گفتوگو با کیارش رُست «روال عادی»؛ نقدی اجتماعی متکی بر روند جابهجایی قدرت است کیارش رُست، طراح و کارگردان «روال عادی» میگوید این نمایش، روایتی از جابهجایی قدرت و نقدی بر سوءاستفاده افراد از موقعیت و جایگاهی است که در آن قرار میگیرند.
گفتگو با کارگردان نمایش «سنجاب» مهدی روزبهانی: تئاتر حاصل همفکری جمعی است مهدی روزبهانی، کارگردان نمایش «سنجاب» میگوید تئاتر حاصل همفکری جمعی است که توجه آن به موضوعات اجتماعی قطعا میتواند در فرهنگسازی و دغدغهمندی افراد موثر باشد.
در گفتوگو با کاوه مهدوی مطرح شد «آبیگونه»؛ نمایشی با محوریت اخلاق با پرهیز از کلیشه و شعار کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان نمایش «آبیگونه» میگوید، بسیاری از مسائل و موضوعات در شخصیت و فرهنگ ما نهادینه شده است و موفقیت یک اثری هنری در پرهیز از پرداخت ...
گفتوگو با کارگردان «انگشتر اسرارآمیز» میثم یوسفی: جای زنگ تئاتر در مدارس به صورت تخصصی و کاربردی خالی است میثم یوسفی، کارگردان نمایش «انگشتر اسرارآمیز» با بیان اینکه امیدوار است خانواده تئاتر به ویژه تئاتر کودک و نوجوان فراتر از داشتهها و تجربیات گذشتهاش به دارایی و ...
پرسش محمد مسگری، کارگردان نمایش «خواب مرد مُرده» چرا حضور در کافه را به تماشای تئاتر ترجیح میدهیم؟ محمد مسگری، کارگردان «خواب مرد مرده» با بیان اینکه هنرمندان نیز در عدم حمایت از تئاتر سهیم هستند، میگوید ما بین تئاتر و کافه، کافه را انتخاب میکنیم و با همان پول ...
گفتوگو با سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه» تئاتر شقاوت؛ نیشتری که برای سلامتی جامعه لازم است سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه» براین باور است که تئاتر به ویژه تئاتر شقاوت، مانند نیشتر پزشکی است که درد دارد اما برای سلامتی، شادابی و حال خوب لازم است.
گفتوگو با کارگردان نمایش «یاخته» میثم نویریان: از دغدغههای اجتماعی نباید غافل شد میثم نویریان، کارگردان نمایش «یاخته» با بیان اینکه فرزندآوری، دغدغه تمام جوامع بشری است، گفت بیتوجهی به این موضوع باعث بروز مشکلات زیادی در جامعه خواهد شد که ...
گفتوگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» جایی که آرامش درگیر چالشهای عجیب میشود؛ هنر همان کشتی نجاتدهنده است مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهاییبخش و نجاتدهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر ...
گفتوگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت میکند نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، میگوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش ...
گفتوگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» میگوید تئاتر نوین ایران، همیشه مدیون آثار و فداکاریهای امثال خانم پری صابری و دیگر همنسلان نجیب شان خواهد بود. ...
گفتوگو با بازیگری که جای سعدی افشار روی صحنه رفت داوود داداشی: هر که صورتش سیاه شد، «سیاهباز» نیست داوود داداشی، بازیگر پیشکسوت نمایشهای ایرانی با بیان اینکه «سیاهبازی» خُم رنگرزی نیست، میگوید هرکه صورتش سیاه شد؛ «سیاهباز» نیست.
مرشد میرزاعلی: نقالی ریشه در جان مردم دارد مرشد محسن میرزاعلی با بیان اینکه نقالی و پردهخوانی کسوتی سنگین در مسیر انسانسازی، رشد و معرفت است، میگوید این هنر در جان مردم ریشه دارد.
علیرضا اخوان، کارگردان نمایش «سنتز»: تئاتر ایران، ارتباط اجتماعیاش را از دست داده است علیرضا اخوان، نویسنده و کارگردان نمایش «سنتز» معتقد است بسیاری از مدیران و فعالان هنرهای نمایشی کشور، دنبال تئاتر بیمسئله هستند و برای همین، بیشتر آثاری که روی ...
