در حال بارگذاری ...
دبیر دوازدهمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول خبر داد

رقابت 9 اثر در بخش صحنه‌ای

دبیر دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول از انتخاب ۹ اثر توسط هیئت انتخاب برای شرکت در بخش صحنه ای این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، نادر سعادتی فرد دبیر دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول گفت: فراخوان این دوره از جشنواره روز چهارم خردادماه 1398 در همایش نمایشنامه خوانی مقاومت رونمایی و منتشر شد و پس از پایان مهلت ارسال آثار ۷۵ اثر در دو بخش صحنه ای و نمایشنامه نویسی از استان های مشخص شده به دبیرخانه دائمی این جشنواره ارسال شد که ۱۱ اثر از استان خوزستان و مابقی از سایر استان ها تحت پوشش جشنواره بود.

سعادتی فرد افزود: بعد از تحویل 45 اثر متقاضی شرکت در بخش صحنه ای جشنواره به هیئت انتخاب متشکل از مرتضی سخاوت، سیدعزیز آرین پور و سروش مداح، آثار از ۲۲ تا ۲۵ دی ماه مورد بازبینی قرار گرفت.

دبیر دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در ادامه اظهار کرد: هیئت انتخاب جشنواره منطقه ای تئاتر با تشکر از تمام گروه‌های شرکت‌کننده و اساتیدی که با دلسوزی در کنار هنرجویان خود حضور داشتند و باعث بالندگی این جشنواره شدند و با تأکید بر این نکته مهم که در میان گروه‌هایی که متأسفانه جواز حضور در مرحله نهایی جشنواره را کسب نکردند، استعدادها و توانایی‌های کم‌نظیری وجود داشت که شایستگی حضور در مراحل بالاتر جشنواره را داشتند پس از بازبینی 45 اثر در بخش صحنه‌ای جشنواره آثار زیر را شایسته حضور در مرحله نهایی جشنواره می‌دانند:

1) نمایش « شاپرک خانم » به نویسندگی گروه رها ‌‌و کارگردانی دانیال سیاحی از استان خوزستان شهرستان بندرماهشهر.

2) نمایش « پنیوکیو » به نویسندگی و کارگردانی مهدی درویش از استان خوزستان شهرستان امیدیه.

3) نمایش « ما همه باید نگهبانی بدهیم‌ » به نویسندگی و کارگردانی نادر شریفی و محسن مستکین از استان خوزستان شهرستان دزفول.

4) نمایش« مارمولک بد ادا » به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی پگاه معصومی ‌از استان همدان.

5) نمایش « خواب های رنگی » به نویسندگی و کارگردانی ناصر محمودی از استان چهار محال بختیاری شهرستان شهرکرد.  

6)  نمایش « ‌‌الاغ آوازخوان » به نویسندگی عباس دوست قرین و کارگردانی عبدالرضا صفامهر از استان خوزستان شهرستان دزفول.

7)  نمایش « آ، آغاز دنیا » به نویسندگی فرید طاهری و کارگردانی فرید طاهری و سعید کوراوند از استان خوزستان شهرستان ایذه.

8) نمایش « موش وگربه » به نویسندگی حسین فدایی حسین و کارگردانی فرزاد لباسی از استان همدان.

9) نمایش « خنده نامه » به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی و محسن عمادی از استان اصفهان شهرستان خمینی شهر.

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در پایان افزود: مراتب سپاس و قدردانی خود از همه همشهریانم را دارم و تشکر ویژه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، انجمن هنرهای نمایشی دزفول، انجمن هنرهای تجسمی درفول، مسئولین کمیته ها، اعضای ستاد جشنواره، جناب آقای سامانی و تمام هنرمندانی که دست ما را تا این مرحله از برگزاری جشنواره فشردند.

دوازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با دبیری نادر سعادتی فرد از ۱۴ تا ۱۷ بهمن ماه 1398 با شعار «قصه، بازی و نمایش» در شهرستان دزفول برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران