در حال بارگذاری ...
کیومرث مرادی در کارگاه کارگردانی جشنواره مهر کاشان:

تمرکززدایی و تبادل اندیشه از دستاوردهای جشنواره است

مدرس کارگاه تخصصی کارگردانی تئاتر در جشنواره پانزدهم تئاتر مهر کاشان گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای جشنواره‌های شهرستانی، تمرکززدایی از جریان تئاتر است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی پانزدهمین جشنواره تئاتر مهر کاشان، کیومرث مرادی که ظهر شنبه در فرهنگ‌سرای مهر کاشان سخن می‌گفت بابیان این مطلب افزود: علاوه برجوشش و تحرک تئاتر، ایجاد فضای دیدوبازدید و تبادل فکر و اندیشه بین اهالی هنر تئاتر، از دیگر برجستگی‌ها و نکات مثبت و سازنده این جشنواره‌ها به‌ویژه در شهرستان‌ها است.
وی با تأکید بر این‌که باید برای افزایش تعداد جشنواره‌های شهرستانی تلاش شود تصریح کرد: سرعت گرفتن برگزاری جریان تئاتر جشنواره‌ای در شهرستان‌ها، هنر را از فضای پایتخت‌نشینی به همه شهرستان‌ها می‌کشاند و تئاتر کشوری به عینه بروز و ظهور می‌یابد و این در حالی است که در کنار رونق تئاتر در اقصی نقاط کشور، اقتصاد و گردشگری مناطق بومی نیز رشد و توسعه پیدا می‌کند.
مدرس کارگاه تخصصی کارگردانی تئاتر در جشنواره پانزدهم تئاتر مهر با اشاره به میزبانی شهر کاشان از یک جشنواره تئاتری به مدت 15 دوره یادآور شد: کاشان شهر هنر، تاریخ، تمدن و معماری است و استمرار میزبانی از یک جشنواره تئاتر سراسری می‌تواند باعث بالندگی و زایش دوباره هنر در این شهر شود.
این هنرمند و مدرس تئاتر با تأکید بر این‌که کارگاه‌های تخصصی، فرصتی برای گفتگو و مباحثه و همچنین دانش‌افزایی است تصریح کرد: برای جامعه‌ای که به آموزش نیاز مبرم دارد، این‌گونه کارگاه‌های تخصصی، می‌تواند فرصتی فراهم کند تا در ریتم تند زندگی شلوغ فرصتی بتوانیم درباره موضوعاتی خاص باهم گفتگو کنیم.
کیومرث مرادی همچنین درباره موضوعات و مباحث کارگاه تخصصی کارگردانی تئاتر در جشنواره پانزدهم تئاتر مهر کاشان گفت: در این کارگاه تلاش شد درباره کارگردانی تئاتر و شکل امروز آن صحبت کنیم، چیزی که من سعی کردم برای آن حرف بزنم حفظ کردن حریم کارگردانی بود و همچنین مرور چند اثر بزرگ هنری و تئاتری در دنیا که بسیار جریان ساز بوده‌اند و صحبت کردن درباره چگونه شکل گرفتن این نوع نگاه‌های تأثیرگذار در تئاتر که به نظر من در شکل گرفتن تئاتر بومی ما خیلی مؤثر است و می‌تواند باعث رشد و بالندگی تئاتر بشود.
 وی دقت و جزئی‌نگری در برگزاری کیفی بخش‌های مختلف جشنواره پانزدهم تئاتر مهر کاشان را مورداشاره قرارداد و یادآور شد: من فکر می‌کنم چیزی که در این جشنواره می‌بینم دقت در بخش‌های مختلف است که می‌توان در سال‌های آینده به این رخداد فرهنگی هنری جنبه بین‌المللی داد و حرکت آن را به خارج از مرزها گسترش داد.

 




مطالب مرتبط

نظری بر نمایش «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی» نوشته سجاد افشاریان و کار کیومرث مرادی

ذهن و پیکر به مثابه میدان جنگ
نظری بر نمایش «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی» نوشته سجاد افشاریان و کار کیومرث مرادی

ذهن و پیکر به مثابه میدان جنگ

بهنام حبیبی: جنگ‌ها پیامدهای بسیار دارند؛ از کشتار بی‌رحمانه انسان‌ها تا خرابی خانه و کاشانه و... آدم‌های پس از جنگ، نه‌تنها در جسم خود کشته و زخمی شده‌اند که در درون و روان خود نیز کشته و ...

|

نظرات کاربران