در حال بارگذاری ...

ملکه رنجبر در سن 81 سالگی درگذشت

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از درگذشت ملکه رنجبر، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایران خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر ملکه رنجبر، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان امروز پنجشنبه ۸ اسفند در سن 81 سالگی درگذشت.
سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اعلام این خبر گفت: «ملکه رنجبر، پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، امروز در بیمارستان کسری دارفانی را وداع گفت و روحش آسمانی شد.»
عظیمی در این زمینه توضیح داد: این هنرمند پیشکسوت از یک سال پیش به دلیل عمل قلب باز با عوارض جسمانی درگیر بود و سرانجام به دلیل کهولت سن ظهر امروز در بیمارستان کسرا دارفانی را وداع گفت.

وی با تاکید بر اینکه درگذشت این هنرمند ارتباطی با شیوع ویروس کرونا نداشته است گفت: براساس تصمیم خانواده این هنرمند به دلیل رعایت مسائل بهداشتی تصمیم براین گرفته شده است که آیین خاصی برای مراسم تشییع برگزار نشود و خاکسپاری این هنرمند فردا در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) صورت خواهد گرفت.

او، این ضایعه را به فریبرز ایروانیان، تنها فرزند ملکه رنجبر، همچنین سایر بازماندگان، پیشکسوتان و جامعه هنری ایران تسلیت گفت.

ملکه رنجبر فرزند عبادالله رنجبر هنرمند تئاتر گیلان در سال ۱۳۱۷ در رشت متولد شد. تحصیلات خود را تا مقطع سوم متوسطه در رشت و همدان ادامه داد و پس‌ازآن زیر نظر پدرش تعلیم بازیگری دید. رنجبر از سن شش‌سالگی با ایفای نقش «کوزت» در نمایش بینوایان فعالیت خود را آغاز نمود. سپس در سال ۱۳۲۷ به تهران عزیمت نمود و به ادامه بازیگری در «تئاتر سعدی» پرداخت. ملکه رنجبر از بدو افتتاح تلویزیون با اجرای برنامه‌های زنده به همکاری با آن سازمان پرداخت و در سال ۱۳۳۵ کار در رادیو را شروع کرد.
ایران تئاتر درگذشت این هنرمند فقید را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.




نظرات کاربران