همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن ایرج راد، قطبالدین صادقی و حسن دولتآبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از ...
گفتوگویی کوتاه با رضا بابک بنیاد تئاتر ملی، میتواند عرصه نمایش ایرانی را به روزهای اوجش برگرداند رضا بابک، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران میگوید تشکیل بنیاد تئاتر ملی، میتواند گونه نمایش ایرانی را که مدتی است دچار کلیشهها و تکرار شده است، دوباره ...
در نشست با عوامل نمایش «یکی نبود، یکی بود» مطرح شد تجربهای سخت برای برداشتن مرز بین سینما و تئاتر کارگردان، نویسنده و بازیگران نمایش «یکی نبود، یکی بود»، با حضور در «ایران تئاتر»، این پروژه را تجربهای سخت برای برداشتن مرز بین سینما و تئاتر معرفی کردند.
دبیر نهمین دوره خبر داد جشنواره منطقهای «اتودهای نمایشی» بهار 1403 برگزار میشود محسن لک، دبیر نهمین دوره جشنواره منطقهای «اتودهای نمایشی» از برگزاری این رویداد هنری در بهار ۱۴۰۳ در شهرستان ازنا خبر داد.
گفتوگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم» اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، میگوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با ...
در گفتوگو با سامان کرمی مطرح شد «هوش پشهای»؛ تلاشی در مسیر همگام شدن با نیاز روز نسل جدید سامان کرمی، کارگردان نمایش «هوش پشهای» میگوید هنرمندان فعال در زمینه تئاتر کودک و نوجوان باید همگام با تولیدات برتر جهان خوراک فکری جدید، بهروز و جذاب برای این ...
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه» واکنش به رویدادهای جامعه، مهمترین وظیفه هنرمند است کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی ...
خواسته حسن دادشکر از مدیر تالار هنر بیشتر آثاری را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد حسن دادشکر، پیشکسوت تئاتر ایران خطاب به مدیر تالار هنر گفت خواهشی که از شما دارم این است که بیشتر کارهایی را حمایت کنید که بر اساس اصول تئاتر و درام باشد. بعضی از ...
هانیه هادینژاد از اجرای «بقچه زری» میگوید جذابیتهای تئاتر کاغذی در جشنواره شبستان نویسنده و کارگردان نمایش «بقچه زری» در جشنواره تئاتر شبستان میگوید تئاتر کاغذی برای مخاطب به ویژه کودک و نوجوان بسیار جذاب است چرا که پس از تماشای این نمایشها ...
اتابک نادری مطرح کرد امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران اتابک نادری میگوید بخشهای مختلف ادارهکل هنرهای نمایشی تلاش کردهاند تا در این سالها، سندها، کتابها و عکسهای تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی ...
گفتوگو با امید بنکدار؛ کارگردان نمایش «مافیای روباهها» تجربهای در مزر سینما و تئاتر امید بنکدار کارگردان نمایش «مافیای روباهها» میگوید بعد از سالها کار در سینما حس کردم دلم برای فضای تئاتر و صمیمت آن گروهها تنگ شده است و سالها بود که قصد ...
گفتوگو با معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بازسازی ساختمان اداره تئاتر، بخشی از مشکلات هنرمندان بابت کمبود فضای تمرین را مرتفع خواهد کرد محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بازسازی ساختمان اداره برنامههای تئاتر سابق مطالبه بهحق اهالی تئاتر است، گفت بازگشت این ساختمان ...
گفتوگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بیضرر» رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست در عرصه تئاتر، ابراهیم پشتکوهی نامی شناختهشده و کنجکاویبرانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایشهای بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک ...
گفتوگو با اسماعیل رحیمیسروش، نویسنده و کارگردان «کتابخورها» صداقت و احترام؛ شرطهای ماندگاری در عرصه نمایش کودک اسماعیل رحیمیسروش، نویسنده و کارگردان نمایش «کتابخورها» با بیان اینکه مسیر زندگیاش با تماشای نمایش کودک تغییر کرده است، از لزوم صداقت و احترام در تولید اثر برای ...
گفتوگو با بازیگر نمایش «عددهای نشده» رویا بختیاری: نمایشنامه را که خواندم، از متن و شیوه کارگردانی ترسیدم! رویا بختیاری، بازیگر نمایش «عددهای نشده» با بیان اینکه بازیگر باید طوری بازی کند که همه تماشاگران نقش او را به یاد داشته باشند می گوید نمایشنامه «عددهای نشده» را که ...
گفتوگو با حسن دولتآبادی، داور جشنواره اردکان تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامنگیر تئاتر کودک و نوجوان شود حسن دولتآبادی میگوید این تصور که دوره ابتدایی را کماهمیتتر از دیگر دورههای آموزشی میشمارد، اشتباهی است که نباید دامنگیر تئاتر کودک و نوجوان شود.