در حال بارگذاری ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور:

 بیش از دو هزار شهید هنرمند داریم

ایران تئاتر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار شهید هنرمند در رشته های مختلف هنری تقدیم کشور شده اند، گفت: کاروان شهدای هنرمند حجتی هستند بر اینکه در آن دوران سخت و محنت هنرمندان پا به پای مردم در میدان بودند.

«سید عباس صالحی» در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور «شاهدان شیدایی» گفت: در این محفل ارزشمند که خانواده شهدای هنرمند حضور دارند حق این بود که بیشتر شنونده باشیم تا راه و رسم مردانگی و عزت را بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در مقاطع مختلف به ویژه دفاع مقدس درس آموزی زیادی داشته است، افزود:  در 2هزار و 888 روز دفاع مقدس مردم این سرزمین ذخیره تاریخی نه تنها برای ایران عزیز، بلکه جهان فراهم شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی ارزش های دفاع مقدس در قالب فرهنگ و هنر به قصه و روایات و الگو تبدیل می شوند قدرت جاذبه بیشتری پیدا می کنند، گفت: ایام جنگ تحمیلی از زاویه های مختلف قابل درس آموزی است، در این 8 سال دفاع مقدس ارزش های والای انسانی دفاع مقدس در ابعاد و عرض های متعددخود را نمایان‌ کرد، که وقتی به الگو و روایت تبدیل می شوند قدرت اکسیری تاریخی پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: این دوره تاریخی فضایی از معنویت را معنادار کرد. این دوره معطر و طلایی تاریخ ما فرصتی بود برای اینکه اقشار، اقوام و سلیقه های مختلف برای یک مسیر و فضا کنار هم قرار بگیرند.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اقوام مختلف، ادیان مختلف و اقشار مختلف کنار هم قرار گرفتند تا هیچ دینی، قومی، مذهبی، سن و سالی و قشری بی حجت و بی الگو نباشد، تصریح کرد:  یک بخشی از این اقشار شهدا و ایثارگران هنرمند بودند که با هنر خود در این هشت سال به میدان آمدند.

وی افزود: بیش از دو هزار شهید هنرمند در رشته های مختلف داریم.۶۰۰ شهید هنرمند در حوزه شعر و ادبیات، در حدود ۵۰۰ شهید هنرمند در حوزه هنرهای تجسمی، در حدود ۵۰۰ شهید در حوزه هنر نمایشی، بیش از ۳۰۰ شهید خوش نویس، بیش از ۱۳۰ شهید هنرمند در حوزه فیلم و سینما و بیش از ۸۰ شهید در حوزه موسیقی داریم و این یعنی کاروان هنرمندان در آن دوره با مردم همراه بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: این کاروان شهدای هنرمند حجتی هستند بر اینکه در آن دوران سخت و محنت هنرمندان پا به پای مردم در میدان بودند.

وی خاطرنشان کرد: امشب فرصت مغتنمی برای اصحاب فرهنگ و هنر است که با این کاروان شهدا بیعت ببندند و اعلام کنند که راهشان همچنان پررهرو خواهد بود.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره شبستان

وزیر فرهنگ: مساجد می‌توانند کانون اصلی تربیت هنرمندان تئاتر باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه مساجد باید کانون‌های اصلی تربیت نیرو در حوزه‌های مختلف باشند، یکی از نمودهای این رویکرد را برگزاری جشنواره تئاتر شبستان دانست.

|

واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند
واکنش مدیرکل هنرهای نمایشی به شورآفرینی هنرمندان در انتخابات 1402

نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که از صبح زود جمعه 11 اسفند در حوزه ویژه انتخاباتی در تالار وحدت حضور داشت، با سپاسگزاری از حضور هنرمندان در این حماسه ملی، از نمایندگانی که به مجلس دوازدهم شورای اسلامی راه می‌یابند، درخواست کرد این روز را فراموش نکنند و با اختصاص بودجه مناسب ...

|

نظرات کاربران