بابک مهری: شرایط خطرناکی را پیش رو داریم/ دنبال اثر گذاری بر مخاطب نیستم بابک مهری اعتقاد دارد اگر میخواهیم نشان دهیم اسلام دین رستگاری است، بایستی بتوانیم از منابع بزرگ فکری و معنوی چون نهج البلاغه درست و گسترده استفاده کنیم.
شقایق دهقان: هیچ عجلهای برای فعالیتهای هنریم ندارم/ رهنما بازیگر توانمند و هوشمندی است شقایق دهقان از حضور دوبارهاش به صحنه تئاتر میگوید و بهاره رهنما را هنرمندی بسیار باهوش و توانمند ارزیابی میکند.
مهرداد خامنهای: تئاتر تجارت شود، این فرهنگ کشور است که خواهد باخت مهرداد خامنهای، کارگردان نمایش «مهاجران» که در خانه نمایش روی صحنه است، در گفتوگو با سایت ایران تئاتر از تجربه کار در ایران و موضوع عدالت اجتماعی ...
بهمن فرمانآرا: تئاتر کابوس من است/ با کار کردن، استراحت میکنم بهمن فرمان آرا در گفتوگو با سایت ایران تئاتر از روند تولید و اجرای «مردی برای تمام فصول» میگوید؛ نمایشی که از شنبه ۱۷ آبان در تالار وحدت روی صحنه خواهد ...
خارجی نویسی و شکلک سازی از هنر مدرن جهان، بلای جان نمایشنامه نویسی ما شده است/ بررسی وضعیت نشر عرصه تئاتر در گفتوگو با محمد امیر یار احمدی محمدامیر یاراحمدی، مشکلات چاپ و نشر در عرصه هنرهای نمایشی را برگرفته از توسعه نیافتگی تئاتر کشور میداند و از نگارش آثاری گلایه میکند که هیچ تناسبی با فرهنگ و ...
نگاه کلیشهای، نمایشهای دینی را نخ نما و سطحی میکند/ با سوگ، حماسه را فراموش نکنیم/ گفتوگو با حسین پارسایی حسین پارسایی میگوید اگر هنرمندان، اندیشههای دینی را به اندازه آثار شکسپیر آزمون و خطا و تجربه کرده بودند، امروز تئاتر دینی حرفهای زیادی برای گفتن ...
زهره پرتوی: تخیل کودک نیازمند مراقبت و پرورش است/ تئاتر کودک جدی گرفته نمیشود کارگردان نمایش «خاله سوسکه» از بیحد و مرز بودن تخیل کودکانه میگوید و تاکید میکند به همین دلیل باید نسبت به موضوعهایی که در تئاتر کودک مطرح ...
فرهنگ ایرانی چند لایه است/ ماسک معلم من است / گفتوگو با کاترین ون بوردن، هنرمند هلندی یک هنرمند و مدرس تئاتر از کشور هلند میگوید زمانیکه با ماسک آشنا شده است، حس کرده چیزی فراتر از آنچه آموخته، از عشق، تنفر، تخیل، انسانیت، کمدی، تراژدی و ... ...
آرلکینو و مبارک شبیه یکدیگرند/گفتوگو با آنا ف ئیبور آنا ف ئیبور بازیگر و یکی از مدرسان کارگاه آموزشی بدن و بیان جشنواره تئاترکودک همدان میگوید در هتل کارج دنیا به یک هتل تشبیه میشود، بسیار مشتاقم که بدانم ...
هیچ تفاوتی بین اجرای عروسکی و تئاتر صحنهای با بازیگران زنده نیست/ گفتوگو با هادی حجازیفر، کارگردان نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» هادی حجازی فر کارگردان نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» معتقد است آشنایی بدنه اصلی تئاتر با دنیای عروسکی کم است، به همین دلیل معمولا یک نگاه کلاسیک به این ...
عطاالله کوپال: قراردادهای واقعی در جهان فانتزی نقض میشوند/ کارگاههای آموزشی در دل جشنوارهها فرصتی برای دانش افزایی است عطاالله کوپال که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، کارگاههای «شگردهای آفرینش فانتزی در تئاتر کودک ونوجوان» را برگزار میکند، بر پایی این ...
کارگردان نمایش «زندگی دیگران»: انگار با رزمندهها قهر کردهایم/ بخشی از جامعه بی آرمان شده است بهاره محمود زاده تاکید دارد نمایش «زندگی دیگران» بیشتر از جنگ به موضوع تفاوتهای دو نسل میپردازد، بی آن که قصد داوری در این میان داشته باشد.
داوود کیانیان: جای نمایشهای خلاق و بازیهای کودکانه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خالی است ادبیات کهن و فولکلور، نمایش خلاق، بازیهای نمایشی و ... از جمله مواردی است که داوود کیانیان تاکید میکند جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان میتواند مورد توجه ...
حسین رفیعی: کودکی 45 سالهام/ قیمت هنرمندان را مردم تعیین میکنند حسین رفیعی میگوید پیشینه تلویزیونیاش و این که مخاطب او را میشناسد، به کار او در تئاتر کمک کرده است.
کارگردان نمایش «پینوکیو»: دوست دارم تماشاگرم را تشنه دیدن و شنیدن نگه دارم محمدرضا مالکی، کارگردان «پینوکیو» تاکید میکند این نمایش را برای نوجوانان به صحنه آورده است؛ مخاطبانی که فراموش شدهاند و تئاتر مناسب سن خود کمتر ...
موظف به پاسخگویی هستیم/ تئاتر، چیپس و پفک نیست/ گفتوگو با پیام دهکردی، دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام دهکردی تاکید میکند در این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، رویکردی اصلاحی در پیش گرفته و با حفظ کلیه سرمایههای گذشته، نگاهی تخصصی و پژوهش محور را ...