در حال بارگذاری ...
به مناسبت اجرا در پیاده روی اربعین

تقدیر مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور از نمایش «از سیاهی تا رهایی»

حمید نیلی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی از تلاش گروه نمایش ساوجی اعزامی به عراق تقدیر کرد.

به گزارش ایران تئاتر، حمید نیلی مدیر عامل محترم انجمن هنرهای نمایشی کشور در تماس تلفنی با جواد روستایی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی و سرپرست گروه نمایشی بچه های مشرقی که برای اجرای نمایش «سیاهی تا رهایی» در کشور عراق به سر می‌برند، ضمن تقدیر از این گروه که در آیین پیاده روی بزرگ اربعین اباعبدالله(ع)  پرچمدار تئاتر استان مرکزی بوده اند و در راستای نهضت مقدس حسینی گام برداشته اند، برای این گروه نمایشی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد و افزود انشاالله مجموعه انجمن هنرهای نمایشی با حمایت از این حرکت گروه بتواند گوشه ای از سفره حسینی این نذر فرهنگی را به عهده بگیرد.

در آیین بدرقه گروه نمایش مذهبی «از سیاهی تا رهایی» که جهت ۱۰ شب اجرا در مسیر پیاده روی بزرگ اربعین عازم عراق شد جواد روستایی سرپرست گروه و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی گزارشی ارائه داد..

  سپس سرهنگ دستجانی فرمانده سپاه پاسداران ساوه ضمن آرزوی سلامت و بهروزی برای گروه، اجرای این نمایش را مایه مباهت جامعه هنری استان و تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری برای باشکوهتر برگزار کردن پیاده روی اربعین دانست..

گروه نمایش بچه های مشرقی سرپرستی جواد روستایی با نمایش مذهبی «از سیاهی تا رهایی» 21 مهرماه جهت اجراهای خیابانی و موکب به موکب از طریق مرز مهران وارد کشور عراق شدند.  

این نمایش به کارگردانی رضا تقی نژاد و متشکل از ۴۰ بازیگر است و با همراهی  ستاد فرمان حضرت امام (ره) اولین اجرای خود را در نجف انجام داد. .

 لازم به ذکر است این نمایش برای چهارمین سال پیاپی به عراق رفته و هر شب در طول مسیر برای زائران اجرای سوگنامه اباعبدالله (ع) را در برنامه کاری خود دارد و تا امروز توانسته است رکورد جدیدی از استقبال تما شاگر را به‌دست بیاورد به‌طوری که در برخی از این اجراها تا  ۳۰۰۰  نفر به نظاره می‌نشینند.

اجرای این نمایش پس از اجرا در نجف و چند موکب ایرانی، در موکب ثقلین مشهد به مدت ۲ شب ادامه دارد و سپس گروه عازم کربلا میشود تا در موکب ستاد فرمان حضرت امام (ره) اجرا داشته باشد.

 




مطالب مرتبط

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گیلان، برگزیدگان خود را شناخت

با پایان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان گیلان، نمایش صحنه‌ای «پا برهنه در بهشت» به کارگردانی رضا فتوت‌خواه و نمایش‌های خیابانی «مجسمه» به کارگردانی میلاد حسین‌زاده و «آخرین نفس» به کارگردانی آرزو علیپور، به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. هیئت داوران این رویداد، ...

|

پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند
پس از رقابت 10 نمایش صحنه‌ای و خیابانی

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر معرفی شدند

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان بوشهر، پنجشنبه 25 آبان به کار خود پایان داد و با رای داوران، نمایش‌های صحنه‌ای «خَن» به کارگردانی روح‌الله خدامی و «شازو» به کارگردانی قحطبه فخرایی و نمایش خیابانی «به سرعت‌گیر نزدیک می‌شوید» به کارگردانی حمید ظریف‌خواه به جشنواره تئاتر ...

|

نظرات کاربران