گفتوگو با مهدی طالعینیا، پژوهشگر و نقاش قهوهخانهای چگونه 110 داستان از زندگی امام علی (ع) روی پرده نقش بست؟ مهدی طالعینیا، نقاش قهوهخانهای میگوید با بازسازی پردههای نقالی با کمک تئوری تطبیق اسطورهای، اولین پرده جامع علوی را با ۱۱۰ قصه از کرامات، فضائل و شخصیت حضرت ...
یک غفلت فرهنگی مهدی دریایی: بیشتر مجالس شبیهخوانی علوی فراموش شدهاند مهدی دریایی، پژوهشگر و تعزیهخوان پیشکسوت، میگوید ۲۳۰ مجلس شبیهخوانی علوی را در اختیار داریم که متاسفانه طی سالهای اخیر بیشتر این مجالس فراموش شده و اجرا ...
گفتوگو با نقال و پردهخوان مذهبی محمدرضا معجونی: مواظب باشیم به بزرگان دین دروغ نبندیم محمدرضا معجونی، با اشاره به اینکه هنرمند پردهخوان و نقال باید در مدار حقیقت پیش برود، تاکید کرد نباید به راست و دروغ آنچه از گذشته به ما رسیده است بیتفاوت ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر» میثم عبدی: نوشتن نمایشنامه بهصورت گروهی، تجربهای لذتبخش بود میثم عبدی، کارگردان نمایش «رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر» میگوید تجربه نوشتن نمایشنامه بهصورت تیمی برای او خیلی جذاب و دلنشین بوده است.
گفتوگو با عزتالله رمضانیفر، بازیگر پیشکسوت تماشاخانه سنگلج، میتواند بهشت تئاتر ملی شود عزتالله رمضانیفر، بازیگر پیشکسوت میگوید با برنامهریزی و مدیریت درست و اختصاص بودجه مناسب، میتوان تماشاخانه سنگلج را به بهشت تئاتر ملی ایران تبدیل کرد.
گفتوگو با داوود فتحعلیبیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی تئاتر اندیشهورز، بودجه مناسب میخواهد داوود فتحعلیبیگی، با تبریک روزملی هنرهای نمایشی، تاکید کرد تئاتر خصوصی و خودگردان چون دربند گیشه است، نمیتواند فرهنگسازی کند و برای همین، تولیدات اندیشهورز، ...
مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین»: هیچ چیز به اندازه «خنده»، قدرت را هراسان نمیکند مهدی ارجمند، کارگردان نمایش «کمی کمتر بدزدین» با بیان اینکه داریوفو براین باور است که هیچچیز به اندازه خنده، قدرت را هراسان نمیکند، این اثر را نمایشی دانست که ...
گفتوگو با مهدی فرشیدیسپهر «عطر آدم» مردم را به گفتوگوی امن دعوت میکند مهدی فرشیدیسپهر کارگردان و نویسنده سرود نمایش «عطر آدم» میگوید این نمایش با حضور بازیگرانی از اقشار مختلف مردم روی صحنه میرود و در جایگاه هنرمند یکی از کارهایی ...
امیرحسین انصافی مطرح کرد حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر امیرحسین انصافی نویسنده و کارگردان نمایش «هر روز نوروزه» میگوید پدر (جواد انصافی) بهعنوان شخصیت عمو نوروز در نمایش بسیار تاثیرگذار است. نوع تیپی که او در این اجرا ...
مدیر کل هنرهای نمایشی مطرح کرد در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت میکنند و تئاتر میبینند کاظم نظری، مدیر کل هنرهای نمایشی با بررسی شرایط تئاتر کشور، چشم انداز آینده را روشن می داند و میگوید در همه جای دنیا مدیران ارشد، تئاتر را تقویت میکنند و تئاتر ...
گفتوگوی نوروزی با بازیگری که چهار سال است از صحنه دور افتاده محمد ساربان: تئاتر است که هنرپیشه خوب برای سینما میسازد محمد ساربان، بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه پایه اصلی بازیگری در تئاتر ریخته میشود، میگوید هنرپیشههای موفق سینما، از صحنه به دنیای تصویر رفتهاند و چهره ...