در حال بارگذاری ...
محمد یعقوبی و آیدا کیخایی برگزار می‌کنند

کارگاه آنلاین بازیگری در قرنطینه خانگی

محمد یعقوبی و آیدا کیخایی در روزهایی که بسیاری از فعالیت‌های هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان تعطیل شده‌اند، کارگاه آنلاین بازیگری برگزار می‌کنند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا محمد یعقوبی ـ نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر ـ که به همراه همسرش آیدا کیخایی ـ بازیگر و کارگردان تئاتر ـ مدتی است به کانادا مهاجرت کرده‌اند، بهتر دیدند در روزهای خانه نشینی مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا، از فرصت استفاده و کارگاهی را برای علاقه‌مندان بازیگری برگزار کنند.
طبیعتا این کارگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و همه فارسی زبانانی که علاقه‌مند به بازیگری هستند، می‌توانند در هر کشوری که هستند، در آن شرکت کنند.
این دو هنرمند در اعلان برگزاری این کارگاه، نوشته‌اند: «کارگاه آن‌لاین بازی‌گری فرصتی است برای ارتباط فارسی‌زبانان علاقه‌مند به بازی‌گری در سراسر دنیا. حالا که ویروس کرونا ناگزیرمان کرده است، در خانه بمانیم و از گردهم‌آیی بپرهیزیم، تکنولوژی می‌تواند یاری‌مان کند تا این محدودیت را کنار بزنیم و بهانه‌ای شده تا مرزهای بسته را درنوردیم. هنر بیش‌ از هر زمانی می‌تواند پناه‌گاه ما برای ارتباط، کار گروهی و لذت‌ هنری باشد.»
این کارگاه دوازده جلسه‌ی سه ساعته است و جلسه‌ی آشنایی روز شنبه بیست‌وپنج اپریل ۲۰۲۰ (ششم اردیبهشت ماه 99) خواهد بود. با توجه به زمان متفاوت کشورها، ثبت‌نام‌کنندگان در گروه‌های متفاوت تقسیم‌بندی شده و کارگاه‌های متفاوت برای آنان برگزار خواهد شد.
لینک ثبت‌نام: https://www.nowadaystheatre.org/tearssmiles2020-online
محمد یعقوبی در کارنامه هنری‌اش نویسندگی و اجرای نمایش‌هایی مانند «یک دقیقه سکوت»، «زمستان 66»، «رقص کاغذ پاره‌ها»، «قرمز و دیگران»، «گل‌های شمعدانی»، «تنها راه ممکن»، «ماچیسمو»، «خشکسالی و دروغ»، «ماه در آب»، «نوشتن در تاریکی» و ... کارگردانی نمایش‌هایی مانند «هیولاخوانی»، «مرد بالشی» (مشترک با آیدا کیخایی) و ... را دارد.
او در کنار فعالیت‌های هنری به عنوان مدرس تئاتر نیز در آموزشگاه‌های مختلف به آموزش هنرجویان پرداخته است.
آیدا کیخایی نیز در کنار بازی در نمایش‌های نامبرده، کارگردانی نمایش‌هایی همانند «یک دقیقه سکوت» و «شام با دوستان» را دارد.




نظرات کاربران