گفتوگو با کارگردان نمایش «نظام ابنعربی» یاسمین عباسی: زیست عرفانی، قرابتی با زمان حال ندارد یاسمین عباسی، کارگردان نمایش «نظام ابن عربی» با بیان اینکه پرداختن به شخصیتی چون ابنعربی کار سختی است، میگوید زیست عرفانی قرابتی با زمان حال ما ندارد.
گفتوگو با سیدعلی موسویان، کارگردان نمایش «کانلمیکن» نویسنده هوشمند حرف روز جامعه را به تماشاگر منتقل میکند سیدعلی موسویان، نویسنده، بازیگر و کارگردان نمایش «کانلمیکن» میگوید به نظر من نویسنده هوشمند کسی است که در کنار پرداختن به موضوعات مختلف، حرف روز جامعه را به ...
در گفتوگو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد سیدحسین ساداتی: حمایت از نمایشهای کمدی، یک برد فرهنگی است سیدحسین ساداتی، داور دومین طنزواره استانی میرما با بیان اینکه در شرایط کنونی مخاطب به آثار کمدی بیشتر از دیگر ژانرها علاقهمند است و این گونه نمایشی میتواند ...
امید دانشوران، کارگردان نمایش «1236»: تلاش کردهام اثری دغدغهمند را روی صحنه تئاتر بیاورم امید دانشوران، نویسنده و کارگردان نمایش «دوازده سی و شش»، میگوید همه تلاشش را کرده است و میکند تا اثری دغدغهمند را در تئاتر شهر روی صحنه بیاورد.
گفتوگو با امیر خواجه میرکیپور «اسب قاتلین» به تماشاگران احترام میگذارد امیر خواجه میرکیپور، بازیگر و مدیر اجرایی نمایش «اسب قاتلین» درباره این اثر میگوید «اسب قاتلین» برای تماشاگرانش احترام خاصی قائل است. تک تک میزانسنها، بازیها ...
نیاز اسماعیلپور، کارگردان «رقص فراموشی» مطرح کرد اجرایی درباره حرف نزدن و عمل کردن نیاز اسماعیلپور، کارگردان و نویسنده «رقص فراموشی»، این نمایش را اثری درباره حرف نزدن و عمل کردن معرفی میکند؛ آنهم در روزگاری که جامعه بیش از هر حرفی، به قدم ...
گفتوگو با کیارش رُست «روال عادی»؛ نقدی اجتماعی متکی بر روند جابهجایی قدرت است کیارش رُست، طراح و کارگردان «روال عادی» میگوید این نمایش، روایتی از جابهجایی قدرت و نقدی بر سوءاستفاده افراد از موقعیت و جایگاهی است که در آن قرار میگیرند.
گفتگو با کارگردان نمایش «سنجاب» مهدی روزبهانی: تئاتر حاصل همفکری جمعی است مهدی روزبهانی، کارگردان نمایش «سنجاب» میگوید تئاتر حاصل همفکری جمعی است که توجه آن به موضوعات اجتماعی قطعا میتواند در فرهنگسازی و دغدغهمندی افراد موثر باشد.
در گفتوگو با کاوه مهدوی مطرح شد «آبیگونه»؛ نمایشی با محوریت اخلاق با پرهیز از کلیشه و شعار کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان نمایش «آبیگونه» میگوید، بسیاری از مسائل و موضوعات در شخصیت و فرهنگ ما نهادینه شده است و موفقیت یک اثری هنری در پرهیز از پرداخت ...
گفتوگو با کارگردان «انگشتر اسرارآمیز» میثم یوسفی: جای زنگ تئاتر در مدارس به صورت تخصصی و کاربردی خالی است میثم یوسفی، کارگردان نمایش «انگشتر اسرارآمیز» با بیان اینکه امیدوار است خانواده تئاتر به ویژه تئاتر کودک و نوجوان فراتر از داشتهها و تجربیات گذشتهاش به دارایی و ...
پرسش محمد مسگری، کارگردان نمایش «خواب مرد مُرده» چرا حضور در کافه را به تماشای تئاتر ترجیح میدهیم؟ محمد مسگری، کارگردان «خواب مرد مرده» با بیان اینکه هنرمندان نیز در عدم حمایت از تئاتر سهیم هستند، میگوید ما بین تئاتر و کافه، کافه را انتخاب میکنیم و با همان پول ...
گفتوگو با سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه» تئاتر شقاوت؛ نیشتری که برای سلامتی جامعه لازم است سوران احمدی، کارگردان نمایش «سیزن سه» براین باور است که تئاتر به ویژه تئاتر شقاوت، مانند نیشتر پزشکی است که درد دارد اما برای سلامتی، شادابی و حال خوب لازم است.