نقد نمایش ترن نویسنده وکارگردان حمید رضا آذرنگ رئالیستی جادویی بر بلندای عشق و خون وایثار ودرد. ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : حمیدرضا آذرنگ چون خود از نزدیک جنگ و دفاع مقدس را لمس کرد است لذا نوشتههایش با آدم عجین میشود و به دل چنگ میزند. یادش بخیر ...
نقدی بر نمایش ترن نوشته و کار حمیدرضا آذرنگ تراژدی پس از جنگ ایران تئاتر_رضا آشفته:هر جنگی سال ها و شاید قرن ها در پس ذهن یا همان ناخودآگاه آدمی باقی می ماند و هراس از آن هیچگاه پاک شدنی نیست؛ چنانچه ملت ایران همچنان از سبعیت و ...
نقد «مأنوس» به کارگردانی نازنین سهامی زاده اولین گزارش شبه مستند از تراژدی پناهجویی در قرن بیست و یکم ایران تئاتر- صمد چینیفروشان*: نمایش «مأنوس»، تازهترین اثر نازنین سهامی زاده، یک تئاتر مستندِ نو با پایانبندی ملودراماتیک است.
کارگاه دکور رودکی شگفتیاش را آشکار میکند "ویولن تایتانیک" از ناگفتههای کشتی میگوید ایران تئاتر – بهنام حبیبی: کارگاه دکور رودکی، با اجرای "ویولن تایتانیک" بر این نکته تأکید میگذارد که هنر نمایش نه نیازمند تئاترهای فاخر و صحنههای ویژه و گرانب ها ...
نگاهی به نمایش حرفهای نوشته دوشان کواچویچ و با طراحی و کارگردانی رضا کیانیان رویارویی پدرانه و پسرانه ایران تئاتر_رضا آشفته:رضا کیانیان که پیشازاین در سال ۸۳ در «حرفهای» به کارگردانی بابک محمدی بازی کرده بود؛ این بار علاوه بر بازی، کارگردانی آن را نیز عهدهدار شده ...
نقد نمایش بازگشت به خانه به کارگردانی: رامین معصومیان وفرید قادر پناه در عین پیچیدگی باید بتوانیم ساده بگوئیم ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : هارولد پینتر به نویسنده کمدی تهدید معروف است. نویسندهای مدرن که از زندگی روزمره معمولی مناسبات پیچیده و علت و معلول وقایع و ...
نقد نمایش حرفه ای به کارگردانی : رضا کیانیان طنزی تراژیک در نقد نظام های ایدئولوژیک وکمونیست ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : نمایش حرفهای در خصوص فروپاشی کمونیست است. طنزی اجتماعی که کمونیست و ایدههای آن را به مضحکه گرفته است. این نمایش در چند سال پیش توسط ...
نگاهی به نمایش «ماما یرما»به کارگردانی فضل الله نوبری باز هم یرما، باز هم لورکا ایران تئاتر_مسعود موسوی: متن نمایشی «ماما یرما» به هیچ وجه اقتباسی درست و جدیدی از یرمای لورکا نبوده و حرکت و حرف تازهای را در زمینه نگارش متنی، از نویسندگان «ماما ...
گروتسک رسانه در نمایش مزدوری پروپاگاندا در ترور دموکراسی ایران تئاتر - بهنام حبیبی: صحنهی تالار ارغنون، سوگوارهای از مسخ و نابودی انسان به نمایش میگذارد که تماشاگرش را به اندیشیدن و کنکاش درون خود، فرامیخواند. "خبرگو" ...
تاملی بر نمایش «واپسین رویا»: جدال انگاره ها با واقعیت ایران تئاتر- علی رحیمی: نمایش «واپسین رویا» به دنبال نمایش یک جدال عقلی میان انگاره ها با واقعیت است که زیرساخت های خود را بر پایه دیالکتیک بنا نهاده است.
نقد نمایش 4 + 1 نویسنده وکارگردان سپیده عیدی یک روایت از رها دخترخانم عضدی ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : نمایش ۴+ یک ... در تماشاخانه فانوس به روی صحنه است ... این نمایش چهار روایت از یک واقعه است که برای دختری در زمستان اول دبیرستان اتفاق ...
نقدی بر نمایش «نسبیت خاص» به کارگردانی سمانه زندینژاد اثباتِ علمیِ شکستِ عشقی! ایران تئاتر_احمدرضا حجارزاده:گویا سمانه زندینژاد این روزها علاقه دارد هرچه بیشتر مخاطبان آثارش را غافلگیر بکند. پس از اجرای نمایش متفاوت و بینظیر «کلاغ» توسط ...
نقد نمایش اتوبوس در دست تعمیر به کارگردانی جعفر دلدل طنزی روشندلانه در نقد رفتار اجتماعی و فردی ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : نمایش اتوبوس در دست تعمیر طنزی اجتماعی است بر نقد رفتار افراد جامعه برابر قشر روشندل و کسانی که بهر دلیلی از نعمت بینایی محروماند ...
مواجههای غریب با پرفورمنس بادکنک نوشته و کار بوکیه شووگمن از کشور هلند اجرا شده در فجر 35 پرسشگر یا کودک ایران تئاتر-رضا آشفته: بادکنک چه میخواهد بگوید؟! شاید پرسشگری تنها راه مواجهه بهتر با آثار هنری است. حالا این اثر میتواند در هر دستهبندیای قرار بگیرد.
نقدی بر نمایش «پرنده» آخرین اثر اجراشده در جشنواره تئاتر فجر جهانی به کوچکی زمین گلف یا زمین گلفی به وسعت جهان ایران تئاتر-احمد عظیمی: پرنده به پدیدهی مهاجرت، تبعیض، تهدید محیطزیست، شکاف طبقاتی، رسانه و... نگاهی میاندازد و سعی دارد با مطرح کردن این مسائل مخاطب خود را با ...
نقد نمایش بلند بگو آخ شرکت کننده در بخش به اضافه فجر راهی به سوی کهکشان تعالی ومعرفت ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : نمایش بلند بگو آخ به نویسندگی سپیده عیدی و کارگردانی ندا شاهرخی ،کاری فانتزی وتخیلی درزمینهٔ کودک و نوجوان است . درواقع در مقطع سنی ...