولا شدن»

مهدی محبعلی: هراس مخاطب، تغذیه‌کننده نمایش ماست
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «راهنمای جامع هیولا شدن»

مهدی محبعلی: هراس مخاطب، تغذیه‌کننده نمایش ماست

مهدی (سهاب) محبعلی، نویسنده و کارگردان تئاتر، ترس مخاطب را خوراک و تغذیه‌کننده «راهنمای جامع هیولا شدن» دانست و گفت حوادث واقعی، تاثیرات منفی زیادی روی جامعه ...

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «سالومه»

بابک پرهام: حداکثر فروش تئاتر هم درآمدی برای هنرمندان ندارد
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «سالومه»

بابک پرهام: حداکثر فروش تئاتر هم درآمدی برای هنرمندان ندارد

بابک پرهام، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر با بیان اینکه مبلغ بلیت‌های تئاتر و هزینه‌های تولید این هنر نیاز به سیاست‌های حمایتی مانند سیاست تشویق مالیاتی دارد، ...

گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است
گفت‌و‌گو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توان‌یاب نمایش کار می‌کند

محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است

محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهی‌بخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد ...

گفت‌وگو با طیبه کریمی، بازیگر پانتومیم «جامپ کات» 

در کشور ادب‌پروری چون ایران، اجرای تئاتر فیزیکال سخت است
گفت‌وگو با طیبه کریمی، بازیگر پانتومیم «جامپ کات» 

در کشور ادب‌پروری چون ایران، اجرای تئاتر فیزیکال سخت است

طیبه کریمی‌دولت‌آبادی، بازیگر پانتومیم «جامپ کات»، با اشاره به پیشینه شعر و ادب در کشورمان و اخت بودن تماشاگران با نمایش‌‌های دیالوگ‌محور، اجرای آثار فیزیکال را ...

برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی
برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، حضور بخش نمایش در جشنواره ملی چندرسانه‌ای را جلوه‌ای از مردمی شدن این رویداد هنری معرفی کرد.

گفت‌وگو با داور واقعه‌خوانی جشنواره میراث فرهنگی

بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است
گفت‌وگو با داور واقعه‌خوانی جشنواره میراث فرهنگی

بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است

بهزاد فراهانی، نویسنده، بازیگر، کارگردان تئاتر و داور بخش واقعه‌خوانی دومین جشنواره میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مدون و ساماندهی‌شده برای ادامه ...

تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد
تهیه‌کننده نمایش «رستاخیز عشق» مطرح کرد

جلیل اکبری‌صحت: تئاتر بستر مشخصی برای تبلیغات ندارد

جلیل اکبری‌صحت با اشاره به اینکه نمایش «رستاخیز عشق» به زندگی مولانا می‌پردازد، تأکید کرد «رستاخیز عشق» در ۱۴ پرده، مقاطع مهم زندگی مولانا را دنبال می‌کند. او ...

گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است
گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است

محمد شبدار، کارگردان نمایش «مجوز» با بیان اینکه در جهان پیراندللو مرز بین واقعیت و توهم درهم‌می‌آمیزد، گفت برای اجرای این اثر از واقع‌گرایی فاصله گرفته‌ایم.

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین اصل عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی ...