از تاریخ
 تا تاریخ
 

امین عظیمی: بررسی نظام ساختاری هر متن در فرآیند خوانش آن ، پیش از آنکه مخاطب را در جایگاه نیرویی تاویل گرا فرض نماید ، تلاش دارد تا نظرگاه او را به جریان خلق و الگوهای ...

نگاهی به ریشه‌های کمدیادلارته

نگاهی به ریشه‌های کمدیادلارته

کمدی دلارته یک خلق کننده نبود بلکه یک جمع کننده بود و از تمامی فرم‌ها و کمدی‌های قدیمی لاتین استفاده کرده است. معروف‌ترین گروه کمدی دلارته در ایتالیا گروه GELOST ...

دیدار مجدد ادیپوس: ”سوفوکل و فروید”

دیدار مجدد ادیپوس: ”سوفوکل و فروید”

به یاد دارید که ادیپوس پدرش را بر سر دو راهه‌ایی به قتل می‌رساند، شکل این دو راهه شبیه به حرف گامای یونانی است. باید توجه داشت سوفوکل در نظر داشته با این تقسیم‌بندی ...

تئاتر”ادن” به روایت یوجنیو باربا

تئاتر”ادن” به روایت یوجنیو باربا

گویی تئاتر سیمای خود را از دست داده است، گویی تحلیل تدریجی و خشم زمان یا همان انسان‌ها چهره آن را تحریف کرده‌اند. تئاتر دیگر نیمرخی ندارد. برای این تئاتر بد طراحی ...

بخش‌هایی از گفت‌وگو ی فردریک جی‌مارکر با”اینگمار برگمان”

بخش‌هایی از گفت‌وگو ی فردریک جی‌مارکر با”اینگمار برگمان”

New Page ۱       &#۱۶۰۱;&#۱۵۸۵;&#۱۵۸۳;&#۱۵۸۵;&#۱۶۱۰;&#۱۶۰۳; &#۱۵۸۰;&#۱۶۱۰;&#۸۲۰۴;&#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۵;&#۱۶۰۳;&#۱۵۸۵;: &#۱۵۷۸;&#۱۵۸۵;&#۱۵۸۰;&#۱۶۰۵;&#۱۶۰۷;: &#۱۵۸۲;&#۱۵۸۷;&#۱۵۸۵;&#۱۶۰۸; &#۱۶۰۵;&#۱۵۸۱;&#۱۶۰۵;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۳;&#۱۶۱۰; &#۱۵۷۶;&#۱۶۰۷; ...

منولوگ؛فیلم نامه‌ای کوتاه از اینگمار برگمان (مقدمه‌ی  کتاب ”پرده پنجم” نوشته برگمان)

منولوگ؛فیلم نامه‌ای کوتاه از اینگمار برگمان (مقدمه‌ی کتاب ”پرده پنجم” نوشته برگمان)

New Page ۱     &#۱۵۷۵;&#۱۶۱۰;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۵;&#۱۷۱۱; &#۱۵۷۶;&#۱۵۸۵;&#۱۷۱۱;&#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶;:&#۱۵۷۸;&#۱۵۸۵;&#۱۵۸۰;&#۱۶۰۵;&#۱۶۰۷;: &#۱۵۸۲;&#۱۵۸۷;&#۱۵۸۵;&#۱۶۰۸; &#۱۶۰۵;&#۱۵۸۱;&#۱۶۰۵;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۳;&#۱۶۱۰; &#۱۶۰۶;&#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵;&#۱۶۱۰;&#۱۶۱۰; ...

اینگمار برگمان به روایت تئاتر

اینگمار برگمان به روایت تئاتر

به صحنه بردن باید روشن و رهبری شده باشد. ابهام در هیجان‌ها و هدف‌ها باید از میان برداشته شود، علامت‌ها و پیام‌ها از سوی همه بازیگران به تماشاگران، باید ساده و واضح ...

حرکت به سوی استدریندبرگ با استفاده از علائم راهنمایی برگمان

حرکت به سوی استدریندبرگ با استفاده از علائم راهنمایی برگمان

New Page ۱&#۱۶۰۵;&#۱۶۰۷;&#۱۵۸۳;&#۱۶۱۰; &#۱۶۰۵;&#۱۶۱۰;&#۱۵۸۵;&#۱۶۰۵;&#۱۵۸۱;&#۱۶۰۵;&#۱۵۸۳;&#۱۶۱۰;: &#۱۵۷۶;&#۱۵۸۵;&#۱۷۱۱;&#۱۶۰۵;&#۱۵۷۵;&#۱۶۰۶; &#۱۵۸۳;&#۱۵۸۵; &#۱۵۸۳;&#۱۶۰۸; &#۱۶۰۳;&#۱۵۷۸;&#۱۵۷۵;&#۱۵۷۶; &#۱۵۸۲;&#۱۵۷۵;&#۱۵۹۱;&#۱۵۸۵;&#۱۵۷۵;&#۱۵۷۸; &#۱۵۸۲;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۳; ...

تأملی بر هنر پانتومیم

تأملی بر هنر پانتومیم

(برای حامد محمدطاهری) رضا سرور۱ جهان اشیا بازیگری را در نظر آورید که روی صحنه ایستاده و قصد دارد نوشیدن محتویات یک لیوان را به نمایش بگذارد. او برای به نمایش درآوردن ...

تأملی در ژست‌های معنوی

تأملی در ژست‌های معنوی

New Page ۱&#۱۵۷۸;&#۱۵۷۱;&#۱۶۰۵;&#۱۶۰۴;&#۱۷۴۰; &#۱۵۸۳;&#۱۵۸۵; &#۱۶۸۸;&#۱۵۸۷;&#۱۵۷۸;&#۸۲۰۴;&#۱۶۰۷;&#۱۵۷۵;&#۱۷۴۰; &#۱۶۰۵;&#۱۵۹۳;&#۱۶۰۶;&#۱۶۰۸;&#۱۷۴۰; &#۱۵۸۳;&#۱۵۸۵; &#۱۷۱۱;&#۱۶۰۱;&#۱۵۷۸;&#۱۷۱۱;&#۱۶۰۸; &#۱۵۷۶;&#۱۵۷۵; &#۱۶۰۴;&#۱۷۴۰;&#۱۵۸۶;&#۱۵۷۵; ...

درباره‌ی موسیقی گِستیک

درباره‌ی موسیقی گِستیک

New Page ۱&#۱۵۸۳;&#۱۵۸۵;&#۱۵۷۶;&#۱۵۷۵;&#۱۵۸۵;&#۱۶۰۷;&#۸۲۰۴;&#۱۶۱۰; &#۱۶۰۵;&#۱۶۰۸;&#۱۵۸۷;&#۱۶۱۰;&#۱۶۰۲;&#۱۶۱۰; &#۱۷۱۱;&#۱۶۱۶;&#۱۵۸۷;&#۱۵۷۸;&#۱۶۱۰;&#۱۶۰۳;*     &#۱۵۷۶;&#۱۵۸۵;&#۱۵۷۸;&#۱۶۰۸;&#۱۶۰۴;&#۱۵۷۸; &#۱۵۷۶;&#۱۵۸۵;&#۱۵۸۸;&#۱۵۷۸; ...

یادداشت داود دانشور کارگردان نمایش”آنوا”نوشته”آماآتا آیدو” به بهانه‌ ترجمه و اجرای این نمایش در تالار قشقایی

یادداشت داود دانشور کارگردان نمایش”آنوا”نوشته”آماآتا آیدو” به بهانه‌ ترجمه و اجرای این نمایش در تالار قشقایی

نمایشنامه‌های ما بعد استعمار با استفاده از عرصه گسترده فنون نمایش نگاری مقتبس از تئاتر غرب و همچنین سنت‌های اجرایی بومی به رسوا کردن ذات امپریالیسم و نتایج آن ...

تئاتر و نهادهایی که آن را فراموش کردند

تئاتر و نهادهایی که آن را فراموش کردند

هر ساله ده‌ها و صدها دانشجوی فارغ‌التحصیل برگه لیسانس در دست، سرگردان در جست‌وجوی کار به شاگردی عطاران و قالی فروشان بازار یا دلالان معاملات املاک می‌روند البته ...